|
Hjälptråden (pg. 63)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
Du ska altså bygga själv? :)
AMD 64 processor skulle jag rekomendera iaf, inte sååå dyra men bra med tanke på framtiden :)
Datorbutiken.com har funkat bra för mig, även komplett.se |
|
|
| Dioxys |
litar inte riktigt på mina egna fingrar så jag låter väl någon annan sätta ihop den :)
men tänkte få råd med hårdvara :) |
|
|
| Glorie |
om man har en mp3-spelare och två datorhögtalare.. visst borde man rimligtvis kunna koppla ihop dem med mp3spelaren så man kan spela musik och höra i högtalarna? de borde väl gå väl..
? |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Glorie
om man har en mp3-spelare och två datorhögtalare.. visst borde man rimligtvis kunna koppla ihop dem med mp3spelaren så man kan spela musik och höra i högtalarna? de borde väl gå väl..
? |
absolut!
men hur högt ljud du får beror ju på hur stark mp3spelarens out signal är :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
om man har en mp3-spelare och två datorhögtalare.. visst borde man rimligtvis kunna koppla ihop dem med mp3spelaren så man kan spela musik och höra i högtalarna? de borde väl gå väl..
? |
just for the record: Det där var din 4000e post!!! :D:D:D:D
grattis :D:D
:p |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
just for the record: Det där var din 4000e post!!!:D:D:D:D
grattis :D:D
:p |
hoho :) du använder profileknappen för mkt Andrew, ;) men tack som gratulerar mig :D :p hade själv inge koll. :toothless
Finns det nååååån vänlig själ som kan tänkas vara jääääättegullig och transformera det här wav-klippet till mp3? Plääääääs? :) då skulle ja bli jättegla iaf :) (måste kunna lägga upp det i ID-forumet, så ni måste nog hålla er till den maxstorleken, tror den är på 500 k )
wav
Jofawe, förresten! Du hade rätt.. det funkade visst! inte kanonbra ljud, men det funkar i krig. Nu är jag så här glad :crazy: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
Finns det nååååån vänlig själ som kan tänkas vara jääääättegullig och transformera det här wav-klippet till mp3? Plääääääs? :) då skulle ja bli jättegla iaf :) (måste kunna lägga upp det i ID-forumet, så ni måste nog hålla er till den maxstorleken, tror den är på 500 k )
|
HÄR |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by reveal
HÄR |
ahhhh, tack allra mjukast :) nu har jag gjort en tråd i ID :D |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
hoho :) du använder profileknappen för mkt Andrew, ;) men tack som gratulerar mig :D :p hade själv inge koll. :toothless |
haha jag vet, hade för tråkig igår kväll, höll på att installlera om en dator... |
|
|
| Kamelen |
| quote: | Originally posted by Dioxys
funderar på att köpa ny dator innan jul nu när man fått sin sommarjobbslön
Vet att en del folk på forumet är mycket kunniga i allt vad datorer heter.. skulle vilja veta om det är värt å vänta tills vintern eller gåre lika bra å köpa nu? (så man inte köper en dator för mycket pengar helt i onödan)
vill iaf att den ska hålla några år (2ungefär, kan vara schysst om den är uppgraderingsbar i framtiden också), ska spela lite spel på den när jag inte proddar musik.. så ett gansak hett grafikkort och ett ganska standard typ creative ljudkort :)
minst 1gb ram-minne hade varit kul och en massa utrymme på hdd'n :)
har en budget på typ 18000 exkl moms (betalar halva själv, farsan andra halvan :) )
så, några bra tips på butiker å sen processor val? jag gillar inte å mecka speciellt mkt med datorn och är inte någon överklockare :/ så skippa alla mods å sånt :) vill ha en fungerande stabil sak man kan arbeta och koppla av med :)
tacksam i förhand :) (ps. valde att skriva här för jag gillar stämmningen bättre här än på sweclockers t.ex. där allt bara blir OT efter 3poster och alla bara klagar på allas val (alla ska veta bäst)ds.) |
oj. 18 000kr =) det får du en kalas dauta för.. va själv påväg att köpa en.. så jag kollade upp _allt_ =) köpte dock ingen men jag skulle ha en låda/nätagg/grafikkort(bra)/HDD 200gb/amd64 2.8ghz/1024ram/dvdbrännare/osv dvs allt förutom skärm/tbord/mus och musmatta =) .. det hamnade på 9000kr max .. så ska kunna hitta en rätt bra dauta =) (= ett tipps är www.buggy.nu .. bra sida faktiskt..
// kram kamelen |
|
|
| GyLLe |
Har ett MEGA problem...
Satt å fiuxade till lite ID taggar i winamp.. men så hängde sej skiten å jag Ctrl-Alt-Delitade å stängde winamp å windows fönster.. just när allt stängdes ner så kom de upp ett meddelande som löd ungefär så här "går ej att spara på HDD 389472389789574 bla bla bla"
oj då tänkte jag... de var nog därför winamp hängde sej... nog med de.. öpnnar winamp igen å ska fortsätta med de jag höll på med... ska öppna lite fler låter men då ser jag till min fasa att min HD inte finns med i rullgardinen :(
rebootar win (2000 pro)å den hittar nu min HD men till min fas (igen) så är den tom??? När jag D-klickar på den så kommer meddelandet "HD är inte formaterad. Vill du formater nu? JA / Nej" ungefär som när man har stoppat i en ny HA i datorn...
men va fan.. är all data på min HD borta nu? Går de att få tillbax de på nå sätt??
Snälla Hjälp mej!!!
P.s. Ursäkta stavfel om de finns några D.s. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by GyLLe
Har ett MEGA problem...
Satt å fiuxade till lite ID taggar i winamp.. men så hängde sej skiten å jag Ctrl-Alt-Delitade å stängde winamp å windows fönster.. just när allt stängdes ner så kom de upp ett meddelande som löd ungefär så här "går ej att spara på HDD 389472389789574 bla bla bla"
oj då tänkte jag... de var nog därför winamp hängde sej... nog med de.. öpnnar winamp igen å ska fortsätta med de jag höll på med... ska öppna lite fler låter men då ser jag till min fasa att min HD inte finns med i rullgardinen :(
rebootar win (2000 pro)å den hittar nu min HD men till min fas (igen) så är den tom??? När jag D-klickar på den så kommer meddelandet "HD är inte formaterad. Vill du formater nu? JA / Nej" ungefär som när man har stoppat i en ny HA i datorn...
men va fan.. är all data på min HD borta nu? Går de att få tillbax de på nå sätt??
Snälla Hjälp mej!!!
P.s. Ursäkta stavfel om de finns några D.s. |
Råka ut för exakt samma sak, försökte fixa det själv vilket resulterade att jag formaterade HD:n. mitt tips är att lämna in den hos någon datanisse direkt. De menade att felet med min var att jag hade så lite utnyttjat på min HD och därmed kunde allt se ut som att det försvunnit när det blev något fel på nån bootsektor eller nåt, fattade inget då, fattar fortfarande inget men de verkade fatta. Lämna in! |
|
|
|
|