|
Hjälptråden (pg. 12)
|
View this Thread in Original format
| NbR |
| med "online gaming" menas "online gambling", jag trode oxo först att det skulle handla om hur man bygger stora spela-över-nätet-aplikationer.. hehe dock visade det sig att det handlade om casinon på nätet. |
|
|
| mindshooter |
Lite fakta om online-gambling:
"Man kan satsa pengar online, det kostar pengar. Man kan vinna pengar men om man har otur så förlorar man pengar" |
|
|
| NbR |
tackar tackar Mindshooter, det där kan jag säkert få ihop en 3-4 sidor om!
/me skriver uppsats som besatt |
|
|
| Glorie |
vilka mer kan ja klicka bort? nån som kan va söt å svara :p :) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by NbR
med "online gaming" menas "online gambling", jag trode oxo först att det skulle handla om hur man bygger stora spela-över-nätet-aplikationer.. hehe dock visade det sig att det handlade om casinon på nätet. |
Hehe, naja, då vet jag ingent ...
Glorie: jag har bara kvar systray, adobe gamma loader (ingen aning va den gör iofs), och power profile saken.
SchedulingAgent e ngn sorts påminnelse grej, om du inte använder den, så e det lungt att ta bort den.
ScriptBlocking har nog ngt med din antivirus software å göra, så jag skulle låta den vara lvar :D
TkBellExe verkar vara ngt med real player, så bort med det.
Annars e det bara att experimentera lite :toothless |
|
|
| reveal |
| SchedulingAgent är vad som på svenska kallas "Schemaläggaren", används för att schemalägga underhåll/start av program etc, tex kan man säga att systemet ska köra defrag på c: första tisdagen varje månad, kl 3 på natten... dvs en tjänst man normalt sätt skiter duktigt i :) |
|
|
| Glorie |
ahaaa.... ja det stämmer.. varje fredag efter 19.00 så vill min dator kontrollera datorn å se om den har virus... humm
jaha, men då tar ja bort tkbell å schedulingagent då :)
softish |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
ahaaa.... ja det stämmer.. varje fredag efter 19.00 så vill min dator kontrollera datorn å se om den har virus... humm
|
det beror iofs förmodligen på antivirusprogrammet, brukar finnas en egen schemaläggare i dem nämligen, så kolla antivirusprogrammets inställningar |
|
|
| cviper |
| "Schemaläggaren" - det var visst ordet jag letade efter! Hatar att glömma ord, händer på tok för ofta för min del. :mad: |
|
|
| Glorie |
cviper... äsch! Du har ju bott i sverige i några år bara.. eller hur var d d va? :) ja tycker du e grymt duktig!!
nu bråkar min jevla dator igen :(
va ere som händer här eg.? ja måste ju kunna avinstallera ett program :( va ska ja gö nu? kan ju inte deleta det bara från utforskaren? eller?? och det e ju omöjligt att få tag på den där filen??
snyyyyyyyyyyyyyyft
 |
|
|
| Aendy |
| Vilket format ska man rendera filmer till om man vill hålla uppe kvaliteten men ändå ha få små filer? |
|
|
| Smekbar |
avi med DivX-encoding? brukar duga bra till DVD-rippar... :)
har du ljud också så komprimerar du förslagsvis det till mp3...
adobe gamma loader e Adobe's program för färgkalibrering.. tror inte den behövs egentligen eftersom jag tvivlar på att nån av oss kalibrerat sin skärm :) (den behövs iaf inte laddas 2ggr som den verkar göra för glorie) |
|
|
|
|