|
Hjälptråden (pg. 71)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
nån som vet adressen till Msn web?
Alltså Msn Messenger via browser.. som icq2go .. ungefär. |
|
|
| jofawe |
tackar :)
fast jag installerade msn på datorn istället... hehe |
|
|
| jofawe |
hörrni.. kan inte ni hjälpa mig.
jag fattar inte riktigt.. När firar vi halloween egentligen?
allahelgona är ju nästa helg 6:e november, och halloween den 31:e oktober.
Men när firar vi det?
Denna eller nästa helg? |
|
|
| GyLLe |
Någon som vet varför BBB bara erbjuder 1Mbit uppladdnig i deras Bredband via telejacket tjänst. För man har ju upp till 24Mbit i nerladdning... Jag menar att koppartrådarna borde ju sicka å ta emot data lika snabbt. Så problemet borde väl ligga i Telestationen?
Tekninska fakta:
Fiber fram till telestationen.
Koppar tråd från stationen till hushållet.
Bör tilläggas att det inte är många som kommer upp i hastigheter över 15Mbit i nerladdning men alla ligger runt 1Mbit i uppladdning.
Snälla hjälp mej förstå!!!:conf: |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
hörrni.. kan inte ni hjälpa mig.
jag fattar inte riktigt.. När firar vi halloween egentligen?
allahelgona är ju nästa helg 6:e november, och halloween den 31:e oktober.
Men när firar vi det?
Denna eller nästa helg? |
Kanada/USA firade igår (söndag), clearly we know the best =)
men med tanke på hur vilsna alla svenskar är, så tror jag ni firar nästa helg :p |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by GyLLe
Någon som vet varför BBB bara erbjuder 1Mbit uppladdnig i deras Bredband via telejacket tjänst. För man har ju upp till 24Mbit i nerladdning... Jag menar att koppartrådarna borde ju sicka å ta emot data lika snabbt. Så problemet borde väl ligga i Telestationen?
Tekninska fakta:
Fiber fram till telestationen.
Koppar tråd från stationen till hushållet.
Bör tilläggas att det inte är många som kommer upp i hastigheter över 15Mbit i nerladdning men alla ligger runt 1Mbit i uppladdning.
Snälla hjälp mej förstå!!!:conf: |
tror det har att göra med att dom inte vill att folk ska kunna uploada så snabbt... tar på deras bandvidd liksom... det går att ha lika mycket uppströms som nedströms, men problemet är att *egentligen* så finns det inget uppströms eller nedströms, allt e i samma kabel, så uppströms och nerströms tar på samma bandbredd... fatta vad jag mena? :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Kanada/USA firade igår (söndag), clearly we know the best =)
men med tanke på hur vilsna alla svenskar är, så tror jag ni firar nästa helg :p |
Alla firade denna löjliga tradition i lördags... tror de va så att Svenska kyrkan har nåt emot att alla svennar super skallen av sig samma helg som allhelgonahelgen...
Så joo arr fatting vatt I miin :toothless |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by GyLLe
Någon som vet varför BBB bara erbjuder 1Mbit uppladdnig i deras Bredband via telejacket tjänst. För man har ju upp till 24Mbit i nerladdning... Jag menar att koppartrådarna borde ju sicka å ta emot data lika snabbt. Så problemet borde väl ligga i Telestationen?
Tekninska fakta:
Fiber fram till telestationen.
Koppar tråd från stationen till hushållet.
Bör tilläggas att det inte är många som kommer upp i hastigheter över 15Mbit i nerladdning men alla ligger runt 1Mbit i uppladdning.
Snälla hjälp mej förstå!!!:conf: |
Signalens styrka beror på avståndet till telestationen, dvs. ju längre bort du är, desto mindre bandbredd kommer det finnas.
'A' i ADSL står för 'asymmetric', eftersom datan kan gå snabbare åt ett håll (se ADSL@Wikipedia). Jag antar att långsamma uploads är ett bra sätt att begränsa piratkopiering mm., samtidigt som "normalt" surfande fortfarande går snabbt. De flesta ISP:s vill ju egentligen inte heller att man använder deras uppkoppling för att köra en Webb-servare eller dyl. hemma... |
|
|
| jeremy1984 |
Nu är det så att jag helt plötsligt inte kommer åt min hotmail..
Varje gång jag försöker logga in så hänger sig iexplorer :whip:
Funkar dock att logga in på morsans hotmailkonto tex.. Vad kan ha hänt? :conf: |
|
|
| dbl |
har gjort detta förut, men kommer inte ihåg vart man gör det nu bara... men vart e det man kan ändra bland programen som autostartar när man sätter på datorn????
och självklart menar jag inte autostart mappen i startmenyn ;)
hehe |
|
|
| ScuL |
| Start -> Kör -> Skriv 'msconfig' -> Tryck enter |
|
|
|
|