|
Hjälptråden (pg. 25)
|
View this Thread in Original format
| Nyx |
| quote: | Originally posted by reveal
när du fått den att funka så vill jag gärna ha en utvärdering av den, tänkte själv köpa en nämligen |
vill också köpa en, om dem är bra!
var det nåt konkursföretag som sålde ut dem billigt eller hur var det? hur som helst så hade det vara fett med en 21" skärm..
Steve: har du bild på skärmarna eller specifikationer? |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by mindshooter
kan knappt något själv men det låter som ett troligt problem...hur ställer man in detta? |
i windows är det nånstanns under skärmegenskaper, du kommer dit om du tar egenskaper på skrivbordet o sedan klickar dig lite frammåt... sorry men vet inte exakt var, men du lär hitta om det letar lite... kolla oxå egenskaperna på grafikkortet kan vara där du ställer in något oxå...
på skärmen så finns det nog nånstanns på menyn, på min skärm finns det under "avancerat" men det skiljer sig ganska garanterat från modell till modell... även där hittar du nog om du letar lite =) |
|
|
| dbl |
fan då... vill ha en av skärmarna.... men har ju fan inga pengar.. vågar inte låna av pappa heller.. e redan skylldig honom typ 2000:-
och eftersom pappa åker till sthlm titt som tätt så skulle han ju kunnat ha hämtat den också... men jävla pengar då...
nån som e med på att råna en bank???? |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
i windows är det nånstanns under skärmegenskaper, du kommer dit om du tar egenskaper på skrivbordet o sedan klickar dig lite frammåt... sorry men vet inte exakt var, men du lär hitta om det letar lite... kolla oxå egenskaperna på grafikkortet kan vara där du ställer in något oxå...
på skärmen så finns det nog nånstanns på menyn, på min skärm finns det under "avancerat" men det skiljer sig ganska garanterat från modell till modell... även där hittar du nog om du letar lite =) |
hm ok tack...men det kan verkligen inte stämma att man ska behöva gå in på datorn för att få skärmen att funka, med tanke på att skärmen måste funka för att man ska få den att funka i så fall...
Jag kan inte göra dom här menyändringarna om jag inte får nån bild :p
Har inte fått fram nån meny på skärmen, har tryckt på lite knappar men allt som händer är att den klickar lite innuti. Finns en knapp som det står "recall" på som gör just detta...
det är en DeluxScan P210 från Hyundai om nån behöver veta... |
|
|
| St_Andrew |
| hmmm trodde man kunde få upp menyn även fast man inte har nån bild... men jag tror ändå stenhårt på att det e nått problem med syncen eftersom skärmen funkar med en annan dator och ditt grafikkort funkar med andra skärmar.... annars kan du ju faktiskt haft otur o den gick sönder medans stefan tog den hem till dig... |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
hmmm trodde man kunde få upp menyn även fast man inte har nån bild... men jag tror ändå stenhårt på att det e nått problem med syncen eftersom skärmen funkar med en annan dator och ditt grafikkort funkar med andra skärmar.... annars kan du ju faktiskt haft otur o den gick sönder medans stefan tog den hem till dig... |
Stefan kommer hit med lappen på Måndag så vi kan testa den igen då...måste gå att lösa...riktigt skumt det där... |
|
|
| cviper |
Du får inte fram nån bild alls, inte ens i början när du startar datorn (dvs. bios skärmen innan Windows startas)? Om jag kommer ihåg rätt, borde all "grafik" då köras i standardiserat VGA läge (dvs. standardiserad upplösning och frekvens).
Är du säker att det inte e fel på kabeln? Den kan vara bryten inuti... |
|
|
| Aendy |
| Köpte ett videoöverföringskit till lågpris och får ångra det nu. Jag har en enhet som heter Adaptec AVC-2200 och den är det inget fel på. Däremot programvaran som heter DVDit VideOh. Har gett upp helt på den skiten. Finns det något man kan ersätta orginalprogramvaran med? På nätet har jag hittat hjälpavsnitt som säger att man ska använda något som heter Movie Mill istället men har inte hittat det någonstans och förstår inte hur det skulle kunna funka med en enhet som inte är orginal. Hjälp? |
|
|
| AcidBrain™ |
| quote: | Originally posted by Aendy
Köpte ett videoöverföringskit till lågpris och får ångra det nu. Jag har en enhet som heter Adaptec AVC-2200 och den är det inget fel på. Däremot programvaran som heter DVDit VideOh. Har gett upp helt på den skiten. Finns det något man kan ersätta orginalprogramvaran med? På nätet har jag hittat hjälpavsnitt som säger att man ska använda något som heter Movie Mill istället men har inte hittat det någonstans och förstår inte hur det skulle kunna funka med en enhet som inte är orginal. Hjälp? |
Med andra ord så har du redan den här programvaran......?
http://www.adaptec.com/worldwide/su...c_2200_drvr.exe
Annars så hittar du Movie Mill här:
http://www.snazzi.com/newsite/pages...rt/download.asp
Acid |
|
|
| St_Andrew |
| Funderar på att köpa ett nytt ljudkort, som inte får vara allt för dyrt, nån som har ett bra tips på ett prisvärt? |
|
|
| Aendy |
Men är inte det bara uppgraderingar? Det är väl knappast hela program? |
|
|
| AcidBrain™ |
| quote: | Originally posted by Aendy
Men är inte det bara uppgraderingar? Det är väl knappast hela program? |
Oops:D såg det visst inte:p
my misstake |
|
|
|
|