|
Hjälptråden (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| x-dream |
| quote: | Originally posted by Nyx
det enda du behöver göra är att koppla ihop datorerna med korsad nätverkskabel (du måste ha nätverkskort i båda datorerna) och om du kör med win xp på båda så bör du få en sån där gul pratbubbla i högra hörnet som du bara behöver klicka på och göra som det står..sen lägger du filerna du ska skicka i mappen "delade dokument" (gäller bara om du kör med win xp)..och resten kan du lista ut själv ;) |
Okej låter inte så svårt med andra ord.....Måste dom ligga i delade dokument allså....Är det de enda sättet som funkar?
Då är det bara att fixa detta å greja till detta imorgon...=) |
|
|
| Aendy |
Hmm... ska se om ni hänger med.
Hur gör man för att gå tillbaka? Jag skapade en film som jag brände ner på skiva som VCD. Nu när datorn kraschade iförrgår försvann orginalet till filmen från datorn. Går det att gå tillbaka och göra en VCD till en MPG-fil? Isf hur? |
|
|
| Glorie |
Tjo...
min properties-toolbar har försvunnit totalt.. Nån som vet vad som kan vara galet då? Jag har varit inne å tafsat under windows-menyn otaliga ggr. å får upp alla andra toolbars hur lätt som helst, men inte just "properties" som ju eg. ska komma upp me ctrl +F3 :(
tror att d kan bero på att d en fulversion av programmet då hela programmet ibland fryser å får ett nasty "brusstreck" rakt över, när ja håller på att jobba :( :( :(
Nyx, den DW-utgåvan du tipsa om... e det den senaste? e den bra? gåre att få tag på nycklar till det? :) |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Glorie
Nyx, den DW-utgåvan du tipsa om... e det den senaste? e den bra? gåre att få tag på nycklar till det? :) |
1. Ja, MX är den senaste versionen av Dreamweaver
2. MX är mycket bättre utformat än tidigare versioner imo (kolla in de nya funktionerna här)
3. Man kan få tag på nycklar till de flesta programmen, bara man vet var man ska leta ;) |
|
|
| Glorie |
Tack Nyx :)
Hur gör man för att få datorn snabbare? den e jäätteslö :( uppstart och när ja håller på att arbeta med den... WInamp kan väl inte slöa ner den så mycket ju :( har iofs bara 312 MB i RAM och 40 program installerade typ, men ja har kollat och ja kan inte ta bort nå program.. :( ska iaf koppla bort min scanner, för den anv. ja inte.
men finns d inte nå online-speed-up-your-computer? :p precis som det finns online-virus-scans? |
|
|
| robstar |
| quote: | | har iofs bara 312 MB i RAM |
Bara? :wtf:
De borde räcka gott och väl.
Se till så du har lite plats på hårddisken, stäng av alla onödiga program, realplayer e ett sånt. Ibland e de på utan att man vet de.
Avinstallera alla program du inte behöver.
Blir de inte bättre så kanske de e dax att installera om windows lr så kan du defragmentera hårddisken lr va de heter.:tongue2 |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by mindshooter
makes it more fun dont it :)
själv laddade jag hem en mp3:a en gång och delade med mig av den..sen hade jag dåligt samvete och köpte singeln... |
Fy fan va olagligt! Va du inte nojig å åka fast då? :wtf: |
|
|
| Glorie |
aha, 312 i ramminne e asså bra.. då vare hertzen som inte var så bra då ;) jahar bara typ 500 i Mhz :( får se va ja kan göra.. en formatering av C e otänkbar :D
defrag kanske då :) |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by Glorie
aha, 312 i ramminne e asså bra.. då vare hertzen som inte var så bra då ;) jahar bara typ 500 i Mhz :( får se va ja kan göra.. en formatering av C e otänkbar :D
defrag kanske då :) |
Ah 500 e inte så så bra, kan bli ganska segt. :/
Om du funderar på en ny data så kan du titta in här: http://www.bantorgetdata.com
Rätt så billiga där faktiskt. :) |
|
|
| Vizay |
bantorgetdata verkade ha ok priser men produkterna va väldigt dåligt beskrivna
| quote: |
AGP Geforce 4 MX-440 m.64 MB DDR m.TV Utgång
AMD Athlon XP 2100+
|
står ju inga märken...arkitekturer på processorerna osv...riktigt dåligt med information faktiskt..
föreslår www.datorbutiken.se jag istället..där har dom grym koll på allt plus jävligt bra leverans osv...
sen om du vill ha något byggt så snackar du bara med mig ;) |
|
|
| Aendy |
Min favvobutik är www.pccompany.se för deras otroliga fackmannamässighet och proffesionalitet.
EDIT: Såg att deras hemsida inte är byggd än. Men butiken ligger på Ringvähen i Stockholm om man vill gå dit :) |
|
|
| Vizay |
| aendy: för att inte tala om deras otroliga leverans....beställde därifrån för 5 veckor sen...för ca. 50 tusen kronor...har fortfarande inte kommit men de står ju att de e under construction så de kommer nog snart :D :rolleyes: |
|
|
|
|