|
Den Knäppa Tråden (pg. 28)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
inte så intressant, men ändå! :p |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | | Amost everyone who read this will try to lick their elbow |
hahahaha så sant... aldrig tänkt på innan, ganska läskigt :nervous:
oxå lite skumt det där med att tjejer blinkar dubbelt så ofta som killar, ni borde ju bli trötta eller nått :p |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
oxå lite skumt det där med att tjejer blinkar dubbelt så ofta som killar, ni borde ju bli trötta eller nått :p |
hehe, jag reagerade oxå på den :p rätt coolt ändå :) vet verkligen inte varför heller :p ( ;) ;) ;) )
en annan som jag tänkte över var den med att "våra ögon är samma storlek som när vi var bäbisar" e det sant?
:eyes: :) och sen vet jag verkligen inte vad plucked betyder på svenska :) "plocka"? :) som i att ta bort elle? |
|
|
| reveal |
| Moget att isbjörnen på bilden håller upp sin högra ram, medan texten hävdar att de är vänsterhänta :p |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
en annan som jag tänkte över var den med att "våra ögon är samma storlek som när vi var bäbisar" e det sant? |
tveksamt altså, ska kolla på min lillasyster imorn ;)
en annan jag tänkte på, elephant e det ända djuret som kan hoppa, det kan väl inte heller stämma? menar finns ju masssa små kläggdjur typ maskar o sniglar och va fan en ko kan väl inte heller hoppa? eller? :conf:
| quote: | | :eyes: :) och sen vet jag verkligen inte vad plucked betyder på svenska :) "plocka"? :) som i att ta bort elle? |
antar att det betyder det, slog dock upp det för säkerhets skull, "plucka {fjädrarna på fågel och dylikt} (verb; transitivt)"
hade ingen aning om att det fanns ett ord som hette plucka i svenska språket, men nu vet jag iaf :p |
|
|
| reveal |
hade ingen aning om att det fanns ett ord som hette plucka i svenska språket, men nu vet jag iaf :p |
Ärligt, det finns det väl ändå inte? Jag kollade för säkerhets skull upp det i både Nationalencyklopedien och SAOL, och där fanns ordet inte med.
På engelska betyder "pluck" mycket riktigt att plocka (bort något). |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
Ärligt, det finns det väl ändå inte? Jag kollade för säkerhets skull upp det i både Nationalencyklopedien och SAOL, och där fanns ordet inte med.
På engelska betyder "pluck" mycket riktigt att plocka (bort något). |
http://lexikon.nada.kth.se/sve-eng.shtml sök på pluck där så står det. Men om 1. reveal inte vet vad det är. 2. det inte står med i varken NE, SAOL eller SAOB. Så har dom nog bara skrivit fel. |
|
|
| reveal |
http://lexikon.nada.kth.se/sve-eng.shtml sök på pluck där så står det. Men om 1. reveal inte vet vad det är. 2. det inte står med i varken NE, SAOL eller SAOB. Så har dom nog bara skrivit fel. |
Haha, 1) säger inte så mycket :p Däremot 2)
Kollar man på exemplen på sidan så kan man nog sluta sig till att de har stavat fel:
| quote: | Exempel
do you know how to pluck a bird?---kan du plocka en fågel? |
|
|
|
| Glorie |
hahahha.... ettan var bra andrew ;) :D :stongue: :rolleyes:
skönt ord, pluck :) låter förengelskat från svenskan.. jag plockar, I'm plucking :p |
|
|
| reveal |
| http://img.4chan.net/b/src/1069688901332.gif |
|
|
| JayBee |
| haha.. den var bra men det tog ett tag innan man fick ihop allt. |
|
|
| NordLight |
På Svt finns många roliga klipp, men det jag hittade igår tar nog priset!
Klicka på länken nedan:
KOCKS TINA
Bläddra ner till "Read my lips" och klicka på "Kocks-Tina".
N-joy!
NordLight |
|
|
|
|