|
Hjälptråden (pg. 93)
|
View this Thread in Original format
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by anuga
Känns som de funktionerna borde finnas i de högtalarna o i det ljudkortet. |
Stämmer bra!:D Jag hittade det nu, jag hade letat på helt fel ställe... fasen vad skönt! |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Stämmer bra!:D Jag hittade det nu, jag hade letat på helt fel ställe... fasen vad skönt! |
Gött! |
|
|
| jofawe |
hmm.. jag tror jag kom på en enklare lösning till det där jag ville ha hjälp med. Ett blogscript :)
Busenkelt ju! |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by jofawe
hmm.. jag tror jag kom på en enklare lösning till det där jag ville ha hjälp med. Ett blogscript :)
Busenkelt ju! |
Det är enkelt ;) Det lät som en blog du skulle göra :) |
|
|
| reveal |
| Några kollegor pratade om musikprogram, tex reason, cubase etc. Under diskussionen så sa jag att jag visste om många som använder dessa program för att göra musik. De undrade ifall de kunde få några exempel, så jag ställer den frågan till er? Ni som gör musik, har ni lite exempel att skicka, som jag kan "visa upp" för mina kollegor? Tack :) |
|
|
| Kaveh |
| quote: | Originally posted by reveal
Några kollegor pratade om musikprogram, tex reason, cubase etc. Under diskussionen så sa jag att jag visste om många som använder dessa program för att göra musik. De undrade ifall de kunde få några exempel, så jag ställer den frågan till er? Ni som gör musik, har ni lite exempel att skicka, som jag kan "visa upp" för mina kollegor? Tack :) |
De låtar jag släppt hittills har producerats i Reason. Finns klipp på www.myspace.com/kavehazizi och www.kavehazizi.com
Edit: Vilka program syftar du på förresten? För praktiskt taget varje EDM-låt idag är ju gjord i antingen Cubase, Logic, Ableton, Reason eller Fruity Loops :) |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by Kaveh
Edit: Vilka program syftar du på förresten? För praktiskt taget varje EDM-låt idag är ju gjord i antingen Cubase, Logic, Ableton, Reason eller Fruity Loops :) |
pratiskt taget varenda låt som produceras idag oavsett genre görs ju i datorn med något av oavstående program.. finns kanske några bakåtsträvare som fortfarande jobbar med dat-bandare och portor.. men 98% lär nog sitta framför skärmar och klippa och klistra..
och som svar på orginalfrågan så är jag i samma sits som kaveh, jobbar till fullo reason.. smakprov finns på www.myspace.com/gate42 och www.myspace.com/patrikbjorkman, fast du kanske var ute efter projektfiler som du kan öppna upp i t.ex. reason och visa "hur" man gör för att få det att låta som det gör? |
|
|
| reveal |
Tack Kaveh och Gate 42!
Det var nog mest meningen att visa hur det låter med musik som är gjord "rakt av" i nåt av dessa program (inget specifikt, men det var just Reason som diskuterades). Det var låtar och inte projektfiler som åsyftades, så jag är nöjd :) Nu återstår att se om de gillar täkkno :p |
|
|
| Vizay |
ni glömmer att nämna ett av de absolut största och än idag mest använda programmen, Pro Tools :)
Kan dra fler artistalternativ...
Airbase - Ableton Live
Above & Beyond - Logic (senast jag kollade)
Armin - Logic, Ableton Live & Pro Tools |
|
|
| mr_fisken |
fan vad softa grejer du har gjort då patrik, visste jag inte
rock och roll, remixen på ljus niiiice |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
fan vad softa grejer du har gjort då patrik, visste jag inte
rock och roll, remixen på ljus niiiice |
tack! |
|
|
| anuga |
| Kan tillägga till diskussionen att Airwave's Egen Skrivna bok om Ableton kommer till e-handeln / bokhandeln, när den gått igenom redigerings processen :) |
|
|
|
|