|
Hjälptråden (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| cviper |
| quote: | Originally posted by Nyx
fan vad jag stör mig på mitt IE. Jag kan inte spara bildfiler från nätet
i annat format än bmp..sen går det inte att gå in på källkoder..och så
är det en massa andra saker som inte vill fungera heller..nån här som
vet hur man kan fixa så att det blir normalt igen?
jag har hört att det ska vara nån bug som inte microsoft lyckats lösa..
men nån här kanske vet iaf?
|
Vilken version använder du? Funkar nämligen allt fint hos mig; kan spara bilder i den formaten som bilden är, bmp och dds (fast det sista är inte standard). Har version 6.0 (.2800.1106)...
Iofs har jag haft problem med sök-på-sidan-funktionen - när man stänger dialogrutan så crashar explorer och råkar dra med sig hela datorn :D |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
hur menar du med att "skriva" i rutorna??
Är det tänkt att du ska lagra information i rutorna?
Om du ska spara text på dagarna så räcker det inte med javascript, utan du måste köra ett serverspråk, typ ASP/PHP/JAVA ihop med nån databas... |
Typiskt, misstänkte det låg till så, har sett en grym sådan kalender men den låg som php och så avancerad är inte jag. Hade hoppats att någon tagit sig orken att göra något liknande med java. Men det går tydligen inte. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Nyx
---->
fan vad jag stör mig på mitt IE. Jag kan inte spara bildfiler från nätet
i annat format än bmp..sen går det inte att gå in på källkoder..och så
är det en massa andra saker som inte vill fungera heller..nån här som
vet hur man kan fixa så att det blir normalt igen?
jag har hört att det ska vara nån bug som inte microsoft lyckats lösa..
men nån här kanske vet iaf?
|
Så blir det på min dator när den börjar tappa minne. |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by cviper
Vilken version använder du? Funkar nämligen allt fint hos mig; kan spara bilder i den formaten som bilden är, bmp och dds (fast det sista är inte standard). Har version 6.0 (.2800.1106)...
Iofs har jag haft problem med sök-på-sidan-funktionen - när man stänger dialogrutan så crashar explorer och råkar dra med sig hela datorn :D |
kör med IE 6.0.2600.0000
installerade om windows (från xp home till xp pro) och då funkade explorer normalt i nån dag men sen blev det likadant igen.
| quote: | Originally posted by Aendy
Så blir det på min dator när den börjar tappa minne. |
har en 2.5Ghz med 512Mb RAM, så minne har den! |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Nyx
kör med IE 6.0.2600.0000 |
Installera Service Pack för IE!
Jag sitter med version 2800.1106 |
|
|
| AC. |
| Jag har uppleft upprepade gånger när jag kört slut på resurserna i min dator att windows inte kan skapa menyer längre. Det ända som hjälper är att starta om datorn för att fria alla minnen från de rövare och banditer som sitter och håller på dem. |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Installera Service Pack för IE!
Jag sitter med version 2800.1106 |
har installerat det nu, men det blev ingen förändring :( |
|
|
| Nyx |
Jag har kommit på vad felet är!!! 
Jag hade inte rensat "tillfälliga internet-filer" på länge, så den var överfull..men nu funkar allt perfa igen! :D |
|
|
| SWE_TRANCE |
Bra att det löste sig!!
Jag har som vana att rensa dom filerna ett par ggr i veckan, därför jag aldrig upplev problemet.. :) |
|
|
| Glorie |
känns som ja alltid har problem me min dator..
men nu ere så att.. aaa, om ja haft på den länge som fasen, då kan den bara starta om sig själv.. Känns som d kan va nåt me fläkten kanske?
sen det me skärmen.. när ja stänger av datorn så får ja en grön två-cm-bred lodrät rand över hela skärmen som stannar kvar typ.. i 4 sek. ef att ja stängt av, sen blir en sån klassisk.. plopp, som kan uppkomma om man stänger av en tv å så :(
ere för att den e dammig tro??? ja har nämligen inte rengjort på tre år :( |
|
|
| SWE_TRANCE |
Vad har du för operativsystem??
WinXP har ett känt fel som gör att datorn startar om sig själv om man inte har nyare drivrutiner till grafikkortet... |
|
|
| Glorie |
ne ja har sucky win 98, first edition.... kan inte me sånt där me att installera nya op-system osv :) hehe
det e säkert dammet :( |
|
|
|
|