|
Hjälptråden (pg. 23)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
| quote: | Originally posted by reveal
här är ett firewire-kort för 219 kr
|
:eyes: Weeeeeeeeeeeeee!!!! Tack å bock :) :D
men fan.. va e detta? :(
"Windows Requirements and Software
PC with built-in FireWire or USB 2.04, or Windows-certified FireWire or USB 2.0 card; Windows Me, Windows 2000 or Windows XP Home or Professional; CD includes MUSICMATCH Jukebox Plus 7.5 software"
sure.. ja fixar ju kortet å de.. men STÅR DE att de inte funkar me win 98 :( ??? de finns ju inte uppräknat :( :(
:nervous: |
|
|
| Glorie |
hmmm, flåt.. nu har ja en till fråga
Kan detta verkligen stämma.. ? ja installerade programmet IGÅR!!!! å varför kan ja inte logga in på min ftp när Zone Alarm e igång..:( |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by Glorie
hmmm, flåt.. nu har ja en till fråga
Kan detta verkligen stämma.. ? ja installerade programmet IGÅR!!!! å varför kan ja inte logga in på min ftp när Zone Alarm e igång..:( |
Om jag minns rätt, menas med "Intrusions" data ("packets") som skickats till dig, fast inte tas emot av ngt program som är registrerad i ZoneAlarm - inget vidare farligt för det mesta. "High-rated" är när dessa packets skickades till en 'port' som är känd för att användas till intrång (behöver fortfarande inte vara ngt vidare farligt).
Jar har 82000 intrusions på zonealarm (och många många fler på adsl-routern som även fungerar som brandvägg).
Är du säker att du har tilllåtit "outbound" OCH "inbound connections" för FTP programmet/servaren i ZoneAlarm? |
|
|
| Smekbar |
det lär stämma ja glorie... finns fullt med scriptkiddies som typ konstant försöker portscanna hela jävla nätet :) sen e de väl nån som fastnat för just _din_ dator :P härligt juuu ;)(som sagt, nog bara vanlig portscanning det handlar om, och zonealarm stänger alla portar som du inte specifikt öppnat, så du går säker. de flesta haxxarna orkar inte försöka om det e skydd på datorn) ;)
reveal: i princip alla digitala videokameror använder sig av firewire, så det är inte bara IPODen och externa hårddiskar som använder det. För övrigt så börjar firewire bli populärare och populärare på PCdatorer, en hel del av de nyare moderkorten som tillverkas nu har firewire inbyggt. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by cviper
Är du säker att du har tilllåtit "outbound" OCH "inbound connections" för FTP programmet/servaren i ZoneAlarm? |
ahaaa.... :) ja har inte gjort nåt i inställningsväg...hum.. hoho, kanske därför :D får kolla upp de dära...tack för svareN båda 2!!!!!! |
|
|
| dj_hysterix |
| jag behöver fakta om trance...allt behövs.... typ varför elektroniska musiken knyts till knark...raveinfo..allt...bara langa upp en länk plz :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
jag behöver fakta om trance...allt behövs.... typ varför elektroniska musiken knyts till knark...raveinfo..allt...bara langa upp en länk plz :) |
Låter som någon ska göra ett arbete... Kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än källor:
Examensarbete på Idrottshögskolan
"Bildningsbok" |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
jag behöver fakta om trance...allt behövs.... typ varför elektroniska musiken knyts till knark...raveinfo..allt...bara langa upp en länk plz :) |
hmmmmmmmmm... du väljer ett svårt ämne hysterix. Man ska försöka välja ett ämne, som det finns böcker om! Annars blir de lite svårt.. nåväl.. ja har skramlat ihop några länkar åt dig samt böcker.. sen kan du även gå till biblioteket och söka i "Artikelsök". Tror inte du får så många träffar dock. Lycka till :) släng upp en länk till arbetet om du orkar, alltid kul att läsa :p
:rolleyes: http://www.df.lth.se/~triad/book/rave.html
:rolleyes: c-uppsats: http://www.upsweden.com/acts/vanligajattar/rave/
:rolleyes: http://project-r.ravekommissionen.com/
böcker
Kjell E Johanson -" Rejv och droger" (1996) - Bildningsförlaget i samarbete med Stockholm Stads brottsförebyggande centrum
Sven Liljesson - "Rave, en folkrörelse" (1996) - Tidningen Narkotikafrågan Nr. 2/96
Elisabeth Tegner -"Rave på högfjället". Från Samlingen Strömmar i tiden - ungdomars livsvillkor i en föränderlig värld (1995). Daidalos
Sara Larsson - "Techno - Musiken, dansen och scenen" (1997). TIDEN
e ja den som hjälper för en gångs skull? :crazy: :rolleyes::stongue: |
|
|
| reveal |
en i min klass som skrivit |
|
|
| Glorie |
| hmmmm... hela sidan???? GE han creds från moi!!! va bra! |
|
|
| reveal |
| jepp, hela triad-sidan, en mkt klipsk kille får jag säga |
|
|
|
|