return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 
Den Knäppa Tråden (pg. 132)
View this Thread in Original format
November
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Kolla in den här... så klockren !!!!!!!!

http://www.chilloutzone.de/files/05010702.html

Passa högtalarna bara, var rätt hög volym...


Nej det är ingen sån skrämsel moj som jag brukar lura på er :)


He he Dina skrämselmojjar vet man ju om ;)

Fast denna har jag sett förut.. men skrattar lika mkt nu som då :stongue: :haha: :crazy:
jofawe
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Kolla in den här... så klockren !!!!!!!!

http://www.chilloutzone.de/files/05010702.html

Passa högtalarna bara, var rätt hög volym...


Nej det är ingen sån skrämsel moj som jag brukar lura på er :)


Påminner inte SÅ lite om Trigger happy Tv när de luras i hissar :)
DjAviander
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Kolla in den här... så klockren !!!!!!!!

http://www.chilloutzone.de/files/05010702.html

Passa högtalarna bara, var rätt hög volym...


Nej det är ingen sån skrämsel moj som jag brukar lura på er :)



Redan postad för evigheter sen steve, av moi :D :stongue:
Men kul är den!
Diggade för övrigt Clouds översatta berättelse! Den var riktigt, hrrm, proffisgt översatt ;P...
Jeremy H
http://www.feministisktinitiativ.se/
Sry men.. tycker nästan det platsar här :wtf:
jofawe
quote:
Originally posted by Jeremy H
http://www.feministisktinitiativ.se/
Sry men.. tycker nästan det platsar här :wtf:



helt rätt.
Alltså, jag har iiiinget emot feminister av något slag (förutom de där högljudda som skyller allt på oss män)
Grejen är att de ska syssla med feminism (jämnställdhet) och inte manshat.
Lyssnade på Front i P3 idag då de intervjuvade nån där.
Tydligen hade journalistkåren sagt åt henne att prata högre, vilket hon såg som nedvärderande.
GODEGUD ALLTSÅ?!

När startar vi vårt mansparti?
November
Alltså .. ärligt.. Feminism har verkligen inte ngt med manshat att göra.. På 70-talet var det väl lite så.. och det vart det lite draget över gränsen många gånger.. Men jag vägrar att tro att det är så i dag..

Ialf hoppas man ju att det inte är så.
Tror nog att det behövs högljudda feminister som kan kräva lite ändring..
Självklart att det är skillnad mellan män och kvinnor.. Vi klarar vissa saker bättre och ni klarar vissa sämre :haha: Nej skoja bara.. Vi har helt klart olika saker vi är bra och duktiga på.. Därför söker vi också till helt olika yrken..
Men vad som inte är O K E J är dessa löneskillnader. Alltså är det mer värt att bygga hus än att ta hand om svårt sjuka?
Vi behöver ju alla hus att bo i.. men vi behöver likaså bli omhändertagna när vi är sjuka..

Alltså enligt mig så krävs det en jädrans massa förändring.. för jämlikhet är inte för mkt begärt :(

Så även om folk vill kalla feminister för fanatiker or whatever så får dom ialf lite gjort..Vilket är mer än vi kan säga om mig och de flesta andra...
tummen upp ialf
St_Andrew
quote:
Originally posted by Jeremy H
http://www.feministisktinitiativ.se/
Sry men.. tycker nästan det platsar här :wtf:


WTF! av allt bull dom skrev där så lyckades dom inte nånstanns (vad jag såg iaf) skriva hur fan dom skulle ändra på allt?!
November
quote:
Originally posted by St_Andrew
WTF! av allt bull dom skrev där så lyckades dom inte nånstanns (vad jag såg iaf) skriva hur fan dom skulle ändra på allt?!


Mäh,...

Ett steg i taget eller hur?

Rom byggdes inte på en dag vettu ;)
Laszlo
Det var ganska kul att se hur en av de på FI som blev intervjuad av en TV4-reporter närmast bröt ihop av nervöst skratt då hon inte lyckades svara på en enda av frågorna hon fick...feminister eller inte - I don't give a damn, men så länge de inte ens har en aning om vad de själva driver för ekonomipolitik och what not och vad de har för andra ställningstaganden kan man inte annat göra än att bara skaka på huvudet...

Och lilltjejen på presskonferensen som "var så förbannad över det orättvisa samhället" verkade allt annat än just det - snarare smålog hon då hon gjorde dessa uttalanden...ungefär som om hon var glad för att hon någonstans innerst inne visste att hon gjort mamma och pappa där hemma i TV-soffan stolta för att hon "åstadkommit något"...
:rolleyes:
St_Andrew
quote:
Originally posted by November
Mäh,...

Ett steg i taget eller hur?

Rom byggdes inte på en dag vettu ;)


Nej, men jag är säker på att om romarna hade en drömm om att bygga ett imperium, med massa stora vackra byggnader etc etc, jättefina planer men inte hade en aning om hur fan dom skulle lyckas göra det, så skulle dom inte lyckas med det enbart genom att ha en fin dröm.

jofawe
November:
Som jag sa, jämnlikhet är bra.

Men till vilka gränser?
Jag tycker det är jävligt orättvist att Kristina Jutterström plockar ut åtskilliga miljoner pga honsitter i en styrelse och lyfter inte ett finger, medans jag, 23 år gammal, redan har problem med knän och rygg pga mitt arbete och tjänar en knapp hög skit med pengar.

Visst har vissa arbeten jävligt dåligt betalt.
MEN .. att förvandla jämnlikhetsfrågan till en klassfråga, DET är att gå över gränsen!
Jeremy H
quote:
Originally posted by Laszlo
Det var ganska kul att se hur en av de på FI som blev intervjuad av en TV4-reporter närmast bröt ihop av nervöst skratt då hon inte lyckades svara på en enda av frågorna hon fick...feminister eller inte - I don't give a damn, men så länge de inte ens har en aning om vad de själva driver för ekonomipolitik och what not och vad de har för andra ställningstaganden kan man inte annat göra än att bara skaka på huvudet... :rolleyes:

Haha, den interviewn såg jag oxå! :p Låg dubbelvikt av skratt i soffan efter jag sett hennes reaktion när hon fått frågan om vad hon tyckte om tillväxten i Sverige :stongue:
Skämtparti verkligen... har verkligen inget emot idén i sig och tycker självsklart att jämställdhet är viktigt, men vet man knappt vad tillväxt betyder så ska man nog lämna politiken ganska fort.. kul att ha en sån människa i riksdagen lixom?!! :nervous:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 
Privacy Statement