|
Den Knäppa Tråden (pg. 196)
|
View this Thread in Original format
| Pjox |
| quote: | Originally posted by benni
jag läste idag i sydsvenskan att det va en kille som blev våldtagen av 4 tjejer i kalmar :haha: |
Första jag tänker är "ha! där får ni tillbaka killar!" men sammtidigt är det lika synd om honom som alla tjejer som blir våldtagna. Men man kan fråga sig om han kommer få samma frågor under rättegången som tjejer får... |
|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by Pjox
Första jag tänker är "ha! där får ni tillbaka killar!" men sammtidigt är det lika synd om honom som alla tjejer som blir våldtagna. Men man kan fråga sig om han kommer få samma frågor under rättegången som tjejer får... |
vadå synd? jag hade för fan kännt mig stolt dagen efter :stongue: |
|
|
| Akia |
| Att bli våldtagen är knappast något att vara stolt över! Det är inget annat än kränkande och förnedrande! Inte minst för en kille då ni knappast är dem enda med dem åsikterna. Han bär knappast ansvar för vad vältäktsmän gjort genom tiderna och detta är inte ett steg mot jämställhet! |
|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by Akia
Att bli våldtagen är knappast något att vara stolt över! Det är inget annat än kränkande och förnedrande! Inte minst för en kille då ni knappast är dem enda med dem åsikterna. Han bär knappast ansvar för vad vältäktsmän gjort genom tiderna och detta är inte ett steg mot jämställhet! |
jämställdhet jag vill ha 4 tjejer....nooow!:eyes: |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by benni
jämställdhet jag vill ha 4 tjejer....nooow!:eyes: |
Ok, nu är du bara dum i huvudet. Tror inte du verkar besitta någon förmåga att tänka dig in i hans situation. Att bli kränkt och leva en lång tid av sitt liv framöver med en massa besvär som paranoja, problem med intimitet och rädsla för allt och alla omkring en. |
|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ok, nu är du bara dum i huvudet. Tror inte du verkar besitta någon förmåga att tänka dig in i hans situation. Att bli kränkt och leva en lång tid av sitt liv framöver med en massa besvär som paranoja, problem med intimitet och rädsla för allt och alla omkring en. |
Ärligt talat så tycker jag likadant som du om jag verkligen försöker tänka mig in i hans situation som du säger, men jag väljer dock medvetet att inte göra det utan jag väljer att se saken på ett annat sett för att man mår ju trots allt bättre av skratt än sorg, men ska jag va ärlig så förväntade jag mig ett svar som just ditt innan jag skickade iväg mitt inlägg, men jag står ändå fast vid mitt.
Just eftersom det var en kille som blev våldtagen av tjejer fick mig att le eftersom det är ovanligt. Innerst inne i alla människor finns det ett "överjag" som gillar att se det komiska åt sådant som detta, fast det är olika starkt beroende på vem man är. För ca. 2 år sen blev nån 85årig gammal kvinna överfallen och våldtagen i nån park här i malmö. När jag sen berättade om detta i nån fest så fick nästan alla ett skrattanfall.
och nej jag är inte dum i huvudet. |
|
|
| reveal |
Vaddå? Man kan väl inte rättfärdiga ett brott genom att hävda att det var en TV-inspelning? |
|
|
| rawbound |
| quote: | Originally posted by reveal
Vaddå? Man kan väl inte rättfärdiga ett brott genom att hävda att det var en TV-inspelning? |
Det var ju bara därför att han polisanmälde henne som det blev ett brott. Skulle du också gjort det? Isåfall förstår jag ditt resonemang. Personligen förstår jag inte att folk kan ta så illa vid för något sådant, fängelse liksom. :conf: |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by reveal
Vaddå? Man kan väl inte rättfärdiga ett brott genom att hävda att det var en TV-inspelning? |
Ofattbart brott. :rolleyes: |
|
|
|
|