|
Hjälptråden (pg. 56)
|
View this Thread in Original format
| n0bben- |
| quote: | Originally posted by Scintilla
Har jag förstått detta rätt att det är en allmän "fråga-om-vad-du-vill-hjälp-tråd"? Iaf så tänker jag fråga på...
Jag tänkte höra om någon vet om man kan ställa in TA som man vill själv... min skärm är nämligen väldigt mörk så kombinationen turkos text på svart bakgrund gör att det blir väldigt jobbigt att läsa vad som står. Skulle vara så skönt om jag kunde ställa in själv så att färgerna passar mig.
(Min skärm är gammal och jag har testat allt för att få bilden ljusare, och det går inte. Det är bara en ny skärm som gäller, vilket ska skaffas så fort jag har råd.) |
testat powerstrip? där kan du ställa in gamman precis hur du vill , vad du än sysslar med (kanske inte mpeg-filer osv dock) bara en enkel knapptryckning höjer/sänker gamman |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by n0bben-
testat powerstrip? där kan du ställa in gamman precis hur du vill , vad du än sysslar med (kanske inte mpeg-filer osv dock) bara en enkel knapptryckning höjer/sänker gamman |
Problemet med 'gamma' är att den inte påverkar väldigt mörka/ljusa färger lika mycket som färger i mitten av skalan. På min gamla skärm blev det lätt att mörka saker fortfarande var för mörka, samtidigt som allt annat var väldigt ljust.
Men om du har ett nyare grafikkort (ATI/nVidia) kan du ju alltid försöka leka med inställningarna där. |
|
|
| Scintilla |
Tack för alla tips för skärmen, men det är tyvärr så att jag nog verkligen provat allt... :( Powerstrip har jag testat och min skärm ändrade sig inte nånstans hur mycket jag än ändrade och startade om datorn och höll på. Mitt grafikkort är rätt gammalt och sunkigt det med (men, iofs, jag kunde försöka ladda hem nya drivrutiner, men åh, då ska man veta vad man har för kort och version och fan och hans moster och det vet inte jag, och sen ska man dessutom hitta drivrutinerna och det är inte det lättaste det precis, och dessutom tror jag att jag har de senaste...) Och vad gäller beg skärm, så tror jag att jag ska satsa på en ny, plattskärm ist. Det är jobbigt att hålla på och flytta så mkt som jag gör nu med en 20-kilos koloss liksom :)
Kort sagt behöver det mesta i min dator bytas ut, hehe :D
Men som sagt tack ändå :) |
|
|
| Try |
| quote: | Originally posted by reveal
Varit reggad minst 6 månader, samt skrivit minst 500 inlägg är det som gäller |
Vilka olika "steg" går man igenom på trappan upp? och vad är kraven för dem?
F-n att jag bytte nick genom att regga ett nytt. Hade ju vart medlem i ett år och postat... nästan inget. Men isåfall hade jag kunnat posta som maaassssoooorrr i en vecka och sen fått egen text ;)
Scintilla: Är du redan junior? damit! förresten, löste det sig med DC? annars kanske du kan ringa mig, eller msna mig eller nått ;) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Try
Men isåfall hade jag kunnat posta som maaassssoooorrr i en vecka och sen fått egen text ;)
|
Ja, för det är ju extremt uppskattat av övriga medlemmar, spam tycker vi om :rolleyes: ;) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by reveal
Ja, för det är ju extremt uppskattat av övriga medlemmar, spam tycker vi om :rolleyes: ;) |
Såg en tråd i den australienska sektionen (om jag inte minns fel) för länge sedan där en snibbe hade skapat en "spam"-tråd för just detta ändamål. Tråden var väl öppen en sisådär 5-20 minuter en gång varje vecka, och den som hade tur nog att upptäcka då den inte var stängd kunde spamma på så inuta helvete, så det var ju vissa snubbar som gjorde en sisådär 100 inlägg under de korta minuterna :) |
|
|
| Try |
| quote: | Originally posted by Scintilla
Tack för alla tips för skärmen, men det är tyvärr så att jag nog verkligen provat allt... :( Powerstrip har jag testat och min skärm ändrade sig inte nånstans hur mycket jag än ändrade och startade om datorn och höll på. Mitt grafikkort är rätt gammalt och sunkigt det med (men, iofs, jag kunde försöka ladda hem nya drivrutiner, men åh, då ska man veta vad man har för kort och version och fan och hans moster och det vet inte jag, och sen ska man dessutom hitta drivrutinerna och det är inte det lättaste det precis, och dessutom tror jag att jag har de senaste...) Och vad gäller beg skärm, så tror jag att jag ska satsa på en ny, plattskärm ist. Det är jobbigt att hålla på och flytta så mkt som jag gör nu med en 20-kilos koloss liksom :)
Kort sagt behöver det mesta i min dator bytas ut, hehe :D
Men som sagt tack ändå :) |
Du, jag funderade på varför din dators skärm är så suddig.
