|
Hjälptråden (pg. 81)
|
View this Thread in Original format
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by jofawe
Köp ett nytt nätaggregat.. jag hade exakt samma problem innan. |
Skulle säga att jag hade samma problem pga ett för svagt nätagg. |
|
|
| Christian Ö. |
| okej, blir väl att skicka in datorn då... hoppas det inte tar allt för lång tid:( |
|
|
| jofawe |
okej.. jag har ett litet problem:
Har en "ny" mobil (Samsung z500) och vill ha över alla gamla filer från min gamla mobil (Samsung s300m).
IR funkar inte så jättebra (eller så är det jag som inte fattar)
MMS är för dyrt
Vad göra?!
Har dessutom problemet att laddaren till min gamla mobil blev stulen vid ett inbrott på jobbet.. och jag har inte skaffat en ny.
Så jag har inte så mycket batteritid kvar på den heller.
Nån som vet hurfan jag ska göra.
Det finns inget minneskort på s300m heller. |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
okej.. jag har ett litet problem:
Har en "ny" mobil (Samsung z500) och vill ha över alla gamla filer från min gamla mobil (Samsung s300m).
IR funkar inte så jättebra (eller så är det jag som inte fattar)
MMS är för dyrt
Vad göra?!
Har dessutom problemet att laddaren till min gamla mobil blev stulen vid ett inbrott på jobbet.. och jag har inte skaffat en ny.
Så jag har inte så mycket batteritid kvar på den heller.
Nån som vet hurfan jag ska göra.
Det finns inget minneskort på s300m heller. |
har noll koll på samsumgs telefoner men på nokias nyare telefoner (de som inte är äldre än 2-3 år) går det att kopiera kontakterna från telefonen till sim-kortet, och vice-versa... |
|
|
| reveal |
| Vad är det för filer? Är det bara kontaker i adresslistan så brukar det, som Laszlo sa, att kopiera över dem till SIM-kortet, och då är det ju enkelt att föra över dem. MMS är inget smart sätt det håller jag med om, men ifall det bara är någon enstaka liten fil så kanske det trots allt kan vara en idé ifall filen är "ovärderlig". Annars återstår IR eller BT eller ifall det finns nån sladd att dra över filerna till datorn med... |
|
|
| jofawe |
Det är ett gäng bilder som jag har på den som är mer eller mindre ovärdeliga.
Telefonboken är ju inga problem, det är filerna på den som är det jobbiga.
Jag har ju ingen sladd, och jag är den enda som är smart nog av mina vänner att köpa sig en samsung när jag köpte min s300 ...
Rackarns säger jag bara!
Det rör sig om ungefär 3mb bilder. |
|
|
| reveal |
| I ditt fall hade jag nog använt mig av IR, 3 meg tar visserligen en stund, men inte oändligt länge :) (Såvida du inte har möjlighet att föra över med BT dvs.) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by reveal
I ditt fall hade jag nog använt mig av IR, 3 meg tar visserligen en stund, men inte oändligt länge :) (Såvida du inte har möjlighet att föra över med BT dvs.) |
det är ju det, jag får inte IR:n på min gamla att funka.. den hittar inget och jag hittar ingenstans där man kan skicka över skiten med.
BT finns inte på den :| |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
det är ju det, jag får inte IR:n på min gamla att funka.. den hittar inget och jag hittar ingenstans där man kan skicka över skiten med.
BT finns inte på den :| |
Bärbara datorer brukar ha IR, du känner säkert nån med bärbar dator ifall du inte själv har en. Värt ett försök iaf! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by reveal
Bärbara datorer brukar ha IR, du känner säkert nån med bärbar dator ifall du inte själv har en. Värt ett försök iaf! |
Sant!
har testat det, men den funkar bara som ett externt modem då. |
|
|
| mr_fisken |
Det är ju här jag ska ställa alla mina frågor:D
Någon som är fotbollsintresserad kanske såg Getafe - Barcelona för ett par veckor sedan. Getafe gjorde ett extremt snyggt mål, årets snyggaste utan tvekan. Jag skulle vilja se det igen så jag försöker hitta en stream till det målet eller någon länk. Jag provade söka på videos.google.com och faktiskt så hittar jag en sammanfattning från den matchen med alla Barcelonas mål men helt otroligt nog så lät dom getafes mål inte komma med (källan var säkert från typ barcelonas fansida eller nått):mad:
Hjälp mig hitta turbomålet då;) |
|
|
| Laszlo |
| Jag sitter fortfarande och försöker leta reda på Zlatans och Ronaldinhos mål från förra veckan som alla snackar om... |
|
|
|
|