|
Hjälptråden (pg. 54)
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by P4z!
Jag behöver hjälp med min trådlösa bredbandsrouter! Det är av märket D-Link DI-624.
Problemet är den att internetaktiviteten slutar upp var 5:e minut och dröjer i ca 10-50 sekunder, för att sedan fortsätta som vanligt.
Det är enormt störande då man t.ex. sitter och lyssnar på internetradio och strömmen avbryts hela tiden, alla sidor man surfar på får en 404:a och när man spelar online så hänger sig spelet och kraschar.
Jag har provat med allt känns det som. Jag har ringt till Telia bredbandssuport och gjort allt de sa (kollat telefonjacket, stängt av routern, stängt av modemet i 20 min, tptest osv). Jag ringde även till D-Link igår och frågade och dem sa att jag skulle ladda ner senaste firmware till routern, så efter att ha gjort det så fungerar uppkopplingen lite bättre, men att det fortfarande förekommer driftstörningar var 5:e - 10:e minut.
Vad göra? :( |
testa att koppla in internet direkt in i datorn och se om det funkar då. om det gör det ring d-link igen, säg att det inte funkade och att det är deras router det är fel på. dom får då lösa problemet helt enkelt, ge dig inte fören dom skickar en ny router till dig ;) om det inte funkar, då vet du att det är fel på telia, du ringer då dom och ger dig inte fören dom fixat problemet :) |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by P4z!
Jag behöver hjälp med min trådlösa bredbandsrouter! Det är av märket D-Link DI-624.
Problemet är den att internetaktiviteten slutar upp var 5:e minut och dröjer i ca 10-50 sekunder, för att sedan fortsätta som vanligt.
Det är enormt störande då man t.ex. sitter och lyssnar på internetradio och strömmen avbryts hela tiden, alla sidor man surfar på får en 404:a och när man spelar online så hänger sig spelet och kraschar.
Jag har provat med allt känns det som. Jag har ringt till Telia bredbandssuport och gjort allt de sa (kollat telefonjacket, stängt av routern, stängt av modemet i 20 min, tptest osv). Jag ringde även till D-Link igår och frågade och dem sa att jag skulle ladda ner senaste firmware till routern, så efter att ha gjort det så fungerar uppkopplingen lite bättre, men att det fortfarande förekommer driftstörningar var 5:e - 10:e minut.
Vad göra? :( |
det är garanterat de nya drivrutinernas fel.
Testa att maila d-link å säga att du har detta problem.
Det var så för en kompis till mig å det berodde på drivrutinerna i huben (flashminne juh). Den uppgraderar ju sig själv, men det var nått tokigt med dessa som gjorde så att den kopplade ner var 50:e sekund.
Typ. :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Nån som vet vad "pagefile.sys" är för en fil... Ligger direkt under C: på min burk å tar fan upp hela 1,1Gb
Är det bara junk så vill man ju gärna bli av med skiten... |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som vet vad "pagefile.sys" är för en fil... Ligger direkt under C: på min burk å tar fan upp hela 1,1Gb
Är det bara junk så vill man ju gärna bli av med skiten... |
lär ju vara en junkfil... |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som vet vad "pagefile.sys" är för en fil... Ligger direkt under C: på min burk å tar fan upp hela 1,1Gb
Är det bara junk så vill man ju gärna bli av med skiten... |
The page file is a special file used by windows for holding temporary data which is swapped in and out of physical memory in order to provide a larger virtual memory set.
The file name is pagefile.sys and it is created during setup in the Root of the boot drive as a hidden file. It will not show up on an Explorer file listing unless you toggle off the "Hide system Files" option. In its default state it should be approximately 1.5 times the system RAM.
Det kan uppstå problem när du vill ta bort den... kolla här |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by P4z!
Jag behöver hjälp med min trådlösa bredbandsrouter! Det är av märket D-Link DI-624.
Problemet är den att internetaktiviteten slutar upp var 5:e minut och dröjer i ca 10-50 sekunder, för att sedan fortsätta som vanligt.
Det är enormt störande då man t.ex. sitter och lyssnar på internetradio och strömmen avbryts hela tiden, alla sidor man surfar på får en 404:a och när man spelar online så hänger sig spelet och kraschar.
Jag har provat med allt känns det som. Jag har ringt till Telia bredbandssuport och gjort allt de sa (kollat telefonjacket, stängt av routern, stängt av modemet i 20 min, tptest osv). Jag ringde även till D-Link igår och frågade och dem sa att jag skulle ladda ner senaste firmware till routern, så efter att ha gjort det så fungerar uppkopplingen lite bättre, men att det fortfarande förekommer driftstörningar var 5:e - 10:e minut.
Vad göra? :( |
Jag hade detta problemet med en mindre d-link, då var det att dhcp-renew som var problemet, routern måste ju förnya adresslicensen imellanåt, avhjälptes mhv inläggandet av någre extra portar i filtret, mins intre riktigt vilka.. var längesen.
Har du kollat loggarna, om det är regelbundna tider den kopplar bort ??
Nu har jag me en 624+, men den funkar klockrent..
För övrigt, jag har: Firmware Version: 1.23 , Min, 30 Jun 2003, i mon DL-624+ och den funkar som sagt bra.. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som vet vad "pagefile.sys" är för en fil... Ligger direkt under C: på min burk å tar fan upp hela 1,1Gb
Är det bara junk så vill man ju gärna bli av med skiten... |
precis, vad chjo sa, så ta INTE bort den... dock kan du minska den, tror du gör det i systemegenskaper --> prestanda --> minne, eller nått sånt, leta lite där, har inte windows här så jag kan kolla exakt var du ska gå in... men det är ändå rekomenderat att ha den hyffsat stor... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som vet vad "pagefile.sys" är för en fil... Ligger direkt under C: på min burk å tar fan upp hela 1,1Gb
Är det bara junk så vill man ju gärna bli av med skiten... |
Det är det virtuella minnet, så den ska du inte ta bort. |
|
|
| OracaZ |
| man kan ta bort den genom systeminställningarna osv.. så det går =) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by OracaZ
man kan ta bort den genom systeminställningarna osv.. så det går =) |
Klart att det GÅR. Frågan är väl om man vill köra utan virtuellt minne... beror väl iofs lite på hur mkt RAM man har. |
|
|
| OracaZ |
| gubbar o tanter.. hur får man en "egen" text under ens nick? ska man ha postat antal inlägg/räddat världen antal gånger .... |
|
|
| Smekbar |
| 500poster samt medlem i minst 6 månader tror jag det är :) |
|
|
|
|