|
Hjälptråden (pg. 92)
|
View this Thread in Original format
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
Jag ringde banken idag och kollade för säkerhets skull.
De sa att det var helt klart uppenbart att någon utnyttjat ett förfalskat autogiro och tömt pengar från kontot..
Så det är polisanmält och jag ska få tillbaka pengarna, fast det skulle "ta lite tid" som hon sa. |
Vadå hur funkar det? hade du anmält autogiro till några bedragare lr? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
Jag ringde banken idag och kollade för säkerhets skull.
De sa att det var helt klart uppenbart att någon utnyttjat ett förfalskat autogiro och tömt pengar från kontot..
Så det är polisanmält och jag ska få tillbaka pengarna, fast det skulle "ta lite tid" som hon sa. |
Fy fan :( Tur att du får tillbaka pengarna iaf.
Jag har en gång varit med om att jag inte visste vem som drog 3 och 8 för "Rättelse", men efter att jag frågat på banken vem som tagit pengarna, så visade sig att det var i sin ordning. En som inte dragit pengarna när jag betalat med kort ett halvår tidigare.
Tror trots allt att det är ganska ovanligt att ens konto töms. |
|
|
| mjz |
| Jag hade två kortköp från mitt konto som inte jag hade gjort en gång, men banken var väldigt hjälpsamma med det, fick tillbaks pengarna direkt av banken medan VISA behandlade ärendet. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Vadå hur funkar det? hade du anmält autogiro till några bedragare lr? |
nope.. de har väl antagligen förfalskat min signatur eller nått, banken skulle kolla upp om fler blivit drabbade ..
Att det finns folk som ens ORKAR göra sånt är imponerande.. men kan de inte låta mitt konto vara i fred? |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by jofawe
nope.. de har väl antagligen förfalskat min signatur eller nått, banken skulle kolla upp om fler blivit drabbade ..
Att det finns folk som ens ORKAR göra sånt är imponerande.. men kan de inte låta mitt konto vara i fred? |
Kanske insåg att du hade dålda tillgångar ;) ser du rik ut så drabbas man :)
När banken o bankomaterna har problem att kommunicera, så kan man ta ut på kredit ;) hände min syrra för två år sen, de tog ut 12000kr när hon hade 200kr på kontot o ingen kredit, alltså att man inte kan ta ut mer än det finns på kontot. |
|
|
| jofawe |
nån som är kunnig inom php och har lust att hjälpa mig..
jag har verkligen kört fast (eller inte ens kommit igång för jag förstår inte riktigt vad jag håller på med, guider på internet är bra men förstår man inget av det man gör så spelar dem ingen roll ju).
Jag ska göra en databas med artiklar där varje artikel ska innehålla en stor bild, en liten bild och lite text.
Dessa ska sen i sin tur vara kopplade till ett galleri.. och ett länkarkiv.
Har jag tagit mig vatten över huvudet eller är det jätte enkelt? |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by jofawe
Jag ska göra en databas med artiklar där varje artikel ska innehålla en stor bild, en liten bild och lite text.
Dessa ska sen i sin tur vara kopplade till ett galleri.. och ett länkarkiv.
Har jag tagit mig vatten över huvudet eller är det jätte enkelt? |
hyfsat enkelt :)
i databasen behöver du fyra eller fem kolumner.
id | bild | text (( | länk) | galleri)
Bilderna läggs på servern, i två kataloger, Stor / Små
I databasen får dem ett namn, sen använder man det namnet till båda, bara olika adresser ;)
Texten... ja, du fattar.
Sen beroende på hur du länkar till galleriet och länkarkivet (kan använda samma id) så kan du enkelt bara lägga en siffra där om adressen till de olika är typ :
/galleri.php?id=0
/links.php?id=0
eller lägg hela länken i fältet om de har olika adresser.
Är trött, så det kanske bara e jibberish allt :)
Lägg till mig på MSN annars ;) [email protected] |
|
|
| jofawe |
okej anuga..
men du tappade mig strax efter enkelt ;)
Jag är nog för trött.. |
|
|
| Christian Ö. |
Jag har tänkt på det här ett tag och försökt hitta någon lösning, bäst att fråga här...
Jag har inte några enskilda högtalare till mina djgrejjer och kör därför djmixern genom datorn med datorns 5.1 system, eftersom musiken är i stereo så kommer det inget ur dom bakre högtalarna...
Är det någon som vet om det finns en plugin eller nått som kopierar stereoljudet från musiken till ett 5.1 system så att det även spelas på dom bakre högtalarna?
Det skulle vara väldigt smidigt eftersom jag då kan ha de bakre högtalarna vid djsakerna och fronhögtalarna vid datorn där jag producerar.
Det går ju att lösa om jag kopplar om hela tiden men det blir så jobbigt, det skulle vara grymt smidigt med en plugin som fixade detta!
Något tips?:) |
|
|
| anuga |
Beror lite på vad du har för Högtalar System typ, märke osv.
De flesta system med 5.1 har något de kallar för Dual Stereo, där de spelar ljudet i de bakre som i de främre.
Annars brukar man med ljudkortets inställningar kunna ställa in samma sak.
Vad har du för Högtalar System och Ljudkort? |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by anuga
Beror lite på vad du har för Högtalar System typ, märke osv.
De flesta system med 5.1 har något de kallar för Dual Stereo, där de spelar ljudet i de bakre som i de främre.
Annars brukar man med ljudkortets inställningar kunna ställa in samma sak.
Vad har du för Högtalar System och Ljudkort? |
Okej, jag har pillat med inställningar men inte fått det att funka. Jag har högtalare från logitech som heter z-640 och ett ljudkort som heter SB audigy 2 ZS audio [5400] |
|
|
| anuga |
| Känns som de funktionerna borde finnas i de högtalarna o i det ljudkortet. |
|
|
|
|