|
Den Knäppa Tråden (pg. 155)
|
View this Thread in Original format
| nekholm |
Vilket land var inte med i damernas fotbolls-EM i år? Den här frågan var värd 2000€ i Vem vill bli miljonär? (eller whatever det heter på svenska). Alternativen var a) Finland, b) Sverige, c) England och d) Brasilien.
Han som fick frågan var lite osäker och frågade publiken; a~20%, b~20%, c~10%, d~50%. Han var fortfarande osäker och valde 50-50. Kvar blev Finland och Brasilien. Han tvivlade fortfarande, Finland har ju aldrig varit bra i fotboll, men det kunde ju också vara Brasilien.
Till sist ringde de upp hans kompis, som sa att det är EM, Europeiska Mästerskapet, och Brasilien inte hör till Europa, alltså svar d) Brasilien.
Måste erkänna att jag själv var osäker i några sekunder före jag märkte att det var EM, men efter att ha använt alla hjälpmedel på en fråga värd 2000€ hade man säkert känt sej lite generad..:o |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by nekholm
Vilket land var inte med i damernas fotbolls-EM i år? Den här frågan var värd 2000€ i Vem vill bli miljonär? (eller whatever det heter på svenska). Alternativen var a) Finland, b) Sverige, c) England och d) Brasilien.
Han som fick frågan var lite osäker och frågade publiken; a~20%, b~20%, c~10%, d~50%. Han var fortfarande osäker och valde 50-50. Kvar blev Finland och Brasilien. Han tvivlade fortfarande, Finland har ju aldrig varit bra i fotboll, men det kunde ju också vara Brasilien.
Till sist ringde de upp hans kompis, som sa att det är EM, Europeiska Mästerskapet, och Brasilien inte hör till Europa, alltså svar d) Brasilien.
Måste erkänna att jag själv var osäker i några sekunder före jag märkte att det var EM, men efter att ha använt alla hjälpmedel på en fråga värd 2000€ hade man säkert känt sej lite generad..:o |
:stongue: :stongue: Fan blev själv grymmt osäker! Så jävla dumt enkelt! :p |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by nekholm
Så lätt att göra fel på. Tänk att sitta där närvös och helt osäker och sen när man får reda på svaret och hur enkelt det var. Det måste kännas jäkligt jobbigt!
Men lite komiskt var det ändå ;) |
|
|
| mr_fisken |
ok det där var hysteriskt roligt, tre scener jag älskar: när han blir ägd av tjejen som särar på benen när han juckar mot henne, när han tjafsar med negressen och kontrar med att säga typ "are you black because lack of white" och sista killen som gladligen suger hans kuk hahaahah |
|
|
| lacksesepsotygh |
| varför får jag ciggsug enbart när jag dricker? jag skulle aldrig röka vanligtvis. men när jag dricker känns det som att jag måste suga på en cancerpinne. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by lacksesepsotygh
varför får jag ciggsug enbart när jag dricker? jag skulle aldrig röka vanligtvis. men när jag dricker känns det som att jag måste suga på en cancerpinne. |
så dricker du inte.
något helt annat:
http://www.jokaroo.com/funnyvideos/flyingcar.html
:D:D:D |
|
|
| St_Andrew |
En kompis såg reklam på bussen för nån sorts utbilding: "Lär dig svenska som andra språk" :p
Han har kort på det oxå, kan posta när jag får det ;) |
|
|
| Cloudburst |
[[ LINK REMOVED ]]
ROFL! :stongue: |
|
|
| Cloudburst |
En till:
[[ LINK REMOVED ]]
:stongue: |
|
|
| reveal |
| Någon som vet var jag kan hitta DENNA i högre upplösning? |
|
|
| Christian Ö. |
På tal om knäppa saker, en lyftkransbåt drämde rakt in i essingeleden idag. Blev en stor spricka genom hela bron så trafiken fick stängas av, snacka om kaos när detta hände åp en fredag i rusningstrafiken!
hur fan kundebesättningen på båten lyckas med något sådant ?:conf: |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by reveal
Någon som vet var jag kan hitta DENNA i högre upplösning? |
Hahahah !:D |
|
|
|
|