return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Hjälptråden (pg. 39)
View this Thread in Original format
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by Glorie
jag blir så förbajad :(
sitter och petar med en sida i dreamweaver mx

har lagt in (på en länk) ett behaviour som säger
"open browser window" på onclick. (fanns fan inte onMouseclick :/ att välja ur i den listan som kommer upp)

kod: font color="#006699" size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" onclick="MM_openBrWindow('partykarta.htm','Karta','width=750,height=500')">Finn
HG på Nöjeskartan

ex: här

två problem.. dels när man klickar på just den länken "Finn HG på Nöjeskartan" blir det inte en hand, utan en markör :confused: alla länkar ska väl bli till händer.. det går fasen inte att ändra i nån kod typ "Change cursor to hand" =/

dels så ståre "Fel på sidan" längst ner i den där statusraden :( när man har öppet hela sidan så att säga..

men på en exakt likadan sida som

ex Flamman

så är bara ena felet.. att det blir till en markör men inte en hand... här står iaf inte "Fel på sidan". jag är mäkta irriterad på fenomenet och vore mkt tacksam om ja kan få lite hjälp av nån extra snäll person :)

"handmarkör" på din länk:
Finn HG på Nöjeskartan
Du hade ju onclick i en -tag, går..men inge vidare serru.. :)

Om du nu VILL ha länken i en -tag med "handmarkör"så ska det se ut såhär:
style="cursor: hand;">Finn HG på Nöjeskartan

Å vad menar du med "onmouseclick"??
Det är ju samma som onclick ;)
Det finns ett attribut som heter onmousedown också.. :)

hoho, hoppas det fixar till sig nurå :)
Glorie
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Du hade ju onclick i en -tag, går..men inge vidare serru.. :)

hehe, hur ska jag veta det? :rolleyes: nåja, tack för det snabba svaret.. river mitt hår här.. nu ska ja prova and get back to you om de funkar :p

----------

:D:D:D
:D:crazy::D
:D:D:D

-weeeeeeeeee!

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Om du nu VILL ha länken i en -tag med "handmarkör"så ska det se ut såhär

hoho... fick göra den sämre versionen utav de 2, för när ja skulle försöka me det första du skrev, spöka re bara :)

quote:

Å vad menar du med "onmouseclick"??
Det är ju samma som onclick ;)

jaha :rolleyes:

quote:
hoho, hoppas det fixar till sig nurå :)

aaaaaa, gjorde det!
du e grym! TACK ska du ha Michael! :)

skiter i att det står "Fel på sidan" när allt laddas
SWE_TRANCE
Konstigt att den första strulade..hrmm...:rolleyes:

quote:
skiter i att det står "Fel på sidan" när allt laddas

Ta bort:

som ligger längst ner i koden, så slipper du felmesset i statusraden :)
Om det inte är servern som lägger till den fulingen..
DJ_Laszlo
Någon som vet vad man kan göra åt blåsor inne i käften? Har haft en irriterande blåsa i insidan av kinden i snart en vecka nu - gör ont som satan! :(
Smekbar
hmmm alltså detta är nog min jobbbigaste situatuion någonsin... vad gör man när man får reda på att ens bästa kompis lillasyster är intresserad av en? jag menar, jag skulle aldrig nånsin kunna kunna tänka mig nånting mellan henne och mig, just eftersom det är min polares lillasyrra, men vad ska jag säga till henne, och framför allt, vad ska jag säga till mig polare...

blä, vad jobbigt livet ska kunna bli på en kväll...
jofawe
quote:
Originally posted by Smekbar
hmmm alltså detta är nog min jobbbigaste situatuion någonsin... vad gör man när man får reda på att ens bästa kompis lillasyster är intresserad av en? jag menar, jag skulle aldrig nånsin kunna kunna tänka mig nånting mellan henne och mig, just eftersom det är min polares lillasyrra, men vad ska jag säga till henne, och framför allt, vad ska jag säga till mig polare...

blä, vad jobbigt livet ska kunna bli på en kväll...

Frågar du mig så tycker jag att det inte är nått fel att vara med ens kompis lillasyster.
jag har själv varit det (åldersskillnad på 3 år) och det har funkat utmärkt.
Kompisen tar lite illa upp först, men sen så accepterar den en. dEt måste den göra, det är ju för fan kärlek det handlar om.

