|
Hjälptråden (pg. 35)
|
View this Thread in Original format
| lonne |
| quote: | Originally posted by Glorie
vad har hänt med supersidan dance-paradise.org? har de bytt adress eller? nån som vet? en så bra sida kan ju bara inte gå i graven.. jag gråter blod här :( |
Menar du allvar ! Den sidan var ju värdelös, de uppdaterade aldrig skiten och hade i stort sett bara mainstream dj`s.
Tracklist forumet är ju betydligt bättre, dessutom hittar du i stort sett alltid det du söker oavsett genre.:) |
|
|
| Glorie |
oj oj ;) flåååt reveal å hysterix.. ska inte säga så och skrämmas någe mer...
lonne.. mennnnn :) ja använde den sidan för att hitta tracklists juuu.. till inget annat.. lättare att hitta än här tyckte då jag.. eftersom man kan få fyrtioelva svar här, men de fick man inte där...plus att man får sitta å leta igenom trådar här me... iofs står oftast tracklisten på första sidan, men ändå :p |
|
|
| mindshooter |
Ok jag har stooooooooooooooooora problem med min dator nu.
Ska dra det hela från början.
För några veckor sen fick jag ett brev från telias abuse sektion.
Dom skrev att min dator användes för att skicka Spammail....förmodligen utan min vetskap, men det var mitt ansvar att ta bort det. Fixade jag inte det på några dagar skulle dom stänga av mitt bredband. Jag formaterade hela datorn, alla hårdiskar, och det var inte så lätt som det borde varit. Allt som kunde krångla krånglade och jag var tvungen att ta den sista hårddisken till en polare för att formatera den. Alltså, detta vill jag _inte_ göra igen med dom här hårddiskarna.
Häromdan uppträckte jag att min bandbredd användes av något jag inte själv visste, för mina nerladdningar gick fett segt. Jag misstänkte givetvis att det var den där Spam grejen igen och installerade norton antiviris 2004. Så fort installationen var klar kom det upp en ruta där det stod "scanning outgoing mail" men jag hann inte mer än läsa den innan det kom upp en till..o en till..o en till..snart var hela skärmen full och datorn laggade ur totalt. Min dator skickade alltså ut mängder med mail hela tiden. Som norton nu försökte scanna. Jag stängde ner programmet och fick hjälp av några TAs på mIRC med att updatera mitt Ad-aware program. Hör o häpna när Ad-aware hittare 98(!!) små program o filer på min dator som skickade information och dyligt. Glöm inte att den faktiskt är relativt nyformaterad! Jag tog bort alla små program och körde sedan en viruskontroll. Nu var allt cleant.
Jag hann surfa i 10 minuter till sen satte det igång igen. Norton flippa ur igen och massvis med mail skickades. Jag checkade med Ad-aware och den hittade 3 nya. Detta händer vaaarje gång jag surfar. även om jag håller mig till telia och tranceaddict....eller bara min egen mail. Ad aware hittar inget när jag precis tagit bort dom, men efter ett tag finns dom där igen.
Jag installerade Zonealarm (brandvägg) nyss, för att hindra detta.
Vad som nur har hänt är att jag har en zonealarm ruta som konstant ligger uppe och säger att den blockar ip efter ip efter ip. Den blockade 500 olika försök på några minuter och har nu nått sin topgräns, den räknar inte ens längre...den bara blockar och blockar all jävla spammail. Jag kan givetvis trycka i "Dont show this dialog igen" men har svårt att se att problemet försvinner bara för att jag blundar. Den ligger juh där och försöker hela tiden.
Vad ska jag göra? Telia lär stänga mitt bredband om jag dyker upp i deras register igen. Men mitt största problem är faktiskt att det tar upp min banbredd! Snälla bullen, hjälp mig! |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Jag installerade Zonealarm (brandvägg) nyss, för att hindra detta.
Vad som nur har hänt är att jag har en zonealarm ruta som konstant ligger uppe och säger att den blockar ip efter ip efter ip. Den blockade 500 olika försök på några minuter och har nu nått sin topgräns, den räknar inte ens längre...den bara blockar och blockar all jävla spammail. Jag kan givetvis trycka i "Dont show this dialog igen" men har svårt att se att problemet försvinner bara för att jag blundar. Den ligger juh där och försöker hela tiden.
|
I ZoneAlarm borde stå vilket program som försöker skicka allt spam (antingen i popup-rutorna, eller i listan över alla program som har försökt komma åt internet).
Om du vet namnet på programmet kan du göra flera saker, t.ex leta på internet om någon vet vad man kan göra åt det (du är säkert inte den enda som har detta problem).
Antagligen startas programmet när du startar windows, dvs. leta i registert och autostart och ta bort det (dvs. så att den inte körs när windows startas).
Försök ta bort programmet, även om det verkar återkomma. Alternativt kan du ersätta det med ett dummy-program (som inte gör nånting), men förhoppningsvis lurar systemet så att det inte installerar om det hela tiden.
Sist men inte minst, uppdatera systemet (Windows Update). |
|
|
| mindshooter |
Tack! Jag fick hjälp av Gurgel på Tranceclubber idag en hel del över MSN....han rekomenderade också att updatera windows vilket är ett problem eftersom jag har en bränd version. Den klagar på att min key inte är "valid"....jag ska fixa en cd key som fungerar och hoppas att den inte märker att två personer har samma key. Är det någon som vet hur man byter CD key?
Aporpå zonealarm så verkar det inte endast vara ett program som försöker skicka saker utan den blockar hela tiden olika IP som försöker komma åt min dator vilket visar på att det troligen är ett nätverk av infekterade användare som om och om igen infekterar varandra fram och tillbaka. Jag har satt lösenord på mitt skrivbord (fick höra att utan detta kan folk göra vad dom vill) med både siffror och bokstäver för att hålla folk ute...har satt brandväggen på högsta säkerhet. hoppas jag kan få hjälp snarast :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Tack! Jag fick hjälp av Gurgel på Tranceclubber idag en hel del över MSN....han rekomenderade också att updatera windows vilket är ett problem eftersom jag har en bränd version. Den klagar på att min key inte är "valid"....jag ska fixa en cd key som fungerar och hoppas att den inte märker att två personer har samma key. Är det någon som vet hur man byter CD key?
|
du har WinXP antar jag? jag har typ trettio keys här (iaf för WinXP PRO) :p |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by ScuL
du har WinXP antar jag? jag har typ trettio keys här (iaf för WinXP PRO) :p |
vet du om nån av dom funkar när man ska uppdatera det? och hur man ändrar det...kanske är lättast att installera om windows? men då måste jag vara säker på att key:n fungerar |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by mindshooter
vet du om nån av dom funkar när man ska uppdatera det? och hur man ändrar det...kanske är lättast att installera om windows? men då måste jag vara säker på att key:n fungerar |
ja det kan jag garantera dig!.. du har PM ;)
att ändra är iaf inte så lätt. bäst att installera om, ja. |
|
|
| mindshooter |
Borde väl bara vara att köra en sån reparationsinstallation som finns...då frågar den väl om cd key? TACK för hjälpen :)
BTW, är alla dessa keys Wix XP PRO ? |
|
|
| Powell |
| Jag har en winxp nyckel någonstanns om inte dom där skulle funka. bara att pma |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Borde väl bara vara att köra en sån reparationsinstallation som finns...då frågar den väl om cd key? TACK för hjälpen :)
BTW, är alla dessa keys Wix XP PRO ? |
ja.. funkar förmodligen inte på WinXP Home.. men du kan försöka :eek: |
|
|
|
|