|
Hjälptråden (pg. 36)
|
View this Thread in Original format
| cviper |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Aporpå zonealarm så verkar det inte endast vara ett program som försöker skicka saker utan den blockar hela tiden olika IP som försöker komma åt min dator vilket visar på att det troligen är ett nätverk av infekterade användare som om och om igen infekterar varandra fram och tillbaka. |
Att den blockerar IP som försöker "komma åt" din dator är ganska normalt - mest är det bara packet som har kommit av sig nånstans. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by cviper
Att den blockerar IP som försöker "komma åt" din dator är ganska normalt - mest är det bara packet som har kommit av sig nånstans. |
ok 10.000 olika paket på 10 minuter?
rutan försvinner inte ens..den bara räknar o räknar uppåt....min polare har samma program utan att den gör det...
Scul: Jag har XP Pro så¨det är lugnt ;) ska fixa det där snart |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by mindshooter
ok 10.000 olika paket på 10 minuter?
rutan försvinner inte ens..den bara räknar o räknar uppåt....min polare har samma program utan att den gör det...
|
Det låter som lite väl mycket iofs :o
Innan jag skaffade router (med innbyggd firewall) fick jag i genomsnitt 5-10/min (undantag när SQL 'wormen' var på g; då var det mycket mer).
Har du statiskt ip nummer? Kanske hjälper om du byter det (om det går). Om det verkligen är så att nån har "hackat" sig in hos dig, så måste de fortfarande veta addressen till din datorn för att komma åt dig. |
|
|
| St_Andrew |
mitt tips e att leta reda på vart det kommer ifrån! för det måste vara nån mailserver på din dator...
testa o starta i felsäkert läge så så lite program som möjligt startas, och då startas förhoppningsvis inte det där mailserver programmet heller.
kolla så inte windows har sin mailserver aktiverad och sen så letar du skiten ur dig tills du hittar nån, för nån stanns måste det ligga ett program som skickar det där :S |
|
|
| Glorie |
huuuh... mindshooters problem låter som nåt jag inte skulle vilja ha på min dator :/ :nervous: nu känns mitt än mer bagatellartat.. jag frågar ändå... för de finns så många kunniga och snälla personer här ;)
ofta när ja startar datorn.. kommer ja bara till skrivbordet (jo de har varit uppe på tapeten förut, men ja fick ingen ordning på det då) alla småprogram laddas inte :( när ja kollar så e bara eusexe igång... å sen ståre att msgrsv eller vare heter inte svarar :/
jobbit värre |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Glorie
huuuh... mindshooters problem låter som nåt jag inte skulle vilja ha på min dator :/ :nervous: nu känns mitt än mer bagatellartat.. jag frågar ändå... för de finns så många kunniga och snälla personer här ;)
ofta när ja startar datorn.. kommer ja bara till skrivbordet (jo de har varit uppe på tapeten förut, men ja fick ingen ordning på det då) alla småprogram laddas inte :( när ja kollar så e bara eusexe igång... å sen ståre att msgrsv eller vare heter inte svarar :/
jobbit värre |
låter som att du borde installera om windows :(
dessa fel förekommer för det mesta när windows har kört sig i skiten igen .. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by ScuL
låter som att du borde installera om windows :( |
fasen :/ kan inte me sånt... bläää....dessutom har jag nyss lagt in version 2 av win 98 så man tycker ju det borde funka. Så syyyynd att ingen snäll datakille har vägarna förbi mitt hus :) behöver det :) tack för svaret iaf.
| quote: |
när windows har kört sig i skiten |
:stongue: hoho.. det där uttrycket måste jag börja använda :D:rolleyes: |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Glorie
[SIZE=1]fasen :/ kan inte me sånt... bläää....dessutom har jag nyss lagt in version 2 av win 98 så man tycker ju det borde funka. |
Där har du ju felet...:stongue:
Släng win98 i sjön!
Kan du inte be pappa snällt så du får en ny dator som klarar av winXP?
Då slipper du alla dessa problem :) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by Glorie
ofta när ja startar datorn.. kommer ja bara till skrivbordet (jo de har varit uppe på tapeten förut, men ja fick ingen ordning på det då) alla småprogram laddas inte :( när ja kollar så e bara eusexe igång... å sen ståre att msgrsv eller vare heter inte svarar :/
|
Har du testat att köra windows update - om det är en känd bug, så brukar de fixa det. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Någon SWETA i Sthlms trakten som kan hjälpa mig rippa en vinyl ? Ska låna en grym skiva av Parham på fredag som jag behöver för en film, den är Helt Omöjlig att hitta på DC++ :p |
|
|
| mindshooter |
| Nu har dom stängt av mitt bredband, trots att jag satt upp en brandvägg som blockerade mailen...det var en kortsiktig lösning, skulle fixa en xp key (Scul dina fungerade tyvärr inte online, inte den jag testade iaf) men nu kan jag inte uppdatera längre...telia skicka brev hem och konfirmerade att det var avstängt...har beställt boscream nu... |
|
|
| dj_hysterix |
Okey nu behöver jag också lite hjälp med en sak. Det är så att min mus plötsligt stängs av sig själv, den är ansluten till USBn, och funkar igen efter ett tag. Är det nån som vet va problemet är ?
Jag har windows xp pro..help me..:happy2: |
|
|
|
|