|
Hjälptråden (pg. 78)
|
View this Thread in Original format
| Try |
hade för mig att det fanns en mattetråd... aja postar här, håller på med ett matteproblem men får fel svar hela tiden. C är nog med fel för övrigt...

tacksam för svar =) |
|
|
| St_Andrew |
| Hmm, tror det är C, H och I? |
|
|
| Try |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Hmm, tror det är C, H och I? |
nej :( |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Try
nej :( |
Testa C och I enbart då? För H är ju inte nödvändigtvis rätt, även om den kan vara det?
Eller så e jag helt lost men tror inte det :conf: |
|
|
| Try |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Testa C och I enbart då? För H är ju inte nödvändigtvis rätt, även om den kan vara det?
Eller så e jag helt lost men tror inte det :conf: |
nej inte det häller... får ta och testa alla möjliga kombinationer är ju inte fler än 8^2+1=65 st... jävla skituppgift! |
|
|
| Try |
| rätt svar DGI tack för hjälpen =) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Try
rätt svar DGI tack för hjälpen =) |
Skönt :) Tänkte inte på att när det är 3 roten så kan man ju ha minus i den :) hehe. Men asså, hur kan C inte vara rätt? |
|
|
| X-scream |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Men asså, hur kan C inte vara rätt? |
För att roten ur 9 enbart är tre, inte +-3 :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by X-scream
För att roten ur 9 enbart är tre, inte +-3 :) |
Hmm okay, har det något att göra med den riktiga defenitionen av roten ur eller vadå?
För i praktiken så är ju oxå (-3)(-3)=9 hence -+ borde vara rätt. |
|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Hmm okay, har det något att göra med den riktiga defenitionen av roten ur eller vadå?
För i praktiken så är ju oxå (-3)(-3)=9 hence -+ borde vara rätt. |
Alltså C säger att svaret kan vara -3 eller +3 vilket är fel. En rot är inte en andragradsekvation. |
|
|
| jofawe |
hmm.. har ett litet störande problem med min nya router här.
Har en Netgear FR114P som min dator och min server står kopplade till.
när jag surfar med min dator så kan det helt plötsligt bara dö och jag måste starta om routern, och samma sak händer igen, lite senare.
Någon som vet huuur i helvete man slipper det.. är så jävla störande. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by jofawe
hmm.. har ett litet störande problem med min nya router här.
Har en Netgear FR114P som min dator och min server står kopplade till.
när jag surfar med min dator så kan det helt plötsligt bara dö och jag måste starta om routern, och samma sak händer igen, lite senare.
Någon som vet huuur i helvete man slipper det.. är så jävla störande. |
Som jag sagt innan... släng routern ! Skaffa switch ;) Du vet redan mina argument ! :gsmile: |
|
|
|
|