|
Hjälptråden (pg. 86)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Mitt trådlösa nätverk får för sig att ansluta sig till grannens nätverk titt som tätt fast signalen till min router är starkare. Att den vill ansluta sig dit är väl för jag ett par gånger lånade hans internet:tongue2 men förstår inte varför den fortsätter ansluta dit :whip: |
Finns någon sorts prioriteringslista i nätverksinställningarna någonstanns, har inte windows så kan inte säga exakt just nu men leta lite där så hittar du nog :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Finns någon sorts prioriteringslista i nätverksinställningarna någonstanns, har inte windows så kan inte säga exakt just nu men leta lite där så hittar du nog :) |
Tackar för hjälpen, hittade prioriteringslistan och det lär säkert funka bättre nu :D |
|
|
| Aendy |
| Vilket program ska man använda för att tillverka egna DVD:er. Dvs med menyer och dylikt. Har lite småfilmer jag vill sammanställa på en skiva... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Vilket program ska man använda för att tillverka egna DVD:er. Dvs med menyer och dylikt. Har lite småfilmer jag vill sammanställa på en skiva... |
Nero fungerar bra :) |
|
|
| Jeremy H |
Min BBB-uppkoppling (ADSL) har helt plötsligt börjat krångla igår..jag har internet i ca 1minut, sen dör wan-lampan och internet i ca 2minuter.. o sen kommer internet tillbaka :S Hela tiden nu i 3 dygn..
Tydligen är det inte heller något driftfel hos dom själva. En kille på supporten trodde att det kunde vara telekabeln från uttaget till modemet som var sönder på nåt sätt eftersom jag hade stora "package-losses"..(ALM-lampan på modemet blinkar rött) Har tyvärr ingen extra kabel hemma så att jag kan testa just nu o vill gärna få igång internet igen så att man kan följa mixfestivalen ;/
Har någon nåt förslag på vad det kan vara? Låter ju lite konstigt att en telekabel bara skulle dö helt huxflux efter 12månader felfritt fungerande..
Hääälp miii! :(
EDIT: Woooooooo! Fixat nu! Efter 47 samtal med support och byte av telekablar som inte hjälpte så höjde den här supportkillen signalstyrkan tydligen :S Varför testa dom inte detta från början? =/ |
|
|
| Christian Ö. |
Firefox strular för mig, när jag ska se en film på internet med windows mediaplayer så händer det inget, om jag kör samma sida med exporer så spelas filmen dock upp. Jag har laddat hem senaste verisonen av mediaplayer utan resultat:conf:
Någon som kan hjälpa? |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Firefox strular för mig, när jag ska se en film på internet med windows mediaplayer så händer det inget, om jag kör samma sida med exporer så spelas filmen dock upp. Jag har laddat hem senaste verisonen av mediaplayer utan resultat:conf:
Någon som kan hjälpa? |
Filformat på filmen? |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Filformat på filmen? |
Ingen aning, det funkar inte att spela upp några filmer alls i firefox har jag märkt. Det funkar dock utan problem i explorer:rolleyes: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Ingen aning, det funkar inte att spela upp några filmer alls i firefox har jag märkt. Det funkar dock utan problem i explorer:rolleyes: |
Kör du AdBlock-tillägget? Installera om det isf, vållade många problem när man uppdaterade FF till 1.5. |
|
|
| benni |
| jag tror jag har samma problem som du Christian... jag kan aldrig spela något med media player, men jag har senaste versionen |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by benni
jag tror jag har samma problem som du Christian... jag kan aldrig spela något med media player, men jag har senaste versionen |
Okej, jag har också senaste Firefox.
Det enda tilläget jag har är Chatzilla och något som heter Talkback så det är inte problemet |
|
|
| Joe Nas |
| jag hade bara problem med firefox så jag kör inte med det längre |
|
|
|
|