|
Hjälptråden (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| robstar |
| quote: | | bantorgetdata verkade ha ok priser men produkterna va väldigt dåligt beskrivna |
De e två kineser som äger affären å dom talar riktigt dålig svenska.
Har köpt två datorer av dom.
"Ok din data e klal Lobin, du kan hämta på tolsdag"
Så lustigt de kan bli. :gsmile: |
|
|
| Glorie |
;) ahhh va snälla killar...känns som d måste bli nå nytt på datorfronten efter sommarn.. det här håller inte :D
vizay, haha.. akta dig så du inte lovar för mycke :p
d där me å köpa delar önskar ja att ja kunde, men d går inte.. för min datakonsult (som e den ende ja känner somkan sätta ihop datorer å som finns nära till hands) (Jobbar f.ö som dataexpert på Saab här i LKPG :) har flyttat för att jobba i sydafrika :( lär bli nå jäla datapaket från elgiganten asså å så blir man lurad igen... la upp 14 000 sist när ja köpte den här burken.... den unga pågen (försäljaren) på affärn gotta väl sig rejält över det... :( |
|
|
| robstar |
| quote: | | lär bli nå jäla datapaket från elgiganten asså å så blir man lurad igen... |
Nej! Akta dej för dom. Onoff, Siba, computercity å alla dom kedjorna.
Dom e värre tom än bilhandlarna. :whip:
Sök efter lite svenska dator affärer, finns säkert nån i närheten av dej. |
|
|
| Vizay |
glorie: jag lovar inte för mycke...jag e seriös :)
om du vill så kan jag bygga en burk åt dig om du införskaffar delarna...har byggt 8-9 datorer innan så lite erfarenhet har jag iaf :) |
|
|
| Glorie |
| ja försöker få bort program som ligger på autostart... å så går ja in på systeminformation under "tillbehör" å klickar på autostart...eller aaa, nåt sånt heter det. men ja kan inte deleta programmen som visas :( vill t.ex få bort realplayer å msn å sån skit.. :( det e som att datorn inte känner av deleteknappen. |
|
|
| cviper |
Står på sida 7 i den här tråden hur du rensar ut sånt.
(se bara till att du inte tar bort förmycket... kan leda till mindre problem) |
|
|
| NbR |
Ok en chansning...
är det ngn som vet ngt om "online gaming security" eller var man kan hitta info om ngt som har med ämnet att göra? Pengatransaktioner över nätet går oxo bra?
Jag + en till skall ha presterat en 10-15 sidor om ämnet till på måndag men vi har inget/väldigt lite material att skriva om. |
|
|
| NbR |
| Att få tillbaks en film från VCD till mpg är nog inga problem.. vcd är MPEG-1 :) Den filen som är störst på skivan är nog filmen.. de brukar heta ngt i stil med .mpg eller .dat. Jag vet ej exakt för det var ju toosen år sedan jag höll på med vcd. SVCD är klart att föredra. |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by NbR
Ok en chansning...
är det ngn som vet ngt om "online gaming security" eller var man kan hitta info om ngt som har med ämnet att göra? Pengatransaktioner över nätet går oxo bra?
Jag + en till skall ha presterat en 10-15 sidor om ämnet till på måndag men vi har inget/väldigt lite material att skriva om. |
Har en bok om Multiplayer Game Programming, står iofs inte så mycket om security.. lite svårt å skicka informationen också...
Annars finns det några artiklar här, t.ex. denna och denna. Du behöver iofs ett login, men det är gratis att signa upp.. Om du vill kan jag istället ladda ner artiklarna och skicka de eller ngt. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by NbR
Ok en chansning...
är det ngn som vet ngt om "online gaming security" eller var man kan hitta info om ngt som har med ämnet att göra? Pengatransaktioner över nätet går oxo bra?
Jag + en till skall ha presterat en 10-15 sidor om ämnet till på måndag men vi har inget/väldigt lite material att skriva om. |
jag har ett litet arbete, nyligen skrivet och godkänt, om IPsec (sju sidor) som du kanske kan ha nytta av? |
|
|
| Glorie |
| cviper...aha... hade missat det dära... klantigt... tack tack, ska kolla upp :) |
|
|
|
|