return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Hjälptråden (pg. 18)
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Aendy
Jag har aldrig sett Trazan... men jag älskade TV-piraterna är är nästan säker på att olyckan förekom där... iaf i deras sommarlovsserie
Kan kanske stämma... han var iaf med å gjorde det typ läste jag på nån sida

Här e lite mer nostalgi för att hjälpa er till mer information
http://ugis2.arch.chalmers.se/jocke...TV-pirater.html
Aendy
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Här e lite mer nostalgi för att hjälpa er till mer information
http://ugis2.arch.chalmers.se/jocke...TV-pirater.html

Visst hade Peter Harrysson en stor roll? Kommer inte ihåg om han var piratledare eller piratjägaren. Vet bara att i sista avsnittet så blev piratjägaren också en TV-pirat.
Glorie
ja fundera på en sak :)
om man köper en ny mobiltelefon, å skaffar en som har större kapacitet för att lagra sms etc... å så har ja 10 sms sparade redan på min gamla telefon (den kan max spara 15, helt värdelöst... vet ju att de finns telefoner som kan spara 100 sms.. iaf) de sparade sms'sen ligger ju på simkortet då eller hur.. å överförs till den nya telefonen.. men blire så att.. ja får mer utrymme för sms.. på den nya då... eller ere på simkoret som det finns minne? öhh :) ja har ingen aning, därför frågar ja :) tack tack på förhand
Dioxys
beror nog lite på vad det är för märke på telefonen du köper.. de komemr finnas kvar på siom kortet och du bara köper telefonen!

och de nya sms:en du får i den nya telefonen sparas då i telefonens egna minne! för att få tillgång till de gamla som du nu vill spara så öppnar man en speciell meny för att få tillgång till sms:en på kortet :) eller så finns det kanske vissa telefoner som visar dina sms på kortet direkt i "inkorgen" :)

fråga försäljaren vettja :) för detta kan variera beroende på märke och telefon tror jag :)
Aendy
quote:
Originally posted by Glorie
om man köper en ny mobiltelefon, å skaffar en som har större kapacitet för att lagra sms etc... å så har ja 10 sms sparade redan på min gamla telefon (den kan max spara 15, helt värdelöst... vet ju att de finns telefoner som kan spara 100 sms.. iaf) de sparade sms'sen ligger ju på simkortet då eller hur.. å överförs till den nya telefonen.. men blire så att.. ja får mer utrymme för sms.. på den nya då... eller ere på simkoret som det finns minne? öhh :) ja har ingen aning, därför frågar ja :) tack tack på förhand

Den Nokian jag har (3510) kan spara en massa sms och de gamla jag hade på simkortet fördes över automatiskt. Messen sparas i telefonen liksom telefonnr (kan spara en jäla massa sådana oxå).
Nyx
quote:

Jag köpte nyligen en Siemens M55 (den ultimata ravemobilen! :D)..när jag satte in det gamla sim-kortet fördes alla telefonnummer och sms över till den nya..med undantag från några sms som försvann spårlöst :wtf: ..syrran som köpte min gamla hade däremot inga problem med överföring av sms & sånt!

vad har du tänkt köpa för nån mobil? jag kanske kan hjälpa till ;)
Glorie
f*n tack för svaren grabbar... I appreciate it :)
Aendy... vf? :) har du en sån telefon? sån har ja kollat på ju :)

har typ bara några krav.. :) det räcker om man kan ringa från den å skicka sms (tekniskt sett..) behöver inge wap eller kamera eller sånt strunt :p
sen bör den va ganska snygg.. sen vill ja ha polyfonisk ringsignal.. sen aaa..helst vibrator :) å gärna att den kan lysa i mer än en färg.. men de kanske e få förunnat? :p
gillar saker som lyser å så ;)

quote:
Originally posted by Nyx

vad har du tänkt köpa för nån mobil? jag kanske kan hjälpa till ;)
Nyx...ahhh....hmmm....ravetelefon säger du? hur då som?? haha.. :p eren som en discokula eller vaddå? :p
har bara kollat på 3510'an som sagt. på internet enbart.
Nyx
quote:
har typ bara några krav.. :) det räcker om man kan ringa från den å skicka sms (tekniskt sett..) behöver inge wap eller kamera eller sånt strunt :p
sen bör den va ganska snygg.. sen vill ja ha polyfonisk ringsignal.. sen aaa..helst vibrator :) å gärna att den kan lysa i mer än en färg.. men de kanske e få förunnat? :p
gillar saker som lyser å så ;)

vad har du tänkt dig för prisklass först och främst?

tänk sen på vad du behöver och vill ha..
polyfoniska ringsignaler?
färgskärm?
vibrator?
MMS?
GPRS & wap?
bluetooth?
kalender?
miniräknare?
radio?
spel?
design?
bekvämlighet?
bra standbytid & taltid?
kamera?
(+ allt annat jag inte kan komma på nu)

quote:
Nyx...ahhh....hmmm....ravetelefon säger du? hur då som?? haha.. :p eren som en discokula eller vaddå? :p
har bara kollat på 3510'an som sagt. på internet enbart.

