|
Hjälptråden (pg. 50)
|
View this Thread in Original format
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Dioxys
japp, helt säker
sökt igenom disken 4ggr nu och den försvinner ändå inte :whip: |
Har du testat SpyBot - Search & Destroy?
jag använder det tillsammans med Adware. Funkar kanon!
Lycka Till! |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Har du testat SpyBot - Search & Destroy?
jag använder det tillsammans med Adware. Funkar kanon!
Lycka Till! |
borde funka med spybot S&D.. hade det så förut också.. men det försvann med det :) |
|
|
| Dioxys |
| nope, funkade inte det heller :( |
|
|
| dbl |
har du testat att ta bort adressen först och lägga dit nått annat och sen sökt o tagit bort.. eller du kanske inte ens hittar filen???
tänkte bara att om adressen ligger kvar och du går in på sidan igen så kanske filen kommer tillbaka |
|
|
| dbl |
nån som vet om man kan ta bort klick ljudet i IE????
som när man klickar på en länk så kommer det ett ljud varje gång...
riktigt irriterande när man e inne på typ TC som updateras själv hela tiden.. så kommer det där jävla klickljudet hela tiden.. hel irriterande :/ |
|
|
| St_Andrew |
hmm okej, på min pappas dator har winamps playlist fönster lyckas hamna utanför själva skrivbordet... så det går liksom inte att få tag på.. jättejobbigt... speciellt eftersom man inte kan trycka visa/inte visa plalist så kommer det tillbaka igen... nån som lyckas med samma sak eller vet hur man får tillbaka det?
| quote: | Originally posted by dbl
nån som vet om man kan ta bort klick ljudet i IE????
som när man klickar på en länk så kommer det ett ljud varje gång...
riktigt irriterande när man e inne på typ TC som updateras själv hela tiden.. så kommer det där jävla klickljudet hela tiden.. hel irriterande :/ |
är det inte typ bara ljud i kontrollpanelen? |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by Dioxys
har ett problem med mitt explorer...
går inte att ändra startsidan för något djävulsprogram ändrar om det varenda gång jag går in i explorer.. "the omega search" heter det typ
PLUS! att den fixar sååå fina små ramar i explorer också som åker upp varje gång jag går in på en ny sida.. :whip:
SJUKT JOBBIGT! ad-aware tar inte bort det, någon som vet hur jag ska gå till väga?
:confused: :sadgreen: :( |
gå in på omega search hemsida och kolla där. De borde ha en uninstall-fil där som tar bort deras software. Jag hade samma problem fast med Lop.com och varken adaware eller spybot hjälpte, enbart deras uninstall kunde ta bort det. |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
hmm okej, på min pappas dator har winamps playlist fönster lyckas hamna utanför själva skrivbordet... så det går liksom inte att få tag på.. jättejobbigt... speciellt eftersom man inte kan trycka visa/inte visa plalist så kommer det tillbaka igen... nån som lyckas med samma sak eller vet hur man får tillbaka det?
|
Kolla så att du inte har skärmen inställd på nView (tror jag det heter) som gör att skrivbordet ökas till en till skärm. Annars är det bara att installera om winamp. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by P4z!
Kolla så att du inte har skärmen inställd på nView (tror jag det heter) som gör att skrivbordet ökas till en till skärm. Annars är det bara att installera om winamp. |
jo blir väl till att installera om... orkar bara inte :p var inget med nview iaf :) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
jo blir väl till att installera om... orkar bara inte :p var inget med nview iaf :) |
Ta bort config filen. Iofs har det ungefär samma effekt som att installera om winamp.
Tror filen heter winamp.ini, men kan inte testa nu, sitter i linux. För säkerhets skull testa först att ändra namn på filen istället för att ta bort ;) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by cviper
Ta bort config filen. Iofs har det ungefär samma effekt som att installera om winamp.
Tror filen heter winamp.ini, men kan inte testa nu, sitter i linux. För säkerhets skull testa först att ändra namn på filen istället för att ta bort ;) |
smart config filen :) försökte först leta i den.. men hitta inget, sen bytte jag nman på den och en ny fil skapades, men ingen effekt... får la bli en ominstallation... fast nu har jag pajat den datorn lite allvarligare, kanske återkommer :p
så du kör linux du, najs ;) vilken dist? själv kör jag oxå linux, typ enbart nuförtiden... gentoo :) |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
smart config filen :) försökte först leta i den.. men hitta inget, sen bytte jag nman på den och en ny fil skapades, men ingen effekt... får la bli en ominstallation... fast nu har jag pajat den datorn lite allvarligare, kanske återkommer :p
så du kör linux du, najs ;) vilken dist? själv kör jag oxå linux, typ enbart nuförtiden... gentoo :) |
Hmm, konstigt. Senast winamp flyttade sig 200km utanför skärmen funkade det att ta bort config filen. Var iofs Winamp 2.x (om jag minns rätt).
Kör också gentoo, 2.4.22 kernel (orka uppgradera.) Det enda som är sunkigt med linux är att det inte släpps nya drivrutiner till t.ex. grafikkort (inte till ATI:s iaf; 3.7.6 saknar bl.a. glslang.) |
|
|
|
|