|
Hjälptråden (pg. 46)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
ja får så mycke spammail å virusmail tror jag det är.. (såna som är 25 kb stora) så jag blir alldeles less på ögat. vad ska man göra åt det egentligen? :/ |
* skaffa ny mail med en krånglig mailadress eller anorlunda domän (tex inte hotmail)
* lämna inte ut din mail till mer folk än nödvändigt.
* Skaffa flera mail, tex en för alla sidor du signar upp för, och en för privata grejer. tex
* skaffa filter |
|
|
| Kongo_kim |
den där lilla förförstärkaren fungerar bra. tack
bara att om jag lirar basen på mitten så blir det en enorm jävla thunderdome bas hur högtalarna så jag får lira på minimal bass för att det ska låta normalt. men den fungerar fint och 329 kr vilket kap.
Tack :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Vad finns det för bra wav->mp3 och CD->wav/mp3 converterare ?
Söker dom som e lite bättre än alla andra :) |
|
|
| ScuL |
den bästa som finns är LAME
använd RazorLame frontend för lätt processing.
för att rippa CD till WAV använder jag WinDAC. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ScuL
den bästa som finns är LAME
använd RazorLame frontend för lätt processing.
för att rippa CD till WAV använder jag WinDAC. |
open source :toocool: :toocool: :toocool: |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by ScuL
den bästa som finns är LAME
använd RazorLame frontend för lätt processing.
för att rippa CD till WAV använder jag WinDAC. |
japp, LAME är absolut bäst av vanlig encoders och Razorlame är ett fantastiskt frontend helt enkelt :) osso e det ju freeware.. :) |
|
|
| reveal |
| Vad jag har hört så är EAC, Exact Audio Copy, det bästa programmet för att rippa cd-spår. Vidare har jag också hört att LAME är bäst på att encoda, och det verkar ju folk här vara överens om :) |
|
|
| mindshooter |
Jag behöver fett me hjälp! Min dator e sjukt jobbig.
Som några vet så stängdes jag av från mitt internet av telia p.ga nån fil på min dator som skickar SPAM mail till andra personer, utan att jag vet det. Jag har nu försökt att göra allt för att bli av med detta "virus".... men nu vet jag verkligen inte vad mer jag kan göra!
Detta har jag gjort:
1.Flyttat datorn till en kompis med BBB
2.Bytt IP en extra gång
3.Formaterat alla hårddiskar och installerat om windows
4.Innan jag kopplade upp mot internet hade jag virus,anti-spyware och brandvägg installerat.
Allt va satt på full security.
5. Det första jag gjorde var att installera alla windows säkerhetsuppdateringar och service pack.
Och nu när jag startar upp datorn så är den där igen och skickar SPAM...brandväggen blockar en massa utgående grejor...och en hel del intrång..ungefär 1000 i timmen in och ut. Hur kan den vara kvar!!!???
Snälla bullen hjälp mig |
|
|
| SWE_TRANCE |
Har du verkligen formaterat ALLA diskar?
Det som nu orsakar det här har gott om tid på sig medans du installerar de senaste säkerhetsfilerna från winupdate. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Har du verkligen formaterat ALLA diskar?
Det som nu orsakar det här har gott om tid på sig medans du installerar de senaste säkerhetsfilerna från winupdate. |
Ja..men några viktiga filer har jag sparat som jag flyttat mellan två diskar....
skulle vara om viruset la sig i en mp3 fil? |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Ja..men några viktiga filer har jag sparat som jag flyttat mellan två diskar....
skulle vara om viruset la sig i en mp3 fil? |
Låter skumt..
Men det kan mkt väl vara så.
Scannat igenom dina "viktiga filer" med senaste virusdefinitionerna?
Har du sökt på internet vad det kan vara för typ av virus?
Testa å "googla" lite, brukar ge resultat.
Borde vara nåt i dina sparade filer, eftersom du har bytt IP en gång. |
|
|
| ScuL |
det verkar som någon har tillgång till din dator....
trojan eller något?
det kan inte vara så att den börjar skicka spam själv :crazy: |
|
|
|
|