return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 
Hjälptråden (pg. 94)
View this Thread in Original format
Aendy
Jag har ett ytterst intressant problem.

Det är så här att jag använder Opera som min ordinarie webläsare men vissa grejer, som t.ex. bankärenden kan jag bara göra i Internet Explorer. Nu visar det sig att efter någon sådan där automatisk uppdatering stänger Opera numera ner varje gång jag startat IE men det slutar inte där. För att jag överhuvudtaget ska kunna start Opera igen så måste jag installera om det med från Operas hemsida. Någon som stött på samma fenomen och framförallt, någon som vet hur jag ska råda bot på det?
Cloudburst
quote:
Originally posted by Aendy
Jag har ett ytterst intressant problem.

Det är så här att jag använder Opera som min ordinarie webläsare men vissa grejer, som t.ex. bankärenden kan jag bara göra i Internet Explorer. Nu visar det sig att efter någon sådan där automatisk uppdatering stänger Opera numera ner varje gång jag startat IE men det slutar inte där. För att jag överhuvudtaget ska kunna start Opera igen så måste jag installera om det med från Operas hemsida. Någon som stött på samma fenomen och framförallt, någon som vet hur jag ska råda bot på det?


Det var skumt, aldrig vart med om det (använder Opera). Googlade men hittade inget intressant. :conf:
Jeremy H
Ska till london en långweekend nästa vecka och undrar om någon har nåt klubbtips? Både gällande bra musik, och på någon mer kommersiell och mindre musikinriktad klubb för att mest härja runt :p..

Gällande bra musik har jag hittat massor på lördagen, men risken är att mina vänner kommer att spy på musiken :o
Nic Fanciulli , Buick Project (live), Paolo Mojo, Sebastien Leger & Chris Lake på Ministry of Sound... Digitalism (live) på The End.. Ferry Corsten, Abel Ramos på Turnmills.. och sen ska tydligen Fabric vara sjysst oxå :)
Men som sagt.. nån mer svensson-aktig klubb också för en mindre städad kväll? :crazy:
Mats W
För svenne-röj i London rekommenderar jag klubben Walkabout på Shaftesbury Avenue - beläget i en gammal kyrka! Tufft värre!

http://www.walkabout.eu.com/010/WISA/intro.html
mr_fisken
quote:
Originally posted by Jeremy H
Ska till london en långweekend nästa vecka och undrar om någon har nåt klubbtips? Både gällande bra musik, och på någon mer kommersiell och mindre musikinriktad klubb för att mest härja runt :p..

Gällande bra musik har jag hittat massor på lördagen, men risken är att mina vänner kommer att spy på musiken :o
Nic Fanciulli , Buick Project (live), Paolo Mojo, Sebastien Leger & Chris Lake på Ministry of Sound... Digitalism (live) på The End.. Ferry Corsten, Abel Ramos på Turnmills.. och sen ska tydligen Fabric vara sjysst oxå :)
Men som sagt.. nån mer svensson-aktig klubb också för en mindre städad kväll? :crazy:

damn, dra på ministry of sound ffs
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
Jag har ett ytterst intressant problem.

Det är så här att jag använder Opera som min ordinarie webläsare men vissa grejer, som t.ex. bankärenden kan jag bara göra i Internet Explorer. Nu visar det sig att efter någon sådan där automatisk uppdatering stänger Opera numera ner varje gång jag startat IE men det slutar inte där. För att jag överhuvudtaget ska kunna start Opera igen så måste jag installera om det med från Operas hemsida. Någon som stött på samma fenomen och framförallt, någon som vet hur jag ska råda bot på det?


Vad händer när du försöker starta det? Det låter väldigt suspekt faktiskt.
Aendy
quote:
Originally posted by reveal
Vad händer när du försöker starta det? Det låter väldigt suspekt faktiskt.


Timglaset visas i typ en sekund sedan inget mer. Det laddar inte och det hänger sig typ inte... Efter ett tag börjar det låta "plong" varje gång man trycker...
anuga
quote:
Originally posted by Aendy
Timglaset visas i typ en sekund sedan inget mer. Det laddar inte och det hänger sig typ inte... Efter ett tag börjar det låta "plong" varje gång man trycker...

Låter som det klassiska, "AutoUpdate" har kört över filer ;)

Om det inte funkade med att installera om Opera...
Är det bara den jobbiga vägen som återstår...

Avinstallera Opera.
Avinstallera IE.

Stara om...

Installera IE...
Installera Opera...

Eller gör som restan av världen, Installera Firefox så behöver du inte IE eller Opera :p
Aendy
Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna?
anuga
quote:
Originally posted by Aendy
Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna?

Antingen regedit
eller... services.msc

Jeremy H
quote:
Originally posted by Aendy
Vad faen var nu kortkommandot i "run" som man körde för att komma åt bland annat "autostart"-processerna?

"msconfig" -> autostart.
[/kaos-utekväll :wtf:]
Jeremy H
quote:
Originally posted by mr_fisken
damn, dra på ministry of sound ffs

Mja, det lutar åt det faktiskt.. Får se vad polarna tycker om musiken dock :E Folket gillar allt från indie-rock till metal, så det ska bli intressant :wtf:
Resten av kvällarna blir nog "vanliga" utekvällar. Fabric och the End och dom är tydligen rätt pundiga ibland har jag hört.. engelsmän har en viss förkärlek till piller och annat smått o gott.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 
Privacy Statement