|
Hjälptråden (pg. 20)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
ehhhhh.... :p hmmmmm?? :) :crazy: Internt elle? :rolleyes: |
internt, med hopp om att det ska bli globalt känt :D |
|
|
| Dioxys |
| använder jag själv när jag umgås med min indie-poppar-kompis hehehe :D han är nog lite trött på det nu kanske :D |
|
|
| Aendy |
Oki... se om jag kan bli tydlig nog.
Vad ska jag göra för att i största möjliga mån minska risken för att en bränd CD-skiva ska bli hoppig och ostabil? Ska bränna ned ett "mätinstrument" på skiva och det krävs att den inte hackar eller beter sig dumt på något annat vis. Jag antar första steget är att köpa en CD-R-skiva av högre kvalitet men är där andra saker jag kan göra? T.ex. inställningar i Nero eller brännhastighet m.m. |
|
|
| reveal |
det viktigaste är att ta väl hand om skivan, ha den i ett fodral etc
i allmänhet blir en bränning "säkrare" om man bränner vid lägre hastigheter |
|
|
| Aendy |
| Min dator gillar tydligen inte FTP. När jag uppar har jag i genomsnitt en hastighet runt 60-70 men när jag laddar hem får jag en hastighet på typ 2, varför, likadant med alla FTP-prog som jag testat. Någon som har en lösning? |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Aendy
Min dator gillar tydligen inte FTP. När jag uppar har jag i genomsnitt en hastighet runt 60-70 men när jag laddar hem får jag en hastighet på typ 2, varför, likadant med alla FTP-prog som jag testat. Någon som har en lösning? |
Kankse att ditt bredband kan ladda hem snabbare än vad det kan ladda upp, många ISPs har så... Gäller det bara ftp verkar det skummt... kanske du har nån brandvägg ivägen? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Kankse att ditt bredband kan ladda hem snabbare än vad det kan ladda upp, många ISPs har så... |
hans fel var ju omvänt
är det mot samma ftp-server du testar? en server kan var inställd så att den är snål med att låta folk ladda hem, men girig då det gäller andra hållet, dvs låta folk skicka med maximal hastighet |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
hans fel var ju omvänt |
Wooops ibland e det bra om man läser ordentligt..... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
det mot samma ftp-server du testar? en server kan var inställd så att den är snål med att låta folk ladda hem, men girig då det gäller andra hållet, dvs låta folk skicka med maximal hastighet |
Det är så på alla servrar. |
|
|
| TrancE_GyLLe |
ehhh har ett problem...
vil göra ett screenshot på en video.. men när jag har tryckt på Prt Sc knappen å har klistrat in det i Photoshop så blir de .. allt utom film rutan är bra.. men film rutan blir helt svart... å jag kan inte använda PowerDVD att göra screenshootet för de ar för mej när jag speler "vanliga" AVI å MPG filer kan bara spela upp BIN/CUE filmer... men har ni nå tips???
//
GyLLe |
|
|
| St_Andrew |
| Du kan ju testa o ta alt-print screen så tar den bara den aktiva rutan, om inte det funkar kanske det e att den krypterar videon... |
|
|
| TrancE_GyLLe |
nopp bara svart.. :confused: :confused:
vadå krypterar??? :conf: |
|
|
|
|