|
Hjälptråden (pg. 21)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| Att programmet krypterar filmbilden så man inte ska kunna ta bilder ifrån upphovsskyddat matrial, låter lite långtsökt men det skulle inte förvåna mig, dom gör ju vad som helst nuförtiden... |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| ok... d är bara en musik video jag ska ta en bild ifrån .. men men.. ingen annan som har nått förslag??? |
|
|
| AC. |
Dokumentären om DJ Tiesto...
Tänkte bränna ut den och se på DVD-spelaren, Sagt och gjort. Nu förefallar det sig såpass olyckligt att jag får ett kasst ljud. Det liksom hackar så som när man skriker i en mikrofon och ljud slår över så att säga. Det blir lite knastrigt och detta märks framför allt när det spelas musik.
Tillväga gångs sättet jag använde var att öppna bin-filen med deamon-tools på en spökpartition och bränna det som en backup med creator
Någon som har någon ide vad som är fel? Eller helt enkelt kan upplysa min vardag med hur man använder sig av cue när man bränner med creator? |
|
|
| TrancE_GyLLe |
| vet inte hur man bränner med creator .. men d är jätte lätt med nero!!! testa det!!!:rolleyes: :rolleyes: |
|
|
| St_Andrew |
| Nån som e haj på linux här? |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by Aendy
Min dator gillar tydligen inte FTP. När jag uppar har jag i genomsnitt en hastighet runt 60-70 men när jag laddar hem får jag en hastighet på typ 2, varför, likadant med alla FTP-prog som jag testat. Någon som har en lösning? |
humm.. nu e det iofs jävligt länge sen men jag har haft liknande problem... fick tips om att ändra inställningar i ftpprogrammet, från Aktiv FTP (tror jag det hette) till inaktiv FTP eller nått sånt (kan också va på andra hållet). Har nått att göra med hur man requestar informationen från servern... du kan ju leta runt efter nått sånt i ditt ftpprogram... :D jag kan va väldigt fel ute, men jag har för mig att det var nått sånt.. :) |
|
|
| Aendy |
| Ett bra program att bränna egna DVD/VCD-skivor med. Dvs med egna menyer, bildshower m.m. Jag har Sonic MyDVD men det hänger sig hela tiden när jag ska bränna. Är mest intresserad av att kunna göra VCD (eftersom jag saknar DVD-brännare) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Smekbar
humm.. nu e det iofs jävligt länge sen men jag har haft liknande problem... fick tips om att ändra inställningar i ftpprogrammet, från Aktiv FTP (tror jag det hette) till inaktiv FTP eller nått sånt (kan också va på andra hållet). Har nått att göra med hur man requestar informationen från servern... du kan ju leta runt efter nått sånt i ditt ftpprogram... :D jag kan va väldigt fel ute, men jag har för mig att det var nått sånt.. :) |
Passive mode... det är redan fibblat med och hjälpte tyvärr inte... tack ändå. |
|
|
| x-dream |
Är det någon som har någon anning om vad detta kan vara för probs eller?
Blir tokig snart allså...Detta har hänt 4 gånger nu under 1 timme..
Edit: Syns mycket dåligt på bilden...
Windows måste startas om eftersom tjänsten remote procedure call (RPC) avslutades oväntat....Sen startas datorn om räknar ner från 60 sek...
Blir tokig allså |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by x-dream
Är det någon som har någon anning om vad detta kan vara för probs eller? |
1. Kolla om det finns en process som heter "msblast.exe" (cntrl-alt-delete etc etc)
2. Om ja, stäng av programmet, gå in på regedit och ta bort key:n som innehåller "msblast.exe" i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
3. Ladda ner senaste WinXP updaten (fixar denna bug).
Lite mer info finns även här (Symantec).
Hoppas detta hjälper. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ett bra program att bränna egna DVD/VCD-skivor med. Dvs med egna menyer, bildshower m.m. Jag har Sonic MyDVD men det hänger sig hela tiden när jag ska bränna. Är mest intresserad av att kunna göra VCD (eftersom jag saknar DVD-brännare) |
*BUMP* Jag får helspel snart! |
|
|
|
|