return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 [91] 92 93 94 95 96 97 
Hjälptråden (pg. 91)
View this Thread in Original format
Laszlo
Körde Avast i drygt ett halvår innan jag också bytte till NOD32 för en vecka sedan drygt..funkar hur bra som helst.
Cloudburst
Letar efter någon FREE enkel/minimal IRC client för enkel användning. Har använt mIRC innan men stör mig på registrations-grejjen hela tiden. Några tips?
mr_fisken
quote:
Originally posted by Cloudburst
Letar efter någon FREE enkel/minimal IRC client för enkel användning. Har använt mIRC innan men stör mig på registrations-grejjen hela tiden. Några tips?


Menar du rutan i början som säger "du måste registrera" och som man av automatik klickar på krysset och så är det klart? :rolleyes:
mr_fisken
Läste en artikel om Pioneer DJM-400 mixern och det står att det går att göra en AUX input kanal utav mic-ingångarna
"When you insert 2 mono Jack connectors in both Microphone Inputs, you can use the 2 mic inputs (Jack connectors) combined as an extra AUX input, giving you an actual 3rd channel. This 3rd channel has limited EQ possibilities"

Spelar man in ljud på datorn via mic-ingången så blir kvalitén sämre men det kanske inte gäller på mixern?

Hur ser en "mono jack connector" ut?

Christian Ö.
quote:
Originally posted by mr_fisken
Läste en artikel om Pioneer DJM-400 mixern och det står att det går att göra en AUX input kanal utav mic-ingångarna
"When you insert 2 mono Jack connectors in both Microphone Inputs, you can use the 2 mic inputs (Jack connectors) combined as an extra AUX input, giving you an actual 3rd channel. This 3rd channel has limited EQ possibilities"

Spelar man in ljud på datorn via mic-ingången så blir kvalitén sämre men det kanske inte gäller på mixern?

Hur ser en "mono jack connector" ut?


Intressant! Ljudet ska inte bli sämre eftersom du har en mic/aux switch vilket du inte har på en dators mic-ingång. Anledningen till det kassa ljudet i en micingång är att lineljudet (från en cdspelare eller linkande) har en mycket starkare signal än vad ett micljud har, micingångarna distar därför om man pluggar in en vanlig signal men eftersom du har swithcen på mixernr så ska det inte vara några probs:)
mr_fisken
quote:
Originally posted by Christian Ö.
Intressant! Ljudet ska inte bli sämre eftersom du har en mic/aux switch vilket du inte har på en dators mic-ingång. Anledningen till det kassa ljudet i en micingång är att lineljudet (från en cdspelare eller linkande) har en mycket starkare signal än vad ett micljud har, micingångarna distar därför om man pluggar in en vanlig signal men eftersom du har swithcen på mixernr så ska det inte vara några probs:)


Tack för det svaret :) nu vill jag bara veta hur sladden jag behöver ser ut :conf:
anuga
quote:
Originally posted by mr_fisken
Tack för det svaret :) nu vill jag bara veta hur sladden jag behöver ser ut :conf:

istället för två svarta stäck på metallen, är där bar ett ;)
mr_fisken
quote:
Originally posted by anuga
istället för två svarta stäck på metallen, är där bar ett ;)


mm ja vet att det är en sån där 6,4mm hona eller vad dom heter men jag fick hjärnsläpp.
Hittade en sån hemma och testade iaf men man kan verkligen snacka om "This 3rd channel has limited EQ possibilities" Kan ju glömma använda den kanalen till något seriöst iaf
jofawe
nån som vet om banker lämnar ut information om vart ens pengar tar vägen (lite mer utförligt än kontoutdragen då alltså).

Jag har blivit av med "några tusen" .. å vill gärna veta vart..
mr_fisken
quote:
Originally posted by jofawe
nån som vet om banker lämnar ut information om vart ens pengar tar vägen (lite mer utförligt än kontoutdragen då alltså).

Jag har blivit av med "några tusen" .. å vill gärna veta vart..


Ja det gör dom, har själv varit med om det där och vi tog kontakt med mottagaren och fick tillbaka pengarna, lycka till

anuga
quote:
Originally posted by jofawe
nån som vet om banker lämnar ut information om vart ens pengar tar vägen (lite mer utförligt än kontoutdragen då alltså).

Jag har blivit av med "några tusen" .. å vill gärna veta vart..

Annulera trasaktionen, så får du tillbaks pengarna ;)
jofawe
Jag ringde banken idag och kollade för säkerhets skull.
De sa att det var helt klart uppenbart att någon utnyttjat ett förfalskat autogiro och tömt pengar från kontot..
Så det är polisanmält och jag ska få tillbaka pengarna, fast det skulle "ta lite tid" som hon sa.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 [91] 92 93 94 95 96 97 
Privacy Statement