haha..den har ingen discokula men dynamic lights med strobo-effekt :D ..sen har jag en fet hardtrancelåt som ringsignal (wav) ..psykedelisk bakgrundsbild och egna färgscheman..sen är den grymt designad..ravemobil helt enkelt! ;)
Nyx

jag kom och tänka på en sida där man kan beställa billiga och bra nokiatelefoner..www.mobilimport.se

• väldigt låga priser
  • förskottsbetalning
  • 21 dgrs leveranstid
  • 20 dyra resemål lottas ut varje månad
  • mobilerna skickas direkt från fabriker i asien
  • över 2000 nöjda kunder trots att de bara varit verksamma i drygt en månad
Glorie
polyfoniska ringsignaler? -AAA
färgskärm? -gärna
vibrator? - mmmm
MMS? - öh?
GPRS & wap? -öh, nee?
bluetooth? hmm?? neee
kalender? -neeee
miniräknare? -ingår väl
radio? neee
spel? -äh
design? -jepp snygg ska den va
bekvämlighet? -äh
bra standbytid & taltid? -äh
kamera? -äh

Ahhhhhhhhhhh vilken snygg... ja trodde ja var å kollade på din... när du sa.. men den ja kolla på.. var liksom liten å så kunde man dra isär den.. alltså inte den som du har :) hmmm

men alltså.. va snygg den var... ser du inte att mittenbiten på knappsatsen ser ut som ett Y som i nYx :)
ja vill me ha den där :) va kosta den?

tack för länken duuu.. de var vänligt av dig :) *digga

prisfrågan? så billig som möjligt :) å ja tycker 2000 är maxpris :p

vad är dynamic lights med strobo-effekt ?: säg e du snäll

Glorie
ja e på jakt ef. en reklamfilm som ju går på MTV. verkar vara en dansk reklam (kommer inte riktigt ihåg) för en klubbskiva som heter nåt liknande
"Go Clubbing" eller "Get Clubbing" usch, ja kommer inte ihåg. Nån som vet vilken skiva ja menar å kan posta Tracklist pläs?
thx

Å Nyx! ja kollade din telefon på Pricerunner! Woohaaa :) men ja skulle fortf. vilja veta va det där ljusgrejjan var för nåt :)
Nyx
quote:
polyfoniska ringsignaler? -AAA
färgskärm? -gärna
vibrator? - mmmm
MMS? - öh?
GPRS & wap? -öh, nee?
bluetooth? hmm?? neee
kalender? -neeee
miniräknare? -ingår väl
radio? neee
spel? -äh
design? -jepp snygg ska den va
bekvämlighet? -äh
bra standbytid & taltid? -äh
kamera? -äh

av de mobiler som finns ute nu som ligger runt 2000, skulle jag ha valt någon utav dessa..(det kommer dock en massa nyheter från olika märken nu)

LG G5300 - grym färgskärm, 65K färger
SE T68i - många bra funktioner, bla bluetooth (inte poly. signaler)
Siemens M55 - designen och funktionerna
Siemens S55 - samma som M55, fast mindre snygg
(alla ovanstående modellerna har färgskärm)

Hade jag haft lite mer pengar till förfogande hade jag nog köpt en Qtek 7070, SE T610 eller den kommande 3G luren från SE; Z1010

quote:
Ahhhhhhhhhhh vilken snygg... ja trodde ja var å kollade på din... när du sa.. men den ja kolla på.. var liksom liten å så kunde man dra isär den.. alltså inte den som du har :) hmmm

du tänker på Siemens SL55, som släpptes ungefär samtidigt som M55..jag har varit och kännt på den..den är pytteliten när den är ihopfälld..det är typ storleken man betalar för när man köper den..funktionsmässigt så är M55 och SL55 inte så olika!
quote:
men alltså.. va snygg den var... ser du inte att mittenbiten på knappsatsen ser ut som ett Y som i nYx :)
ja vill me ha den där :) va kosta den?

Jo, knappsatsen är klockren designmässigt..dock lite obekväm om man sitter och knappar på den en stund..den påminner om en sig som jag körde med innan, som du säger (nYx) :D ..jag tycker det ser ut som en fladdermus om man ser navigeringsknapparna som huvud. :toothless

Den kostar ca 2000 nu, den har sjunkit ca 500 sen jag köpte den..så nu är den väldigt prisvärd! ;)
quote:
prisfrågan? så billig som möjligt :) å ja tycker 2000 är maxpris :p

Jag glömde ju nämna pricerunner innan..kolla: mobiler som kostar runt 2000 på pricerunner

quote:
vad är dynamic lights med strobo-effekt ?: säg e du snäll

<-- typ så fast mycket snabbare
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 
Privacy Statement