return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Hjälptråden (pg. 4)
View this Thread in Original format
cviper
Naja, om du vill göra additionen på ett enkelt sätt, använd windows calculator (typ Kör->Program->Tillbehör->Kalkylator).

Gå in på Visa menyn och välj advancerad. Sen finns det 4 "options", Hex, Dec, Oct och Bin.
Välj Bin.
Knappa in dina binära tal och räkna som vanligt :D

Lite konstigt att man ska addera istället för xor:a iofs :conf:
Glorie
ahhhh, du e grym.. det där visste ja inte om :crazy: tackar..

förresten, du.. det går inte att skriva 01 ju, bara 10.. :(
cviper
naja, 01 e samma som 1 :D
Nollor i början av talet spelar ingen roll; det e samma som med vårat decimala talsystem, dvs. 02310 = 2310 :p
AC.
Säg vad som var olkart med det jag skrev så hjälper jag dig gärna, eller fråga mig på ICQ. Jag skulle inte rekomendera att göra det på calculatorn om inte för att rätta sig sjäv.

för fasen det hära är ju 1:or och 0:or ENDAST två siffror, kan ju inte bli specielt svårt eller hur =)
Aendy
Nu ger jag alla grafiknissar en liten utmaning. Jag behöver följande bild till min C-uppsats men kan inte ta denna pga upphovsrättsskäl.

Dock kan jag använda den om den blir lite modifierad (och om den godkänns av handledaren) Den enda jag behöver ha kvar är "individen, mikronivå, mesonivå, exonivå och makronivå (gärna på svenska). En cred i vårt feta(?) arbete utlovas.
Glorie
aendy, har du kollat att du inte får använda bilden? antar det? men man brukar få använda bilder i sina uppsatser, iaf har ja inte haft några problem med det.. i vilket fall har ja tyvärr ingen tid att göra om bilden, som oxå skulle bli ful ;) om ja gjorde den... :) hehe

Va ere för skillnad mellan Plopp och Center?
dbl
slängde ihop en lite snabbt bara... om du vill använda den, gör det.. vill du ha något ändrat kan du ju säga till så kanske jag ändrar det...

blev ju inte direkt snyggt, men ändå

Glorie
dbl, fan va du e snäll..!!! Im impressed :) om ja satt typ två timmar skulle inte ja kunna göra sådär ens.. ;) lack of lectures from dbl tror ja på allmänna läroveket i mölndal :D

ja tycker din e snyggare tror ja :)
dj_hysterix
DBL: din blev snyggare ;)
Aendy
Guld dbl, tack så mycket. Ska bara se så att handledaren godkänner oxå. Så jäla schysst!

dbl
quote:
Originally posted by Aendy
Guld dbl, tack så mycket. Ska bara se så att handledaren godkänner oxå. Så jäla schysst!


:)
bara glad att kunna hjälpa till :)
Glorie
ja e mäkta impad, d måste ja säga.. dbl's e MYCKET finare i upplösning :) VERKLIGEN skitsnällt daniel :) kan inte berömma dig nog alltså :) (du hjälpte ju mig me min exit-skylt me) :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Privacy Statement