|
Hjälptråden (pg. 96)
|
View this Thread in Original format
| mr_fisken |
| köp mac det är verkligen det bästa beslutet jag tagit .. så jäkla nice med bättre prestanda och assnygg :D |
|
|
| NbR |
Annars är ju ubuntu + beryl ett billigt och bra alternativ om man vill ha eye-candy, kanske mest för den med tid och lite datorvana :)
www.ubuntu.com
www.beryl-project.org
YouTube video av Ubuntu+ Beryl
(ok för de som kommer att basha mig nu .. jag vet att det e compiz i videon .. men sproll-roll-gummiboll)
Ett bra ställe att börja på... jag lovar att alla era frågor har besvarats tidigare så det är bara att söka där.
www.ubuntuforums.org |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by NbR
jag skulle oxo gärna få en kopia på det testet.. jag är i dator-köpar tagen i detta nu. |
No problemo...håll utkik här i mitten av nästa vecka |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by Laszlo
No problemo...h�ll utkik h�r i mitten av n�sta vecka | *
Sweet - Laszlo, skulle du kunna skicka �ver en kopia till..? :D �r lite sugen p� en Mac jag med som komplement till den station�ra PCn. Och Mac anses ju vara b�ttre arbets/musik dator och just nu �r det det som intresserar :):tongue2 |
|
|
| Laszlo |
| Lugna puckar mina vänner...PDF-versionen av tidningen kommer att printas i obegränsad upplaga ;) |
|
|
| Laszlo |
| Hörni, snubbar...ni som är hajja på detta med musikredigering och what not...jag spelade in min och polarens spelning på slottsstallarna igår - sicket jävla röj btw - men mot slutet höjde vi alltjämt och inspelningen distar en aning..går detta att snygga till lite grand i soundforge eller något liknande program eller är det kört? |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Hörni, snubbar...ni som är hajja på detta med musikredigering och what not...jag spelade in min och polarens spelning på slottsstallarna igår - sicket jävla röj btw - men mot slutet höjde vi alltjämt och inspelningen distar en aning..går detta att snygga till lite grand i soundforge eller något liknande program eller är det kört? |
Det bör det göra genom att skära av och lägga lite filter pâ dom värsta topparna..
Redigerade Morsans konsert i somras och dâ jag klantade mig med mikrofonen under inspelningen sâ har det ändâ gâtt att skära av dom värsta topparna även efterât - utan att det lâter helt för jävligt :)
Jag använde själv Cubase jag! Men varför inte Soundforge..?
Appropâ det!
MD-inspelning, MiniDisc alltsâ. Vilket är det mest lättanvända programmet för att lägga över dessa ljudfiler pâ datorn..? Höll pâ att krângla med det i samband med ovannämnda konsert - jag fick det att funka men efter ett ANTAL extremt jobbiga omvägar..
Eller är DAT-band att föredra vid inspelning/efter-redigering? |
|
|
| jofawe |
är det inte bäst med en vanlig diktafon (modell stereomic)?
Minidisc ska väl vara det jobbigaste sägs det.. dat är väl ungefär samma sak med.
Det som torde funka bäst är väl en mediaspelare (archos någon?) som man sonika spelar in i med en stereomic i wave i valfri hög kvalité? |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
är det inte bäst med en vanlig diktafon (modell stereomic)?
Minidisc ska väl vara det jobbigaste sägs det.. dat är väl ungefär samma sak med.
Det som torde funka bäst är väl en mediaspelare (archos någon?) som man sonika spelar in i med en stereomic i wave i valfri hög kvalité? |
Menar du spela in med en mic? blir det inte mycket sämre än om man har en sladd inkopplad till master out?
Är aosta den mest prisvärda inspelaren btw? finns ju svidyra inspelare för 5-6k som bara funkar som inspelare men finns det någon billigare variant som funkar bra? |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Menar du spela in med en mic? blir det inte mycket sämre än om man har en sladd inkopplad till master out?
Är aosta den mest prisvärda inspelaren btw? finns ju svidyra inspelare för 5-6k som bara funkar som inspelare men finns det någon billigare variant som funkar bra? |
Med micen får man ju med publikljudet med.. tänkte jag :|
Annars funkar ju master out jättebra :nervous: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Jag funderar på att köpa mig en laptop i en prisklass runt 10000. har kollat lite på den här http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/s...4-77989851.html
Den har två gig i ram vilket verkar vara väldigt bra men hur är det med resten av komponenterna?
Jag behöver inte någon värstingburk men det skulle vara bra att kunna köra cubase och kanske dra till polare och lana lite spel med den, kommer det att funka?
några andra tips på datorer runt 10k? |
jesus kristus...tidningen iväg för tryck för drygt 20 minuter sedan. Jobbat nonstop i 28 timmar nu med undantag för en timma lunch igår vid 12 och en timma powernap 18-19. Nu ska jag hem och dö...
here you go: http://www.digitallife.se/dl_no2_2007.pdf
datortesterna hittar ni från sid 13 (i pdf...24 i verkliga sidnummer...) |
|
|
| Akia |
Jag har fått problem med min bil och tänkte höra om någon av er kan ha någon idé om vad det kan vara för fel.
När den drog släp här om dagen blev motorn väldigt varm, så vi stannade till vid en mack och fyllde på vatten. Det blev bättre så att vi kunde köra sista biten ...men nu fortsätter den att bli varm så fort jag kör på motorväg (utan släp). Vad kan ha hänt? :conf: Om du har minsta aning - snälla skriv den! |
|
|
|
|