return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Hjälptråden (pg. 6)
View this Thread in Original format
SWE_TRANCE
Spring inte å köp en HD bara för att du "tror" att det är fel på den...

Släng i nån kompis HD och testkör datorn, funkar det bra så kan du iaf formatera om HD'n och slänga in systemet på nytt. Det behöver inte vara hårdvarufel för att datorn startar om sig vettö.. ;)

Annars vet jag att hårddiskar inte mår bra av att plötsligt bli strömlösa.. När du stänger systemet normalt så stängs diskarna av innan datorn "slocknar"...

jaja, du gör som du vill..:thepirate
Men så som jag beskriver hade jag iaf gått tillväga.. :)

Lycka till iaf !
Glorie
ja har nyss lärt mig hur man rippar musik från cd-skivor... tyvärr hoppar låtarna lite.. efter ja har gjort det till mp3 :( men hmmm.. nån sa att det kunde bero på repor på skivan eller nåt i cd-romen..
Nu undrar jag om en "rip" från en skiva kan påverkas av att man har en massa program på datorn igång.. som kanske stör?

sen undrar jag också vilket det smidigaste programmet för att klippa i en mp3:a e? som man gärna kan komprimera mp3:or i oxå? vore bra...
fått tips om soundforge.. men d e väl ruskigt stort det programmet? kanske värt d :)

ere nå mer ja undrar när ja ändå e på g? humm neee d var väl allt. :)

Aendy, gick d att anv. bilden som dbl fixade? nyfiken bara :)
SWE_TRANCE
aboooo!

Det kan hända att datorn inte klarar av att rippa filerna riktigt när du har en massa program uppe samtidigt... Vad använder du för program när du rippar skivorna?

För att "klippa, klistra" i en låt är CoolEdit ganska så lätt att jobba med faktiskt!

Lycka nu till med allt!:haha:
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie
Aendy, gick d att anv. bilden som dbl fixade? nyfiken bara :)


Jupp, så Daniel Brodin Larssons namn är numera förekommande i ett examensarbete från Idrottshögskolan, Sveriges mest utlånade examensarbeten! Så stort tack. (Om du vill ha bort ditt namn så säg till, arbetet går för tryckning nästa vecka, men jag antog det var oki eftersom det stod i förfrågan)
Glorie
SWE_TRANCE.. hehehe... ladda ju ner audiograbber igår.. och jepp...ja kan behöva all tur ivärlden. hoho...

Aendy, coooolish...:cool: snacka om najz. mest utlånade arbeten? , d visste man inte. men hur kan du redan va klar me c-kursuppsatsen? det e ju bara mars! :eek:
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie
Aendy, coooolish...:cool: snacka om najz. mest utlånade arbeten? , d visste man inte. men hur kan du redan va klar me c-kursuppsatsen? det e ju bara mars! :eek:


Arbetet är på 10p och vi började i början av januari.
Aendy
Om ni tänker er en vanlig väggkalender med en månad per sida och stora rutor för varje veckodag. En sådan behöver jag... fast i Javaform. Kan någon hjälpa mig med att tipsa om ett sådant javascript. Man måste kunna skriva i rutorna.
SWE_TRANCE
hur menar du med att "skriva" i rutorna??
Är det tänkt att du ska lagra information i rutorna?
Om du ska spara text på dagarna så räcker det inte med javascript, utan du måste köra ett serverspråk, typ ASP/PHP/JAVA ihop med nån databas...
Glorie
en till fråga om javascript

kan man göra en sån här sida i dreamweaver???

eller måste man koda själv så att säga? ja e ganska lost :(
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by Glorie
en till fråga om javascript

kan man göra en sån här sida i dreamweaver???

eller måste man koda själv så att säga? ja e ganska lost :(


hrm, jag förstår inte riktigt hur du menar...
Menar du just den grå sidan eller funktionerna som är länkade??

Glorie
alla funktioner som e länkade :confused: :( tyvärr.... :)
Nyx
quote:
Originally posted by Glorie
en till fråga om javascript

kan man göra en sån här sida i dreamweaver???

eller måste man koda själv så att säga? ja e ganska lost :(


ja, det kan du.

kopiera källkoden & släng in den i dreamweaver! ;)

---->
fan vad jag stör mig på mitt IE. Jag kan inte spara bildfiler från nätet
i annat format än bmp..sen går det inte att gå in på källkoder..och så
är det en massa andra saker som inte vill fungera heller..nån här som
vet hur man kan fixa så att det blir normalt igen?

jag har hört att det ska vara nån bug som inte microsoft lyckats lösa..
men nån här kanske vet iaf?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Privacy Statement