|
Den Knäppa Tråden (pg. 118)
|
View this Thread in Original format
| Dioxys |
| men kom igen, du kan ju inte döma honom som om han vore kandidat till nobelpris :/ vi kan väl alla hålla med om att han inte är speciellt gammal killen? |
|
|
| n0bben |
| öh.. en genomsnittlig andraklassare kan ju skriva tio gånger bättre uppsatser. eftersom han får betyg borde han väl iaf gå i sexan/sjuan? eller? |
|
|
| Dioxys |
| Orka tjaffsa om ovesäntliga grejjer nu.. Du tycker alltså det är bättre att tracka ner istället för att ge konstruktiv kritik? |
|
|
| n0bben |
| tyckte det var alldeles utmärkt konstruktiv kritik, läraren skriver ju att det t.ex varken finns logik eller finess, och det är ju sant. |
|
|
| Dioxys |
| Kallar du det KONSTRUKTIV kritik så undrar jag om du vet vad det betyder... |
|
|
| n0bben |
jag undrar om DU vet vad det betyder? :stongue:
läraren motiverar ju klart och tydligt varför han får sitt IG och nu kanske han kan lära sig av sina misstag |
|
|
| Dioxys |
| det du beskriver är kritik. Konstruktiv kritik däremot är när man inte bara säger vad som är fel, utan säger även vad man tyckte man ser ljusglimtar ändå nånstanns å försöker framhäva det tills nästa gång... du kallar det där alltså en bra motivering till ig? illa |
|
|
| n0bben |
konstruktiv kritik kan alltså inte vara negativ? intressant.
möjligtvis kanske läraren kunde skrivit mer utförligt, men det fanns ju inga ljusglimtar överhuvudtaget. :rolleyes:
tycker nog läraren borde prata lite med ungens föräldrar, för sådan smörja ska verkligen inte accepteras. |
|
|
| dbl |
bara det där om fantasin... hur bra fantasi har man egentligen om man säger att det e en gubbe som saknar öron, ögon, armar och ben... men kan ändå sparka på en katt.. och han förlorade delarna när han ramlade ner i en köttkvarn... och hur fasiken förlorar man enbart dem delarna i en köttkvarn?? visst bena och armarna.. men ögon och öron liksom..
hade varit mer fantasi om han dragit till med att det kom en robot som torterade honom och bla bla bla....
han nämner aldrig att han har fått tillbaka sina armar, ben och ögon vilket han skulle behöva för att kunna göra allting...
där kunde han ha dragit in värsta grejen med att nån utomjording hitta honom och gav honom nya grejer.... mer fantasi liksom
och det saknas 105 år
han förklarar sen aldrig hur dem mänskliga delarna kan klara sig på solen... dem kan ligga i nån behållare eller nått som klarar hettan.. men nee.. sånt finns inte här
och varför kommer den här frunkensvin att utplåna hela solen och pluto pga att han glömde tejpa fast tjocktarmen????
orkar inte kolla mer på berättelsen... men han har missat så otroligt mycket att den knappt är fantasifull... nån med bra fantasi hade fått med mycket mer delar i det hela... så neee.. tycker verkligen inte han har nån speciellt bra fantasi |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by n0bben
konstruktiv kritik kan alltså inte vara negativ? intressant.
möjligtvis kanske läraren kunde skrivit mer utförligt, men det fanns ju inga ljusglimtar överhuvudtaget. :rolleyes:
tycker nog läraren borde prata lite med ungens föräldrar, för sådan smörja ska verkligen inte accepteras. |
haha, det är så jag är lärd iaf :)
tycker fortfarande du är grymt subjektiv, vilket läraren också var.. idiotiskt enligt mig.. det är precis samma grej som när folk här på ta blev arga för att nån kritiker skrev skit om ett tiesto-album i aftonbladet var det va?
en snabb fråga bara, du gillar inte south park va? lite samma sorts humor där. |
|
|
| n0bben |
| quote: | Originally posted by Dioxys
haha, det är så jag är lärd iaf :)
tycker fortfarande du är grymt subjektiv, vilket läraren också var.. idiotiskt enligt mig.. det är precis samma grej som när folk här på ta blev arga för att nån kritiker skrev skit om ett tiesto-album i aftonbladet var det va?
en snabb fråga bara, du gillar inte south park va? lite samma sorts humor där. |
jag älskar south park :cool:
har lite svårt o dra paralleller mellan uppsatsen och aftonbladets recensioner dock |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by n0bben
jag älskar south park :cool:
har lite svårt o dra paralleller mellan uppsatsen och aftonbladets recensioner dock |
förstår inte likheten mellan southpark och berättelsen heller om jag ska va ärlig.. hehe |
|
|
|
|