|
Hjälptråden (pg. 65)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
Nån som vet vilken säsong och vilket avsnitt av Simpsons som är med Scully och Mulder där dom bla. förhör Homer ?
Såg nåt avsnitt på TV3 idag där Mulder var med men det är inte det jag tänker på :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som vet vilken säsong och vilket avsnitt av Simpsons som är med Scully och Mulder där dom bla. förhör Homer ?
Såg nåt avsnitt på TV3 idag där Mulder var med men det är inte det jag tänker på :) |
http://www.doheth.co.uk/episodeguide/3g01.shtml |
|
|
| SteveTranz4ever |
Men fan är det den ändå... hmm...
Får la tanka hem den för jag måste ha missat halva typ... |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag har en bra fråga till "hjälptråden" som visserligen kan spåra ur så denna tråd blir flera kilometer lång eller nåt....
Hur fan funkar brudar... dom agerar inte efter nån som helst logik och är inte heller särskilt rationella utan handlar utefter hur dom känner för stunden...
Kan nån ge lite klarhet i detta ? :gsmile:  |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Kan nån ge lite klarhet i detta ? :gsmile: |
vet de ens själva det? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag har en bra fråga till "hjälptråden" som visserligen kan spåra ur så denna tråd blir flera kilometer lång eller nåt....
Hur fan funkar brudar... dom agerar inte efter nån som helst logik och är inte heller särskilt rationella utan handlar utefter hur dom känner för stunden...
Kan nån ge lite klarhet i detta ? |
Allvarligt, jag har lagt ner det helt. Som Jofawe säger, de vet ju inte själv. Ska vänta till jag är 40 och sen hitta en brud med skinn på näsan (eller kanske hitta en 40-taggare nu?). Nu generaliserar jag men tjejer är så osäkra i sig själv (samhällets fel) att de inte vet vilken fot de ska stå på från ena dagen till andra. Det tar dem säkert dubbelt så lång tid att bli trygga i sig självt och lita på sitt eget omdöme istället för att se på hur alla andra gör och är. Alla tjejer jag mött har en lysande aura av osäkerhet kring sig vilket gör att man som kille aldrig själv kan känna sig trygg i ett förhållande för vem vet, hennes bästa polare kanske en dag bestämmer att det är dags för flickvännen att gå vidare och i 90% av fallen blir det som polaren säger även om något inne i hon själv säger att det kanske inte är läge att låta någon annan bestämma åt en. Ena dagen ska det vara vanilj, nästa dag chocklad för så har Veckorevyn sagt om inte det var så att ett test i senaste Cosmo visade att det var dags att finna nya jaktmarker. Eller så tittar man på Sex in the city och tror att det är det lyckligaste livet man kan leva. (Bitter, nejdå)
Så Steve, lägg ner, skit i dem, för en sak har jag lärt mig, att när man behandlar dem som skit, då är man som mest åtråvärd! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Aendy
Så Steve, lägg ner, skit i dem, för en sak har jag lärt mig, att när man behandlar dem som skit, då är man som mest åtråvärd! |
det där är också en jävla gåta... |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by jofawe
det där är också en jävla gåta... |
yepp, men jävlar vad sant det är också... |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag har en bra fråga till "hjälptråden" som visserligen kan spåra ur så denna tråd blir flera kilometer lång eller nåt....
Hur fan funkar brudar... dom agerar inte efter nån som helst logik och är inte heller särskilt rationella utan handlar utefter hur dom känner för stunden...
Kan nån ge lite klarhet i detta ? :gsmile: |
anledningen till att ingen vet det är att hela frågan är fel egentligen... alla funkar olika ju... :rolleyes:
Aendy: Source på det där uppe? :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Aendy: Source på det där uppe? :) |
Om du menar källhänvisning så hänvisar jag till verkligheten. Försvara nu inte tjejerna, som tidigare skrivit så handlar det om en generalisering, klart att alla är olika bara det att på de här punkterna är de skrämmande lika varandra. |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Aendy
Allvarligt, jag har lagt ner det helt. Som Jofawe säger, de vet ju inte själv. Ska vänta till jag är 40 och sen hitta en brud med skinn på näsan (eller kanske hitta en 40-taggare nu?). Nu generaliserar jag men tjejer är så osäkra i sig själv (samhällets fel) att de inte vet vilken fot de ska stå på från ena dagen till andra. Det tar dem säkert dubbelt så lång tid att bli trygga i sig självt och lita på sitt eget omdöme istället för att se på hur alla andra gör och är. Alla tjejer jag mött har en lysande aura av osäkerhet kring sig vilket gör att man som kille aldrig själv kan känna sig trygg i ett förhållande för vem vet, hennes bästa polare kanske en dag bestämmer att det är dags för flickvännen att gå vidare och i 90% av fallen blir det som polaren säger även om något inne i hon själv säger att det kanske inte är läge att låta någon annan bestämma åt en. Ena dagen ska det vara vanilj, nästa dag chocklad för så har Veckorevyn sagt om inte det var så att ett test i senaste Cosmo visade att det var dags att finna nya jaktmarker. Eller så tittar man på Sex in the city och tror att det är det lyckligaste livet man kan leva. (Bitter, nejdå)
Så Steve, lägg ner, skit i dem, för en sak har jag lärt mig, att när man behandlar dem som skit, då är man som mest åtråvärd! |
*lyfter på hatten* Hade inte kunnat säga det bättre själv.... |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Aendy
Om du menar källhänvisning så hänvisar jag till verkligheten. Försvara nu inte tjejerna, som tidigare skrivit så handlar det om en generalisering, klart att alla är olika bara det att på de här punkterna är de skrämmande lika varandra. |
Mena norden grejen :)
anyway, ni alla gramatikbögar :p vad e det för regel för plural i svenskan egentligen? när avänder man egentligen ar, er, or, osv. eller e det bara på ett visst sätt? |
|
|
|
|