|
Hjälptråden (pg. 44)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
jag har använt frontpage sen 98:an kom ... det funkar finfint!
Man gör grunden i FP och sen resten i notepad :)
spana in www.ayianapa.tk , gjorde jag i fp/notepad :whip:
(dock så har jag inte nått phpställe att ha den på, så den funkar ju som ett rövhål.. :whip: :whip: :nervous: :whip: |
hehe funkade ju utmärkt...
kolla mitt screenshot får inte ens upp sidan :rolleyes:
:p |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
hehe funkade ju utmärkt...
kolla mitt screenshot får inte ens upp sidan :rolleyes:
:p |
det var ju snuskigt lustigt hörrdudud...
testa att växa upp å använd windows istället för linux så blir livet lättare, lovar..
(har dock testat sidan med linux (slackware 8) och det funkar strålande!) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
det var ju snuskigt lustigt hörrdudud...
testa att växa upp å använd windows istället för linux så blir livet lättare, lovar..
(har dock testat sidan med linux (slackware 8) och det funkar strålande!) |
bah kommer aldrig gå tillbaka till windows ;)
men detta är faktiskt ett utmärkt exempel på hur mycket frontpage suger... mozilla som följer w3c standarden mest av alla kan inte ens få upp den :S
tesade med opera oxå, då fick jag upp sidan, men så fort jag klicka på en länk så blev det cp... =/ |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
bah kommer aldrig gå tillbaka till windows ;)
men detta är faktiskt ett utmärkt exempel på hur mycket frontpage suger... mozilla som följer w3c standarden mest av alla kan inte ens få upp den :S
tesade med opera oxå, då fick jag upp sidan, men så fort jag klicka på en länk så blev det cp... =/ |
men kör Netscape då åtminstånde!
varför inte windows?
får du allergiska utslag när du använder det?
:whip: |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jofawe
men kör Netscape då åtminstånde!
varför inte windows?
får du allergiska utslag när du använder det?
:whip: |
netscape!? när det finns mozilla (netscape bygger på mozilla, men uppdateras typ aldrig, så mozilla borde klara det bättre!)?
får helt ärligt utslag i windows :p linux is tha ownzorz :D |
|
|
| reveal |
| Min personliga åsikt är att om man gör en hemsida, då ska man se till att den fungerar på så många plattformar som möjligt. Microsoft har petat in en hel del icke-standardiserat grejs i FrontPage, som säkert är praktiskt att använda, men som tyvärr gör att en sida skriven med FP endast är garanterad att visas i (senaste) Internet Explorer. |
|
|
| M1cro5lave |
Ok, nu har jag fått olika svar på en fråga jag ställt och tänkte reda upp det här...
Är det någon som vet den exakta storleken på skivomslag? Jag skulle vilja veta i pixlar helst, men om ni vet i cm så är det lika bra. Jag behöver veta det eftersom jag vill ha rätt proportioner när jag gör skivomslag i framtiden. Behöver svar så snart som det är möjligt :D
Fått olika svar som 18*12cm och 14*12cm. Någon som vet med säkerhet?
tacksam för hjälp. |
|
|
| Smekbar |
| du lär ju vilja ha måtten i centimeter eller millimeter antar jag eftersom pixelstorleken varierar beroende på hur hög upplösningen ska vara på trycket. har för mig att storleken är typ 12*12cm på fronten iaf... baksida vet jag inte. |
|
|
| Kongo_kim |
hmm en hjälptråd vad bra.
har lite problem med få ut ljud ur mina skivspelare via stereon.
vad behövs egentligen.
jag kopplar sladdar via CD/Aux på skivspelarna in i AUX på stereon men ingenting. Är inte det rätt eller har jag föststått fel eller. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
hmm en hjälptråd vad bra.
har lite problem med få ut ljud ur mina skivspelare via stereon.
vad behövs egentligen.
jag kopplar sladdar via CD/Aux på skivspelarna in i AUX på stereon men ingenting. Är inte det rätt eller har jag föststått fel eller. | Du menar antaglien en vinylspelare ? Den måste du koppla in via phono
Vinyl spelare har så låg volym/signalspänning att den har en egen ingång som är kännsligare kan man säga
Nån som vet om Café Svaj har nån hemsida så man kan kolla vad som spelas framöver... Inte för man känjner till nån DJ som brukar lira där men man brukar ju kunna se vilken genre dom spelar. |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Du menar antaglien en vinylspelare ? Den måste du koppla in via phono
Vinyl spelare har så låg volym/signalspänning att den har en egen ingång som är kännsligare kan man säga
|
vad måste jag köpa för att koppla in phono. jag köpte en massa phono sladdar sist och det var dom jag försökte koppla in i stereon |
|
|
|
|