|
Hjälptråden (pg. 61)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by dbl
nån som vet nått program till datorn som funkar som väckar klocka????
ska nämligen ut imorgon och börjar jobba kl6 på morgonen.. och eftersom jag bara jobbat 1 månad så kan jag ju knappast försova mig på en söndag.. eller sjukanmäla mig eller nått sånt... hehe
och har bara mobilen som väckar klocka... skulle behöva en extra känner jag.. haha.. så nån som vet nån bra väckarklocka till datorn???? |
om du har den på över natten är det väl lätt att hitta antar jag (winamp plugin typ)... :)
annars om du har tur så har din BIOS nån boot on time funktion, annars kan du ju koppla en timer till datorn :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Fan jag hade nåt sånt där väckarklocksprogram förut... ska leta å se om jag har det kvar någonstans... den var rätt smart och enkel att använda :) |
|
|
| ShyTrance |
hej har äntlige fått internet igen :)
men undrar om någon kan hjälpa mig o få igång telia 2mbit adsl med router (D-link di-604) fattar inte vilka inställningar man ska ha o så för att få routern o funka me telias adsl..
snälla hjälp! |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
hej har äntlige fått internet igen :)
men undrar om någon kan hjälpa mig o få igång telia 2mbit adsl med router (D-link di-604) fattar inte vilka inställningar man ska ha o så för att få routern o funka me telias adsl..
snälla hjälp! |
Kan tyvärr inte hjälpa dig mer än å säga att du ska slopa routern... inte vettja men alla man snackar med säger att router = problem |
|
|
| mjz |
vet tyvärr inget om dlinks grejer heller... men det brukar lösa sig om man läser den torftiga manualen, fast det gör man ju förstås bara när man inte har något annat val... hade lite problem med min trådlösa accesspoint tills jag bet i det sura äpplet och läste iaf delar av manualen...
min tur att be om hjälp, tänkte bränna lite svcd film på en dvd, men när jag lägger till dom i det brännarprogram jag använt hittils (sonic mydvd) så gör det om det till dvd video så att det tar upp 18 gig, vilket då inte får plats på skivan...
frågan är alltså om någon kan rekommendera ett bra program för ändamålet... :) |
|
|
| jofawe |
| nån som vet hur man spelar in en livesteamvideo från internet? |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by mjz
vet tyvärr inget om dlinks grejer heller... men det brukar lösa sig om man läser den torftiga manualen, fast det gör man ju förstås bara när man inte har något annat val... hade lite problem med min trådlösa accesspoint tills jag bet i det sura äpplet och läste iaf delar av manualen...
min tur att be om hjälp, tänkte bränna lite svcd film på en dvd, men när jag lägger till dom i det brännarprogram jag använt hittils (sonic mydvd) så gör det om det till dvd video så att det tar upp 18 gig, vilket då inte får plats på skivan...
frågan är alltså om någon kan rekommendera ett bra program för ändamålet... :) |
Prova Nero Burning Rom istället och välj VCD eller SVCD i menyn. |
|
|
| mjz |
| bränner nero dvd med? hur som helst vill inte nero identifiera min brännare så det spelar ingen roll... |
|
|
| Try |
| quote: | Originally posted by mjz
bränner nero dvd med? hur som helst vill inte nero identifiera min brännare så det spelar ingen roll... |
ja. ladda hem / köp senaste nero (5.3) så identifierar den nog din dvdbrännare =) |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by Try
ja. ladda hem / köp senaste nero (5.3) så identifierar den nog din dvdbrännare =) |
lr 6.0 ultra edition :p |
|
|
| Try |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
lr 6.0 ultra edition :p |
lr 6.3
menade det men det blev fel på en siffra
Någon som har tips på BRA mailprogram för pop3 och imap? Vill inte ha outlook eller outlook express längre. pyttemjuk bara förstör datorn ;-)
De ska dock fungera på windows, samt att man kan importera kontakter och mail från outlook 2003
Tips är välkommna =) |
|
|
| Try |
jo jag tänkte flytta till uppsala och borja plugga och bo i studentstadens bostäder till hösten, ska välja bostad senast kl 24 idag =)
någon sweta som bor i uppsala som vill hjälpa mig? kanske smidigast att PMa men annars så får ni skriva här om ni vet nått eller har tips ;-)
har lite gator att välja på
rackarbergsgatan
i Kungsgärdet
sernanders väg
i flogsta
kantorsgatan
i kvarngärdet
och
studentstaden
den gatan finns dock inte på eniro/mappoint men finns enligt studentstaden =)
http://studentstaden.devainvision.s...jID=40111-24211
vilken av dessa gator/områden är bäst att bo i?
MVH Tryggve |
|
|
|
|