Men om du inte vill så kan du ju bara säga det vid ett eventuellt närmande.
(iofs kommer hon säga att du inte behöver oroa dig, för hon kommer inte berätta något, varpå ni kan ha hett och vilt sex i hemlighet :))
Glorie
ja vände på ditt inlägg.. :p

quote:
men vad ska jag säga till henne, och framför allt, vad ska jag säga till min polare...

quote:

jag skulle aldrig nånsin kunna kunna tänka mig nånting mellan henne och mig, just eftersom det är min polares lillasyrra,

säg till henne det du precis sa här obs>>(om du verkligen inte kan tänka dig nåt, alltså) det e bara och komma med raka rör...

till din kompis säger du endera ingenting alls? tror du hans syrra kommer säga det till honom, att hon har en crush på dig? knappast? eller du känner att du vill säga nåt ändå? då säger du bara som det är "din syrra har varit intresserad av mig, men jag var inte det i henne".

ganska enkel lösning väl?

fast.. varsamt me tjejen.. de e en av de jobbigaste sakerna som finns, att vara olyckligt kär :(

Laszlo... en vecka med blåsor? de brukar ju försvinna efter tre dagar typ... annars lär den nog försvinna snart. :p
Smekbar
quote:
ja vände på ditt inlägg.. :p

säg till henne det du precis sa här obs>>(om du verkligen inte kan tänka dig nåt, alltså) det e bara och komma med raka rör...

till din kompis säger du endera ingenting alls? tror du hans syrra kommer säga det till honom, att hon har en crush på dig? knappast? eller du känner att du vill säga nåt ändå? då säger du bara som det är "din syrra har varit intresserad av mig, men jag var inte det i henne".

ganska enkel lösning väl?

fast.. varsamt me tjejen.. de e en av de jobbigaste sakerna som finns, att vara olyckligt kär :(

japp.. jag tror dock inte att det är så illa som att hon är kär i mig.. hoppas inte det iaf :) tror iofs att hon förstod att jag inte är intresserad...
och det e väl klart jag måste säga nått till min polare... det e bättre att han får reda på det genom mig än på annat håll tycker jag :)
Glorie
quote:
det e bättre att han får reda på det genom mig än på annat håll tycker jag :)

Aaa, joo de förstås.. ja tänkte mer att :det e ju inte självklart att du visste nåt heller? :att hon var förtjust i dig i smyg? :rolleyes: jaja nu blir jag för flummig :)
det där löser sig galant
Dragonfly
Aendy,

Fick du hjälp med din C-uppsats?

Menar du allvar om tjejer? Jag tyckte du verkar ha allt under kontroll sist jag såg dig.
Men är inte det här med tjej och kille lite 'cause and effect' för i så fall kan du kanske titta till dig själv och räkna ut vissa saker? :-) Annars kan du ställa en specifik fråga och få lite svar.
Här är en liten förtitt på vad som gömmer sig i verklighetens arkiv:

Hur tjejer fungerar alt Om tjejer fungerar

1. Rörelser
tjejer kan gå och sitta och ligga
2. Mentalitet
tjejer kan tänka, reagera och mysa
3. Sexualitet
tjejer älskar coola killar och även
sex med de samma.
4. Övrigt
Om du är intresserad av allt annat angående tjejer är du
förmodligen inte en kille.

Aendy
quote:
Originally posted by Dragonfly
Aendy,

Fick du hjälp med din C-uppsats?

Menar du allvar om tjejer? Jag tyckte du verkar ha allt under kontroll sist jag såg dig.
Men är inte det här med tjej och kille lite 'cause and effect' för i så fall kan du kanske titta till dig själv och räkna ut vissa saker? :-) Annars kan du ställa en specifik fråga och få lite svar.
Här är en liten förtitt på vad som gömmer sig i verklighetens arkiv:

Hur tjejer fungerar alt Om tjejer fungerar

1. Rörelser
tjejer kan gå och sitta och ligga
2. Mentalitet
tjejer kan tänka, reagera och mysa
3. Sexualitet
tjejer älskar coola killar och även
sex med de samma.
4. Övrigt
Om du är intresserad av allt annat angående tjejer är du
förmodligen inte en kille.

Vad har du läst för inägg?
DJ_Laszlo
Finns det några nissar som är hajja på det där med datorer, främst hårdvaran?

Jag köpte ett gäng tomma DVD-skivor - dessa visade sig inte fungera med min brännare (NEC ND-1300) om man inte uppdaterade firmwaren på densamme - vilket jag gjorde. Bränningen funkar nu således finemang, men brännaren kan efteråt inte för fyra öre läsa skivorna! Den söker i en halvminut, och listar upp de 15 första mapparna - resten är borta. När jag försöker utforska mapparna så händer ingenting - helt dött. (Brännaren har inga problem med att läsa andra skivor). Jag testade att läsa den färdigbrända skivan i polarens DVD-spelare, och där funkade det finemang!

Någon som vet vad felet kan vara?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Privacy Statement