|
Hjälptråden (pg. 24)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Tja...
1) en pornolänk "Free Porn Gallery" har lagt till sig själv i explorers högramusknappsmenyfönster... hur faen får man bort sånt????? går ju inte direkt att söka efter ett program, som man kan ta bort?
2) kan inte längre installera teckensnitt juue :( gick hur bra som helst förut.. men nu när ja extractar till c:/fonts.. så kommer den ändå inte in i mitt photoshop? e ja heeeelt dum i huvudet? känns inge bra det här :( finns de nå trix man kan ta till??? kan de bero på mitt windows eller mitt photoshop? har en gammal version av photoshop.. men de funka ju förut ju :( suck
3) mitt photoshop känner inte av när ja trycker på "enter" när ja skriver text.. så alla bokstäver hamnar ovanpå varandra.. jäkligt irriterande.. känns somjabara missat att trycka in nån knapp typ.. som "insert" eller så... känns som ett sånt töntigt fel alltså, men just nu står ja rådlös:nervous: |
|
|
| reveal |
har aldrig råkat ut för ditt problem av typen 1), men att ladda hem och köra adaware hjälper förmodligen
2) c:\fonts är väl inte rätt ställe? c:\windows\fonts är det väl? fast det var kanske det du menade, och i så fall vet jag inte
3) kontrollerat att textrutan är tillräckligt stor? annars får inte all text plats, och då kan konstiga saker hända |
|
|
| AcidBrain™ |
Halloj!
Skulle behöva lite hjälp med att hitta ett program man använder för att rippa radio o dyl. Vet med mej att jag läst det här någonstans på forumet men kan inte hitta var nånstans:eyes:
Någon som vet vad jag menar?
Acid |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by AcidBrain™
Halloj!
Skulle behöva lite hjälp med att hitta ett program man använder för att rippa radio o dyl. Vet med mej att jag läst det här någonstans på forumet men kan inte hitta var nånstans:eyes:
Någon som vet vad jag menar?
Acid |
Total Recorder kan du använda för att rippa ljud från en ljudkälla i taget... Har använt den många gånger då jag gjort egna rippar.
Du kan även använda Wavelab (tor de e Steinberg som gjort det)
Sen finns det även program som är gjoda för att rippa från winamp. |
|
|
| AcidBrain™ |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Total Recorder kan du använda för att rippa ljud från en ljudkälla i taget... Har använt den många gånger då jag gjort egna rippar.
Du kan även använda Wavelab (tor de e Steinberg som gjort det)
Sen finns det även program som är gjoda för att rippa från winamp. |
Tackar för hjälpen steve.
Tankar genast hem Total Recorder :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by AcidBrain™
Tackar för hjälpen steve.
Tankar genast hem Total Recorder :D | Kom på att en mycket bra funktion som finns på den är att du kan tids inställa en inspelning, både efter dag och tid så du behöver inte sitta å vänta på att sändningen ska börja...
Det ska även att med plug-in gå att convertera om musiken till mp3 medans det hela sänds, har inte gjort detta själv utan jag brukar redigera det hela i wavelab innan jag gör om det till mp3 för att ta bort eventuell reklam å dyl. |
|
|
| Glorie |
| jag använder streamripper, funkar bra oxå :) |
|
|
| mindshooter |
nu behöver jag hjälp här :(
Köpte en 21" skärm av stefan igår. Den funkade bra på hans laptop precis innan han tog den till mig. Idag när jag kopplade in den så får den ingen signal. Jag tror iaf att det är det som är felet. Den går igång och allt. Men den får ingen bild utan hamnar bara i "TEST MODE" och byter färg på skärmen hela tiden. Sladdarna sitter som dom ska och jag har ett G-Force Point Of View 128 MB som fungerar alldeles utmärkt med min andra skärm som jag sitter med nu. Jag kan tyvärr inte ta sladden från den här skärmen till 21" och testa för den sitter långt in i skärmen. Men sladdarna ska inte vara någet problem eftersom dom funkade för stefan.
Jag sitter på en monsterdator, jag förstår inte vad som kan vara problemet? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Köpte en 21" skärm av stefan igår. |
när du fått den att funka så vill jag gärna ha en utvärdering av den, tänkte själv köpa en nämligen |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Det låter konstigt då jag har kompisar som har exakt likadana och jag testade just den Kenny har precis innan jag tog den från jobbet på min gamla slöa lap-top... |
|
|
| St_Andrew |
| utan att veta alltför mycket skulle jag gissa att datorn och skärmen inte kör på samma frekvens, men detta borde den ställa in automatiskt men du kan testa o kolla i både datorns och skärmens inställningar så dom står på auto... |
|
|
| mindshooter |
| kan knappt något själv men det låter som ett troligt problem...hur ställer man in detta? |
|
|
|
|