|
Hjälptråden (pg. 55)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| quote: | Originally posted by OracaZ
gubbar o tanter.. hur får man en "egen" text under ens nick? ska man ha postat antal inlägg/räddat världen antal gånger .... |
Varit reggad minst 6 månader, samt skrivit minst 500 inlägg är det som gäller |
|
|
| Laszlo |
NÅGON SOM VET HUR I H*****E JAG LÄGGER IN EN TEXTREMSA PÅ EN FILM I ADOBE PREMIERE?!
Gör all min editing där, men när jag ska lägga in min hemsideadress i hörnet så att ingen idiot snor min film så måste jag göra det i Ulead för jag har faaaaaaaan inte lyckats komma på hur i helsike jag kan göra detta i Premiere.
Jag har testat att skapa en transparent .pdf-fil och importera men det fungerar fan i mig inte. Bildfan syns inte.
Anybody? |
|
|
| Smekbar |
hmm e själv käss på premiere men just det där tror jag jag vet hur man gör :)
det översta bideolagret får du ha tomt från andra grejer och där slänger du in din PSD fil. den har för övrigt förslagsvis samma format som resten av filmen. sen väljer du nån form av layproperties för den och ställer in så att bakgrunden i bilden blir transparent (enkelt fixat, du lär se det :) ). Sen är det bara att sträcka ut bilden så att den blir lika lång som resten av filmen, så ska den va med hela tiden :) hoppas du fattade något av detta, endast hämtat från minnet så nått kan ha blivit knas :) |
|
|
| Kamelen |
| behöver ni få era filmer fixade/redigerade med musik..3d intro..osv.. så säg till.. har ni sjyst o roligt material så kan jag göra =) |
|
|
| Laszlo |
fixade title-mojjen. Det fanns visst en inbyggd liten grej där man kunde göra just titlar och fan vet vad... :) Tog lite tid innan jag fick det som jag ville....
Någon gång om tvåhundra år om jag pallar kanske jag sätter mig ner och redigerar en festfilm på RIKTIGT. Då får Stiiiv och de andra nissarna på Liquid banne mig se upp ;) |
|
|
| Scintilla |
Har jag förstått detta rätt att det är en allmän "fråga-om-vad-du-vill-hjälp-tråd"? Iaf så tänker jag fråga på...
Jag tänkte höra om någon vet om man kan ställa in TA som man vill själv... min skärm är nämligen väldigt mörk så kombinationen turkos text på svart bakgrund gör att det blir väldigt jobbigt att läsa vad som står. Skulle vara så skönt om jag kunde ställa in själv så att färgerna passar mig.
(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Scintilla
Har jag förstått detta rätt att det är en allmän "fråga-om-vad-du-vill-hjälp-tråd"? Iaf så tänker jag fråga på...
Jag tänkte höra om någon vet om man kan ställa in TA som man vill själv... min skärm är nämligen väldigt mörk så kombinationen turkos text på svart bakgrund gör att det blir väldigt jobbigt att läsa vad som står. Skulle vara så skönt om jag kunde ställa in själv så att färgerna passar mig.
(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.) |
Yes box - du har hittat rätt tråd :)
Tyvärr så går det inte att ändra färgerna på forumet. Tycker också att de hade kunnat välja en annan färg på texten - därför jag alltid skriver i vitt :)
Många forum har ju olika "themes" man som användare kan välja bland - www.graphic-forums.com är ett bra exempel på det. Tyvärr finns det i dagsläget bara ett "skal" på TA. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Scintilla
(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.) |
Min skärm är också sämst.. Men den brukar rätta till sig med en rak höger i sidan .. ;) |
|
|
| Scintilla |
Laszlo: Okej, jag misstänkte det :( Jag följer ditt exempel med att skriva i vitt :) Men det vore ju bäst om man kunde ändra överallt. Nåja, man kan ju, om man orkar, markera texten också så ser man.
Jofawe: Om det ändå vore så väl med min skärm :( Ingenting hjälper mot mörkheten... ibland får jag kisa och gissa vad som händer på den :crazy: |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Scintilla
Har jag förstått detta rätt att det är en allmän "fråga-om-vad-du-vill-hjälp-tråd"? Iaf så tänker jag fråga på...
Jag tänkte höra om någon vet om man kan ställa in TA som man vill själv... min skärm är nämligen väldigt mörk så kombinationen turkos text på svart bakgrund gör att det blir väldigt jobbigt att läsa vad som står. Skulle vara så skönt om jag kunde ställa in själv så att färgerna passar mig.
(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.) |
Kan nog fixa nåt billigt från jobbet om du vill... Ända är att du bor långt bort så frakten blir ett problem men har du vägarna förbi Sthlm så...
Ska höra vad dom ska ha för en bättre begagnad 17tummare eller nåt... :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Scintilla
Har jag förstått detta rätt att det är en allmän "fråga-om-vad-du-vill-hjälp-tråd"? Iaf så tänker jag fråga på...
Jag tänkte höra om någon vet om man kan ställa in TA som man vill själv... min skärm är nämligen väldigt mörk så kombinationen turkos text på svart bakgrund gör att det blir väldigt jobbigt att läsa vad som står. Skulle vara så skönt om jag kunde ställa in själv så att färgerna passar mig.
(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.) |
hehe, har typ två gamla skärmar som står o skräpar, synd att du inte bor i örebro då hade du kunna fått en :p
testat att avmagnisera typ 100ggr? funkade för en skärm jag hade en gång i tiden som blev för svart... typ inte ha högtalarna för nära skärmen heller :) |
|
|
|
|