|
Den Knäppa Tråden (pg. 132)
|
View this Thread in Original format
| November |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Kolla in den här... så klockren !!!!!!!!
http://www.chilloutzone.de/files/05010702.html
Passa högtalarna bara, var rätt hög volym...
Nej det är ingen sån skrämsel moj som jag brukar lura på er :) |
He he Dina skrämselmojjar vet man ju om ;)
Fast denna har jag sett förut.. men skrattar lika mkt nu som då :stongue: :haha: :crazy: |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Kolla in den här... så klockren !!!!!!!!
http://www.chilloutzone.de/files/05010702.html
Passa högtalarna bara, var rätt hög volym...
Nej det är ingen sån skrämsel moj som jag brukar lura på er :) |
Påminner inte SÅ lite om Trigger happy Tv när de luras i hissar :) |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Kolla in den här... så klockren !!!!!!!!
http://www.chilloutzone.de/files/05010702.html
Passa högtalarna bara, var rätt hög volym...
Nej det är ingen sån skrämsel moj som jag brukar lura på er :) |
Redan postad för evigheter sen steve, av moi :D :stongue:
Men kul är den!
Diggade för övrigt Clouds översatta berättelse! Den var riktigt, hrrm, proffisgt översatt ;P... |
|
|
| jofawe |
helt rätt.
Alltså, jag har iiiinget emot feminister av något slag (förutom de där högljudda som skyller allt på oss män)
Grejen är att de ska syssla med feminism (jämnställdhet) och inte manshat.
Lyssnade på Front i P3 idag då de intervjuvade nån där.
Tydligen hade journalistkåren sagt åt henne att prata högre, vilket hon såg som nedvärderande.
GODEGUD ALLTSÅ?!
När startar vi vårt mansparti? |
|
|
| November |
Alltså .. ärligt.. Feminism har verkligen inte ngt med manshat att göra.. På 70-talet var det väl lite så.. och det vart det lite draget över gränsen många gånger.. Men jag vägrar att tro att det är så i dag..
Ialf hoppas man ju att det inte är så.
Tror nog att det behövs högljudda feminister som kan kräva lite ändring..
Självklart att det är skillnad mellan män och kvinnor.. Vi klarar vissa saker bättre och ni klarar vissa sämre :haha: Nej skoja bara.. Vi har helt klart olika saker vi är bra och duktiga på.. Därför söker vi också till helt olika yrken..
Men vad som inte är O K E J är dessa löneskillnader. Alltså är det mer värt att bygga hus än att ta hand om svårt sjuka?
Vi behöver ju alla hus att bo i.. men vi behöver likaså bli omhändertagna när vi är sjuka..
Alltså enligt mig så krävs det en jädrans massa förändring.. för jämlikhet är inte för mkt begärt :(
Så även om folk vill kalla feminister för fanatiker or whatever så får dom ialf lite gjort..Vilket är mer än vi kan säga om mig och de flesta andra...
tummen upp ialf |
|
|
| St_Andrew |
WTF! av allt bull dom skrev där så lyckades dom inte nånstanns (vad jag såg iaf) skriva hur fan dom skulle ändra på allt?! |
|
|
| November |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
WTF! av allt bull dom skrev där så lyckades dom inte nånstanns (vad jag såg iaf) skriva hur fan dom skulle ändra på allt?! |
Mäh,...
Ett steg i taget eller hur?
Rom byggdes inte på en dag vettu ;) |
|
|
| Laszlo |
Det var ganska kul att se hur en av de på FI som blev intervjuad av en TV4-reporter närmast bröt ihop av nervöst skratt då hon inte lyckades svara på en enda av frågorna hon fick...feminister eller inte - I don't give a damn, men så länge de inte ens har en aning om vad de själva driver för ekonomipolitik och what not och vad de har för andra ställningstaganden kan man inte annat göra än att bara skaka på huvudet...
Och lilltjejen på presskonferensen som "var så förbannad över det orättvisa samhället" verkade allt annat än just det - snarare smålog hon då hon gjorde dessa uttalanden...ungefär som om hon var glad för att hon någonstans innerst inne visste att hon gjort mamma och pappa där hemma i TV-soffan stolta för att hon "åstadkommit något"... :rolleyes: |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by November
Mäh,...
Ett steg i taget eller hur?
Rom byggdes inte på en dag vettu ;) |
Nej, men jag är säker på att om romarna hade en drömm om att bygga ett imperium, med massa stora vackra byggnader etc etc, jättefina planer men inte hade en aning om hur fan dom skulle lyckas göra det, så skulle dom inte lyckas med det enbart genom att ha en fin dröm. |
|
|
| jofawe |
November:
Som jag sa, jämnlikhet är bra.
Men till vilka gränser?
Jag tycker det är jävligt orättvist att Kristina Jutterström plockar ut åtskilliga miljoner pga honsitter i en styrelse och lyfter inte ett finger, medans jag, 23 år gammal, redan har problem med knän och rygg pga mitt arbete och tjänar en knapp hög skit med pengar.
Visst har vissa arbeten jävligt dåligt betalt.
MEN .. att förvandla jämnlikhetsfrågan till en klassfråga, DET är att gå över gränsen! |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Det var ganska kul att se hur en av de på FI som blev intervjuad av en TV4-reporter närmast bröt ihop av nervöst skratt då hon inte lyckades svara på en enda av frågorna hon fick...feminister eller inte - I don't give a damn, men så länge de inte ens har en aning om vad de själva driver för ekonomipolitik och what not och vad de har för andra ställningstaganden kan man inte annat göra än att bara skaka på huvudet... :rolleyes: |
Haha, den interviewn såg jag oxå! :p Låg dubbelvikt av skratt i soffan efter jag sett hennes reaktion när hon fått frågan om vad hon tyckte om tillväxten i Sverige :stongue:
Skämtparti verkligen... har verkligen inget emot idén i sig och tycker självsklart att jämställdhet är viktigt, men vet man knappt vad tillväxt betyder så ska man nog lämna politiken ganska fort.. kul att ha en sån människa i riksdagen lixom?!! :nervous: |
|
|
|
|