return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Hjälptråden (pg. 2)
View this Thread in Original format
dj_hysterix
Glorie: använd www.freetranslation.com och den översätter lätt till det språk du vill (dock finns inte svenska:() men det finns norska. Så här låter det på norska:

Prosjektet arbeider som dette. Avsenderen og mottakeren blir enig om de bruker selv eller uvanlig paritet. Selv paritetsmulighet at hver karakter har selv antall dummy og uvanlig paritetsmulighet at hver karakter har ujevnt tall av dummy. Om de blir enig om selv paritets#, enn avsenderen tilføyer en bit til hver karakter. Denne biten heter en paritetsbit og det er 0 om antallet 1s i karakteren er jevn og 1 om det er uvanlig. På i denne måte drar alle karakterer som til mottakeren har selv antall 1s. På mottakeren teller antallet 1s i hver karakter. Om det er selv antall 1s, fjerner paritetsbiten og dataene leverer til anvendelse. Om antallet 1s er uvanlig, oppdager mottakeren en feil og det spør pakken med karakteren i feil sendt en gang til.

Lycka till gumman ! ;)
dj_hysterix
quote:
Originally posted by Aendy
2) Någon som är kunnig i uppsatsskrivning som har lust av att ta del av min C-uppsats och komma med konstruktiva och kunniga rättningar och tips?


Visst, min lärare har bombat med uppsatstips:p Låt mig få läsa igenom din uppsats och så ska jag se va jag kan göra :)
Glorie
hysterix :D din galning :) hahahhaha
norska ;) tssssssssss :) ännu värre. hohoho
dj_hysterix
quote:
Originally posted by Glorie
hysterix :D din galning :) hahahhaha
norska ;) tssssssssss :) ännu värre. hohoho


LOL..men visste inte att engelska kunde bli så svårt :p :stongue:
Glorie
ja hej. då vare ja igen :p

allt snack om att de analoga tvsändningarna ska upphöra och digitala ska ta över.. Innebär d att vi som inte har sån digitalbox inte kommer få in nån kanal då? d gör d va? tror det iaf? men nån annan kanske e insatt.. datumet när d ska upphöra e ju inte satt än, d dröjer kanske, förhoppningsvis :D

hoho
lonne
Bra idé med en hjälptråd, har två grejer som jag kan behöva hjälp med:

1) Varför vill inte tjejer fungera?
[/QUOTE]

Bra fråga Aendy, såhär fungerar det för mig! När jag är snäll och trevlig ( vilket jag oftast är ) brukar det oftast väcka mindre intresse än när är jag kort, mindre trevlig och inte bjuder på mig själv
lika mycket som vanligt. Skumt ! När man är intresserad av någon, så
känns det ju naturligt att visa det genom att vara tillmötesgående och inte det motsatta. Jag är varken bra eller trivs med att agera råskinn, men det är jobbigt att svinet vinner.
Glorie
ja kan säga att ja inte diggar killar som e mindre trevliga eller e "korta" (hoppas ni fattar) :) eller otillmötesgående... vilka brudar diggar det eg? låter skuuuumt :)

aendy, du har fortfarande inte svarat.. så då kan ja ju inte komma me nå bra svar :)
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie

aendy, du har fortfarande inte svarat.. så då kan ja ju inte komma me nå bra svar :)


Hmm.. jag vill typ bara det ska fungera så jag och hon är lycklig. Jag behöver någon som vet vem hon är och inte lägger upp en fasad för att hon tror att folk tycker bättre om henne om hon är någon annan, någon som man har intellektuellt och spirituellt utbyte med... kanske är är kräva mycket?
Glorie
alltså, vem vill inte ha det så? ja vill me vara lycklig med en kille ju.. å att d ska funka på alla plan... som du just sa..

men att hon lägger upp en fasad, det e ju hennes "problem" ju... kanske inte du kan påverka.? ja vet inte ja.. d e nog svårt.. vet inte hur det där funkar... känner du henne väl å brukar ni snacka? hon måste ju va varse om att hon drar upp en fasad eller?? då ere lättare att sätta fingret på för dig.....om ni ska diskutera det... men om hon inte vet om att hon drar upp en fasad.. då ere värre.. hmmmm
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie
men att hon lägger upp en fasad, det e ju hennes "problem" ju... kanske inte du kan påverka.? ja vet inte ja.. d e nog svårt.. vet inte hur det där funkar... känner du henne väl å brukar ni snacka? hon måste ju va varse om att hon drar upp en fasad eller?? då ere lättare att sätta fingret på för dig.....om ni ska diskutera det... men om hon inte vet om att hon drar upp en fasad.. då ere värre.. hmmmm


Öhh... jag snackar inte om en tjej nu, jag snackar om alla tjejer jag råkar på... alla är precis lika osäkra och otrygga.

Glorie
hehe, whooops sorry.. ja hade väl en liten föreställning där om att du snacka om en speciell tjej :) eftersom ja fått bilden av att du gjort d förut ;)

aaa, men neeee.. det e inte att kräva mycket ju såklart :) sluta leta, för d e kanske då de dyker upp. Själv brukar ja inte vara ute på fältet och spela så att säga.. men man kanske borde ge sig ut på planen snart :) avbytarbänken e ju tråkig :) (där sitter ja mest och spanar så det står härliga till ;) e ju spaningsexpert :D)

d me tjejer och fasad... mmm, d ligger kanske nåt i det, men d överensstämmer ju absolut inte med alla tjejer..
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie
hehe, whooops sorry.. ja hade väl en liten föreställning där om att du snacka om en speciell tjej :) eftersom ja fått bilden av att du gjort d förut ;)


Det har jag gjort förut. Men jag förstår att den perfekta tjejen inte finns med i bilden i framtiden. Dock måste det ju finnas någon som innehar samma kvaliteter som henne någonstans på denna jäla planeten. Kanske Kajsa i Big Brother... diggar henne fett :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Privacy Statement