|
Den Knäppa Tråden (pg. 64)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
Alltså seriöst :p En kompis upptäckte det igår, och jag själv kan bekräfta det idag. Under dagtid så sänder en radiokanal här i området på frekvensen 92,0 MHz. De sänder ut DJURLÄTEN!!! Igår var det höns, idag var det grisar. Man hör en slinga med djurläten loopad, kanske 30 sek lång, sen kommer en klassisk manlig radioröst och säger "Dagens djur... Gris", sen börjar slingan om. Detta sänds hela dagen. Seriöst?
:stongue: :stongue: :stongue:
Jag uppmanar alla i området att testa :p |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by reveal
Alltså seriöst :p En kompis upptäckte det igår, och jag själv kan bekräfta det idag. Under dagtid så sänder en radiokanal här i området på frekvensen 92,0 MHz. De sänder ut DJURLÄTEN!!! Igår var det höns, idag var det grisar. Man hör en slinga med djurläten loopad, kanske 30 sek lång, sen kommer en klassisk manlig radioröst och säger "Dagens djur... Gris", sen börjar slingan om. Detta sänds hela dagen. Seriöst?
LOL :haha: |
|
|
| jofawe |
Jag tror dig inte ... |
|
|
| St_Andrew |
allvarligt?
ifall det är sant måste jag säga två saker:
1. :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
2. Hur fan fick dom sändningstillstånd för det? :conf: :conf: |
|
|
| reveal |
| Jag skojar inte! Jag asgarvade åt det när jag hörde OM det, och när jag verkligen hörde kanalen trodde jag inte mina öron :p Jag som trodde det var svårt att få en radiofrekvens :D Hoppas inte de får statligt bidrag till att sända det alltså :stongue: |
|
|
| Laszlo |
hmmm....det kan ju vara någon jävla tjomme som byggt sin egen radiosändare - vilket ju förstås är olagligt, så om han åker dit så får han lida pina. hehe...fan...
kan man starta en radiokanal som heter skansen borde det väl för bövelen inte vara några problem med att dra igång en radiokanal med edm. Jag hade nämligen också fått för mig att det ska en sjuhelvetes massa till för att få starta en radiokanal.... :| |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Laszlo
hmmm....det kan ju vara någon jävla tjomme som byggt sin egen radiosändare - vilket ju förstås är olagligt, så om han åker dit så får han lida pina. hehe...fan...
kan man starta en radiokanal som heter skansen borde det väl för bövelen inte vara några problem med att dra igång en radiokanal med edm. Jag hade nämligen också fått för mig att det ska en sjuhelvetes massa till för att få starta en radiokanal.... :| |
jo han måste nog ha byggt en egen... fan kan inte vi slå ihop våra kloka huveuden och bygga en superstark sändare som sänder edm över hela sverige? :D |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
jo han måste nog ha byggt en egen... fan kan inte vi slå ihop våra kloka huveuden och bygga en superstark sändare som sänder edm över hela sverige? :D |
SWETA FM :cool: |
|
|
| jofawe |
Det är inte alls dyrt att köpa radiosändare på teknikföretag :)
man bygger ju dem själva.
jag kollade runt lite när jag letade efter en liknande som JoS hade i sin mp3spelare (till min iRiver) så man kan ratta in radion i bilen å lyssna på sina mp3or ..
inte farligt dyrt heller..
men rikstäckande är kanske lite å ta i =) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
som JoS hade i sin mp3spelare |
Tydligen är den fortfarande kvar, bara att den inte är aktiverad i firmwaren... |
|
|
| jofawe |
Tydligen är den fortfarande kvar, bara att den inte är aktiverad i firmwaren... |
då är det ju bara att h4xx0r34 den då ju ;) |
|
|
| reveal |
Dagens djur: Kråka! :stongue: |
|
|
|
|