|
Hjälptråden (pg. 84)
|
View this Thread in Original format
| zoric |
| Jag har haft det ett riktigt bra tag. Tycker mer om PES5 än FIFA 06' även om jag inte har spelat någon av de mycket. Har inte kommit på det själv, tyvärr. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Kamelen
Nån som spelar/spelat PES5? .. kan man göra löpningar utan boll? funkar i fifa06 men har inte kommit på hur man gör i pes5 =(
förövrigt ett sjukt bra fotbollspel... |
Jag spelar mycket pes5 och spelade även en del pes4. PES slår ju fifa med hästlängder det är en sak som är säkert:)
Löpningar utan boll i fifa var väldigt enkelt men är svårare i pes5, det går men jag vet inte exakt hur dock:eek: |
|
|
| Kamelen |
måste verkligen veta hur man gör =) står ingestans (= iförsig ska jag väl va ärlig o berätta att jag inte forskat i det alltför mycket =) bara googlat lite och kollat hemsidan samt manualen.. borde räcka iförsig..
saknar dock en sak i pes5 som finns i fifa06 .. manager mode (15 säsonger) .. finns Championship manager och football manager iförsig.. men men =) (=
om nån kommer på hur man gör löpningar utan boll så säg till plz!
kram! |
|
|
| Kamelen |
nån som vet hur man enklast "döljer" vissa delar i en film? typ så det blir suddigt eller nått liknande.. är det enklast att fixa i premiere?
edit
google hittade till slut =) |
|
|
| jofawe |
Kamelen..
Du får jääääättegärna säga vad det programmet heter.. har lite sjuka filmer som måste redigeras innan uppläggning på internet efter nyår :P |
|
|
| zoric |
| jofawe fick 1000e posten i den här tråden, uppmärksammade det nyss :D |
|
|
| Kamelen |
| quote: | Originally posted by jofawe
Kamelen..
Du får jääääättegärna säga vad det programmet heter.. har lite sjuka filmer som måste redigeras innan uppläggning på internet efter nyår :P |
Jag redigerar i Adobe Premiere Pro 1.5 .. musiken och sånt fixas i andra program först..
här är länken till tut. jag hittade.. ska leta efter fler .. kanske finns nån bättre
http://www.wrigleyvideo.com/videotu...lurtutorial.zip
edit
by the way.. visst har jag en söt avatar? =) kom o tänka på det nyss när jag stirrade på den under en längre tid |
|
|
| Kamelen |
| Har vi nån här som kan 3d s max? eller ja.. skapa 3d animeringar.. behöver inte vara så avancerade.. kanske en text bara =) |
|
|
| Laszlo |
Har vi nån här som kan 3d s max? eller ja.. skapa 3d animeringar.. behöver inte vara så avancerade.. kanske en text bara =) |
Vad är det du behöver? |
|
|
| Kamelen |
jag håller på gör en liten film.. behöver en "intro-snutt" typ =)
ehm.. bäst vore om jag hade en liten vit bil som kör på skogsväg och krashar in i ett rådjur
men det är lite för avancerat antar jag =) .. kanske en bil på ena sidan och en kamel på andra sidan.. så kör de chicken race och krashar och när allt damm lagt sig ser man nån text.. eller en bil som "burnar" (bränner gummi) och röken skapar en text .. eller nått liknande =).. har mycket ideer men lite kunskap om 3d animering =( behöver typ bara vara humm ja.. nåra sekunder |
|
|
| Laszlo |
jag håller på gör en liten film.. behöver en "intro-snutt" typ =)
ehm.. bäst vore om jag hade en liten vit bil som kör på skogsväg och krashar in i ett rådjur
men det är lite för avancerat antar jag =) .. kanske en bil på ena sidan och en kamel på andra sidan.. så kör de chicken race och krashar och när allt damm lagt sig ser man nån text.. eller en bil som "burnar" (bränner gummi) och röken skapar en text .. eller nått liknande =).. har mycket ideer men lite kunskap om 3d animering =( behöver typ bara vara humm ja.. nåra sekunder |
hehe, bara ett par sekunders animation kan ta uppemot veckor att färdigställa... :) |
|
|
| mr_fisken |
| hm så här äre va.. Mor fyller år på torsdag och hon önskar sig inget jag direkt har råd att köpa (har inte råd att lägga mer än 400kr) men jag vet att hon vill ha ett majong(stavning)spel till datorn. Vet någon vart man kan köpa ett sånt? Om någon kunde rekommendera någon bra spelsida. Jag har provat alla butiker i stockholm men dom har inget :( |
|
|
|
|