|
Hjälptråden (pg. 85)
|
View this Thread in Original format
| Kamelen |
yea =) men det kan oxo gå snabbt =D
i "sämsta" fall får jag nöja mig med typ en snurrande text eller nått =) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Får ett skrapande-pulserande ljud när jag kör filmer eller redigerar video... ibland när jag spelar vanliga mp3or och det verkar gå allt för tungt i datorn så är det som man bromsar musiken som man bromsar på en vinyl.
Har testat köra in "Vgart" i datorn och även testat ominstallerat drivarna till ljudkortet, finns inga nyare versioner än det jag har iaf.
Nån som vet va fan jag ska ta mig till ??? |
|
|
| Laszlo |
| Kommer ljudet ur högtalarna? Annars kan jag tänka mig att det är din hårddisk som håller på att pajja... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Kommer ljudet ur högtalarna? Annars kan jag tänka mig att det är din hårddisk som håller på att pajja... |
Ja alltså allt ljud jag snackar om kommer ur högtalarna... bara när jag kör tunga grejer...
Testade nu att även köra ett videoprojekt från en annan hårddisk och det är samma skit.
Kollar man task managern så går CPUn på ca.60% och jag har gott om RAM-minne att använda... |
|
|
| SteveTranz4ever |
Nu efter massa skit fram å tillbaks så fungerar det helt plötsligt igen :p
Måste fan skaffa mig en ny burkjävel snart ! |
|
|
| mr_fisken |
Är det inte helt så enkelt att datorn är överbelastad? Du kan ju ta ctrl+alt+del och kolla under prestanda hur mycket procent du använder av CPU'n.
Har för mig att det hände för mig också förut när jag redigerade och då gick minnet på högvarv:) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Är det inte helt så enkelt att datorn är överbelastad? Du kan ju ta ctrl+alt+del och kolla under prestanda hur mycket procent du använder av CPU'n.
Har för mig att det hände för mig också förut när jag redigerade och då gick minnet på högvarv:) |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Ja alltså allt ljud jag snackar om kommer ur högtalarna... bara när jag kör tunga grejer...
Testade nu att även köra ett videoprojekt från en annan hårddisk och det är samma skit.
Kollar man task managern så går CPUn på ca.60% och jag har gott om RAM-minne att använda... |
|
|
|
| mr_fisken |
| hehe klickade på svara och sen gick och såg på tv innan jag skrev:D |
|
|
| Rikard |
Finns väl några el-kunniga här på forumet? =) frågan kanske passar in i room-servicetråden?
Det är nämligen så att jag flyttade in i sommras till en 1:a. När jag flyttade hit så var taklamporna i vardagsrummet och köket bokstavligt talat avslitna och kvar hänger det fula sladdar från ett hål i taket.
Jag fattar ju själv att det är dumt om jag ska laga det själv (ska be en bekant som är elektriker komma och titta på det, men det dröjer antagligen ett tag). Av ren nyfikenhet så vill jag ha reda på hur det fungerar.
Sladdarna i taket ser ut såhär:

Det finns två knappar/strömavbrytare i väggen, den ena är kopplad till den med + och minus pol och den andra knappen är kopplad direkt till den andra sladden som bara har en pol, vad gör den?
Taklamporna jag har har två sladdar, en rosa och en lila (plus och minus pol?). I taket är dem inte färgade utan endast svarta =( |
|
|
| SteveTranz4ever |
Såg att du fått ditt svar på TC men som sagt... finns inget plus eller minus eftersom det handlar om växelström.
Normalt sett är det en blå och en brun sladd som kallas för fas (brun) och nolla (blå)
Sen är det normalt att en tredje finns som är grön/gul och som är jord. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Får ett skrapande-pulserande ljud när jag kör filmer eller redigerar video... ibland när jag spelar vanliga mp3or och det verkar gå allt för tungt i datorn så är det som man bromsar musiken som man bromsar på en vinyl.
Har testat köra in "Vgart" i datorn och även testat ominstallerat drivarna till ljudkortet, finns inga nyare versioner än det jag har iaf.
Nån som vet va fan jag ska ta mig till ??? |
Fann problemet föresten förra veckan !
Det var när min HP skrivare var inkopplad som den här skiten uppenbarade sig ! Mupp ! :rolleyes: |
|
|
| mr_fisken |
| Mitt trådlösa nätverk får för sig att ansluta sig till grannens nätverk titt som tätt fast signalen till min router är starkare. Att den vill ansluta sig dit är väl för jag ett par gånger lånade hans internet:tongue2 men förstår inte varför den fortsätter ansluta dit :whip: |
|
|
|
|