|
Hjälptråden (pg. 73)
|
View this Thread in Original format
| Cloudburst |
Hade ett program som var väldigt enkelt att fixa. Ska se om jag kommer på vad det heter.. ;)
edit: Serv U 4 FTP eller liknande tror jag det hette.. |
|
|
| Laszlo |
Har testat med ett antal FTP-program genom åren, men inget slår det program som en kille vann Datormagazin's årliga programeringstävling med förra året, zFTPServer heter det...skitsmidigt, pissenkelt, och bäst av allt - det är gratis...(inte för att det spelar någon roll för de flesta, men ändå) ;)
Uppar på Stiivs FTP...
edit: Servern är nere ....skickar upp det imon om jag inte glömmer - hojta till annars.....
edit2: länken till webbsidan: http://zftpserver.serveftp.com/ |
|
|
| St_Andrew |
| verkar vara ett trevligt litet program :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
Min favorit är helt klart "FLASH FXP"... enkelt, smidigt och så kan man FXPa...
Ska fan se till att slänga i en 40Gb i min 24/7 server så kan Äff Tää Pään va ånlajjn jämt :gsmile:
btw. Äff Tää Pään e ånlajjn nu... |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Min favorit är helt klart "FLASH FXP"... enkelt, smidigt och så kan man FXPa... |
Flash FXP är osså mitt favoritprogram, men det är ju bara en vanlig FTP-klient...dbl efterlyste en FTP-server.. :) (eller är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattat att det går att köra server med Flash FXP osså?) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Flash FXP är osså mitt favoritprogram, men det är ju bara en vanlig FTP-klient...dbl efterlyste en FTP-server.. :) (eller är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattat att det går att köra server med Flash FXP osså?) |
Ahaaaaaaaaa... jag e tröööööööööött... vill hem från joooobbeeeet....
Som server kör jag i alla fall med bullitproof... Serv U som nämdes tidigare har jag hört e bra ! |
|
|
| Kamelen |
| protokollet ftp :D det är läskigt och trasigt.. mina vänner bli moderna, bli rebelliska, använd sftp :D kram! ... närrå.. ska du nu köra ftp så är väl Serv U enkelt att komma igång med.. har du brandvägg så se till och öppna lite portar med mera så löser det sig. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Kamelen
protokollet ftp :D det är läskigt och trasigt.. mina vänner bli moderna, bli rebelliska, använd sftp :D kram! ... närrå.. ska du nu köra ftp så är väl Serv U enkelt att komma igång med.. har du brandvägg så se till och öppna lite portar med mera så löser det sig. |
hehe sant, ftp krypterar ju inte ens lösenord :nervous: :nervous: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt.
Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen.
Jag använder Outlook Express
Jag lyckas inget vidare med detta... |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt.
Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen.
Jag använder Outlook Express
Jag lyckas inget vidare med detta... |
hmm...länge sedan jag använde outlook, men det ska finnas någon export-funktion...kolla annars i C:\Application Data\Users\Anvandare\Microsoft\Outlook
om du sparar hela den mappen och kopierar sedan tillbaka den till samma ställe på din ominstallerade dator så tror jag att meddelandena ska finnas kvar... |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt.
Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen.
Jag använder Outlook Express
Jag lyckas inget vidare med detta... |
C:\Documents and Settings\Användare\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook Express
Där i hittar du dina mappar.
Men de där filerna känns osäkra då jag råkat ut för tråkigheter med dom tidigare.
Jag brukar annars bara skapa en kopia på mappstrukturen från outlook på skrivbordet som man bara drar över mailen ifrån outlook-fönstret till respektive mapp. Då lägger dom sig som .eml-filer som du sedan kan dra in i outlook på samma sätt efter ominstallationen.
Lycka till. |
|
|
| Aendy |
| Leta upp alla filer som heter något i stil med *.mbx De är de enda jag brukar spara. |
|
|
|
|