|
Hjälptråden (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| Själv köpte jag en sån stötsäker och fuktsäker nokia nyligen. Inga avancerade funktioner men precis vad jag behöver...vill inte behöva känna att jag ska vara rädd för att tappa den i marken eller så. Vill bara kunna ringa och ha vibrator :) Sen ska den va snygg och lagom lätt oxå¨... |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Nyx
du tänker på Siemens SL55, |
just DET!!
| quote: |
Jo, knappsatsen är klockren designmässigt..dock lite obekväm om man sitter och knappar på den en stund..den påminner om en sig som jag körde med innan, som du säger (nYx) :D ..jag tycker det ser ut som en fladdermus om man ser navigeringsknapparna som huvud. :toothless |
haha, det var exakt din gamla (snygga) sig som ja tänkte på när ja såg knappsatsen!!!!
jag har läst alla recensioner på pricerunner och alla sa det du säger om knappsatsen... men men....det kanske man kan leva me..hehe!!
| quote: | | Den kostar ca 2000 nu, den har sjunkit ca 500 sen jag köpte den..så nu är den väldigt prisvärd! ;) |
aha! ;) sjunkit 500? trevligt värre :)
tack så hemskt mycket att du orkar svara på alla frågor & så :) fattar att du gjort den blinkande bilden själv å allt... snällt!!!!
Nu förstår ja varför det e en "ravemobil" :p hehe!!! |
|
|
| Glorie |
| hur vet man vilket compact flash-kort (CF) man ska köpa? det finns ju olika märken. passar alla märken till en produkt som ska funka me CF? det skiljer ju ffs flera hundra mellan märken me samma lagringsförmåga... uuuhrk. |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Glorie
tack så hemskt mycket att du orkar svara på alla frågor & så :) fattar att du gjort den blinkande bilden själv å allt... snällt!!!!
Nu förstår ja varför det e en "ravemobil" :p hehe!!! |
inga problem..bilden slängde jag ihop på några sekunder ;)
| quote: | Originally posted by Glorie
1. hur vet man vilket compact flash-kort (CF) man ska köpa?
2. det finns ju olika märken. passar alla märken till en produkt som ska funka me CF?
3. det skiljer ju ffs flera hundra mellan märken me samma lagringsförmåga... uuuhrk.
|
1. det beror på vad du ska ha det till..och vad du har för krav resp. ekonomi :)
2. ja, i de flesta fallen.
3. det är likadant med skrivbara skivor..priset varierar kraftigt trots att skivorna har samma läshastighet..det skiljer bara lite i kvalitet..
de cf-korten som är flera hundra dyrare har dock oftast bättre läs & skrivhastighet (x = 150 kb/sek) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag har gjort ett verk med frames i Adobe Imageready men när jag ska spara det kan jag bara göra det till antingen en *.html eller *.jpg istället för en gif och sparar därmed enbart den framen som just då är markerad! Varför? |
*BUMP*
Är fortfarande i behov av hjälp angående detta. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Nyx
de cf-korten som är flera hundra dyrare har dock oftast bättre läs & skrivhastighet (x = 150 kb/sek) |
aha!! tack ByxNyx! :D |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Aendy
*BUMP*
Är fortfarande i behov av hjälp angående detta. |
Du måste ange att det är en .GIF som ska sparas :)
Fönster->Optimera
I den paletten anger du GIF, prova sen igen :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Du måste ange att det är en .GIF som ska sparas :)
Fönster->Optimera
I den paletten anger du GIF, prova sen igen :) |
Nu kan jag spara den som gif men det hjälpte inte då det inte belv någon animering utan återigen bara en stillframe av den rutan som råkar vara markerad. |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Aendy
Nu kan jag spara den som gif men det hjälpte inte då det inte belv någon animering utan återigen bara en stillframe av den rutan som råkar vara markerad. |
Asså, när jag har den första framen markera och ska spara (Arkiv->Spara Optimerade som...), så går det hur bra som helst.. :rolleyes:
Låter konstigt detta... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Asså, när jag har den första framen markera och ska spara (Arkiv->Spara Optimerade som...), så går det hur bra som helst.. :rolleyes:
Låter konstigt detta... |
Tack för hjälpen mannen. Löste sig... mitt Indie-bildvisarprogram som drygade sig. Tackar. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Tack för hjälpen mannen. Löste sig... mitt Indie-bildvisarprogram som drygade sig. Tackar. |
hahahah :stongue: indie, så jävla bra uttryck
för er som inte vet: indie = allt som är dåligt :p |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by reveal
för er som inte vet: indie = allt som är dåligt :p |
ehhhhh.... :p hmmmmm?? :) :crazy: Internt elle? :rolleyes: |
|
|
|
|