|
Hjälptråden (pg. 30)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by dbl
onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...
nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?
textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.
lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe |
Här har du allt du behöver veta
http://www.divxsweden.net/ |
|
|
| dj_hysterix |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
testa o ta bort d i "lägg till / ta bort program" i kontrollpanelen.. om den nu finns där.. |
thx, det funka ;) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by dbl
onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...
nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?
textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.
lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe |
Media Player Classic, använder den till alla filmformat själv |
|
|
| zamson |
| quote: | Originally posted by dbl
onödigt med en helt ny thread kanske så jag checkar här istället...
nån som vet om det finns nån spelare som man kan öppna textning till en film med?
textningen finns nämligen inte med på själva filmen utan finns i en separat fil.
lite jobbigt att kolla på japansk film utan textning nämlinge... hehe |
ladda hem vobsub o installera (googla).. sen är det bara att lägga .srt filen eller .sub filen i samma folder som filmen - döp den till samma namn (alltså exempel här: hajen.avi, hajen.srt)..starta Windows media player...och så ska det funka! |
|
|
| Glorie |
tack ni som svara, när jag hade problem med ett virus.. tyvärr fick jag slänga in handduken, delvis beroende på tidsbrist och okunskap :(
lämnade datorn i en datakilles händer, som skulle installera Norton på datorn. Fanns ju som sagt inget virusprogram på den.
[...]
Vad står v:et för i VJ? :) Voice??? hmmm. Står väl för video i MTV-sammanhang iaf? men i trance-sammanhang då? :p |
|
|
| Glorie |
En liten AC viskade i mitt öra innan han poppa offline på icq :D
vj visual jockey
har hand om de visuellaeffekterna
mc mic controler har jag för mig. rappar under trancen
tick tack :D nu har jag lärt mig nya saker idag :) |
|
|
| dbl |
| tack för hjälpen med textningen... har dock inte fått det att funka med filmen jag vill, men funka med en annan fim så jag antar att det e något fel med just den filmen :( |
|
|
| cviper |
Hmm... Har lite "networking" problem: jag har kopplat två datorer till en adsl-router; båda två kommer åt internet, och kan också kontakta varandra (dvs. datorerna svarar på ping och om man kör en servare på den ena, så kommer man åt den med den andra).
MEN mircosoft-network krafset funkar inte (dvs. den andra datorn "syns" inte om man går in på "Mina nätverksplatser" resp. "Nätverk")... Någon som har några tips på vad som kan ha gått fel?
[PS: båda datorerna delar ut resurser, så detta är inte felet] |
|
|
| Aendy |
Hittade den här bilden på motståndarlagens hemsida... någon som har skillsen att göra den ljusare utan att den tappar skärpa?
 |
|
|
| dbl |
ser sådär ut kanske.. ljusare iallafall... kvalitén e ju inte den bästa på originalet så e la därför..
orkar inte greja så mycket mer heller... så jag drog i en grej bara så bidde den ljusar... :) hehe
 |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by dbl
ser sådär ut kanske.. ljusare iallafall... kvalitén e ju inte den bästa på originalet så e la därför..
orkar inte greja så mycket mer heller... så jag drog i en grej bara så bidde den ljusar... :) hehe
|
Danke, det räcker, nu ser man iaf vilken färg shortsen har. När jag justerade en grej så blev det ljusare men blurrigare... nåväl, tackar. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Aendy
Danke, det räcker, nu ser man iaf vilken färg shortsen har. När jag justerade en grej så blev det ljusare men blurrigare... nåväl, tackar. |
gäller att veta va man ska justera för något... man tror att det e ju självklart att man ska justera den grejen.. men det e ju inte alltid så.. hehe |
|
|
|
|