Testa detta (på eng, jag har inte sweXP så jag har ingen aning om vad det heter där):
Högerklicka på din bakggrungdsbild - Properties - Apperance - Effects... - Nu ska du se en klickruta som heter "Use the following method to smooth edges of screen fonts" Sen kan du välja på Standard och Cleartype. Det bästa kanske vore att inte välja nåtta alls? D.V.S. ta bort Krysset före Use?
Get it? Fråga annars /Try
Kan tillägga att det är dubbla grafikkkort i din dator Scintilla. Ett "vanligt" och ett med 3dgrafik. Har dock glömt vad det vanliga heter men det andra var ett 3dfx Voodoo2... Ifall nån annan haj datanisse här inne vet nått om 3dfx Voodoo2-grafikkort? Jag har aldrig ägt något sådant...
| quote: | Originally posted by reveal
Ja, för det är ju extremt uppskattat av övriga medlemmar, spam tycker vi om :rolleyes: ;) |
Nä ok, då var det ju tur att det inte så var fallet. Nu kan jag ta det lugnt och bara lägga 2,739726027397260273972602739726 poster per dag. Eller 19,230769230769230769230769230769 poster per vecka... |
|
|
| Kamelen |
| ingen tycker om mig, ingen vill ha mig..bara för jag äter mask =) nån som har den låten? så bra låt =).. fick sjunga den när jag va nyinflyttad till sverige.. jag tyckte ni va skumma då =) ialf när jag började förstå texten.. åt ni mask? =) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Kamelen
ingen tycker om mig, ingen vill ha mig..bara för jag äter mask =) nån som har den låten? så bra låt =).. fick sjunga den när jag va nyinflyttad till sverige.. jag tyckte ni va skumma då =) ialf när jag började förstå texten.. åt ni mask? =) | Tror inte ens sången är Svensk från början utan bara tagen och översatt... CP låt kan jag bara säga om den :wtf: |
|
|
| GyLLe |
| vad äre för låt????:conf: |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by GyLLe
vad äre för låt????:conf: |
BETARVISAN
Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig,
därför att jag äter mask.
Stora och slemmiga, härliga och klibbiga,
ligger de i min ask.
Biter av dem huv'et, suger ur dem musten,
kastar se'n skalet bort.
Ingen tycker om mig, ingen vill ha mig.
Oj, vad mask är gott! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Try
Kan tillägga att det är dubbla grafikkkort i din dator Scintilla. Ett "vanligt" och ett med 3dgrafik. Har dock glömt vad det vanliga heter men det andra var ett 3dfx Voodoo2... Ifall nån annan haj datanisse här inne vet nått om 3dfx Voodoo2-grafikkort? Jag har aldrig ägt något sådant...
|
jag är iofs ganska övertygad om att det är fel på Annas skärm :) |
|
|
|
|