|
Hjälptråden (pg. 76)
|
View this Thread in Original format
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by Aendy
Hur boostar man upp hastigheten på datorn utan att köpa nya komponenter? Köpte precis GTA: San Andreas och trots att min dator väl uppfyller kraven laggar spelet fett... Några tips? |
öppna chassit o ta bort damm...;)
hade spel som laggade, fick fps drop och det var för att d va för myckekt damm på grafikkortet :| så jag tog bort all skit ifrån fläkten etc....
det kanske hjälper.. o ibland hjälper d med format c:.. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Rikard
defragmenterat hårddisken? rensa den först på allt onödigt, sen defragmentera den för att den inte ska få jobba mer än nödvändigt
tune xp heter ett annat program man kan göra för att kunna göra datorn lite snabbare...
sen är väl drivrutiner och liknande kanske bra att ha koll på också :) |
Defraggen är gjord, drivrutiner bör jag kanske kolla in, söker på nätet efter uppdaterade till sina grejer eller?
| quote: | Originally posted by ShyTrance
öppna chassit o ta bort damm...;)
hade spel som laggade, fick fps drop och det var för att d va för myckekt damm på grafikkortet :| så jag tog bort all skit ifrån fläkten etc....
|
Allt i burken är nästan nytt efter min senaste krash... Så jag antar att det inte hunnit damma till på en månad. Tack för tipsen, jag tar gärna emot fler... |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by Aendy
Defraggen är gjord, drivrutiner bör jag kanske kolla in, söker på nätet efter uppdaterade till sina grejer eller?
|
Kolla här för drivrutiner för ATI kort eller här för NVidia-drivers.
Sen kan du kolla att du har senaste DirectX installerat, men oftast brukar setup-programmet för spelen fixa det automatiskt. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by dbl
som sagt.. lite mer info så kanske jag kan fixa transport.. pappa åker ju till sthlm lite då och då i jobbet |
Ja vad ska man säga, jag har använt den i ca. 3 år. Compaq. Den är ju inte ny så därför säljer jag den till ett lågt pris.
Har själv haft den som skärm nummer 2 när jag redigerat film å så men inte använt den funktionen så mycket, med 2st 21tummare blir det lite för mycket, tog sån jävla plats så det täckte halva mitt fönster. Men men, den funkar men som sagt, den e inte ny.
Vad kan man ta för skitN. PMa så hittar vi på nåt... :)
De skärmar som jag sålde för nåt år sen som reveal nämde var andra skrämar & var riktigt bra för sitt pris. Har själv en sådan nu. |
|
|
| jofawe |
hmm.. jag har fått ett litet problem här.. fan att min kompis som brukar fixa sånthär är i thailand nu..
iallafall:
jag får inte igång Samban igen, den har av nån anledning dött. Har provat att starta om den och att starta om hela datorn, men inget funkar.
Det ser ut att funka genom min webmin...
Nån som vet vad det kan vara?
Har funkat felfritt fram tills nu! |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan !
Har nyligen ominstallerat WinXP... nu har jag upptäckt att ibland så tas all processorkraft upp av explorer.exe
Vad fan beror detta på... allt går ju segt som sirap då...
Inte alltid det händer men det händer när man haft ett explorer fönster uppe ett tag... ofta i samband med när man kör igång en xvid film... har jag fått föär mig iaf. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
ofta i samband med när man kör igång en xvid film... har jag fått föär mig iaf. |
Det är inte det klassiska att XP försöker förhandsvisa filmen?
http://www.tweakxp.com/article36849.aspx |
|
|
| SteveTranz4ever |
Done ! Tack Johan !
Ska testa nu hur det fungerar :)
[edit] Ingen skillnad :( Tack iaf. |
|
|
| jofawe |
| bara så ni vet så har jag fortfarande problem med Samban ... |
|
|
| Christian Ö. |
FAAAAAN! Gjorde en 80 min mix på sekunden så man skulle kunna bränna till skiva, spela in mixen med hjälp utav sound forge 6.0.
Men sen när jag sparade så hängde sig programet!! Finns det något tillfälligt minne så jag kan hämta tillbaka mixen eller är det bara att glömma? orkar inte göra om den!!!:nervous: Det är så typiskt, tänkte precis på det.. "tänk om det skulle hänga sig", även fast det aldrig hänt förut. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
FAAAAAN! Gjorde en 80 min mix på sekunden så man skulle kunna bränna till skiva, spela in mixen med hjälp utav sound forge 6.0.
Men sen när jag sparade så hängde sig programet!! Finns det något tillfälligt minne så jag kan hämta tillbaka mixen eller är det bara att glömma? orkar inte göra om den!!!:nervous: Det är så typiskt, tänkte precis på det.. "tänk om det skulle hänga sig", även fast det aldrig hänt förut. |
spelade du in med sound forge bör det ligga i nån tempkatalog på hd:n ..
k |
|
|
| chjo |
Tja
Är det någon som vet om det finns nån mjukvara för pc'n som gör att mha Bluetooth alt. USB kan ansluta till PC och därmed använda datorns headset att snacka i mob ??
Har testat och letat en del, men hittar inget... anyone ???
Chris |
|
|
|
|