|
Hjälptråden (pg. 45)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
vad måste jag köpa för att koppla in phono. jag köpte en massa phono sladdar sist och det var dom jag försökte koppla in i stereon |
Det står på stereon "phono", har du ingen sån ingång kan du alltid köpa en billig (DJ)mixer där det finns minst 2 ingångar för phono (vinylskivspelare) |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Det står på stereon "phono", har du ingen sån ingång kan du alltid köpa en billig (DJ)mixer där det finns minst 2 ingångar för phono (vinylskivspelare) |
Nej en sådan ingång har jag inte.
usch knepigt det här |
|
|
| Kongo_kim |
min nuvarande ser ju nästan indentisk ut. har iallafall lika många hjul occh skruva på.
men jag måste väl ändå fixa en ny stereo om jag vill få ut ljudet ur högtalare
eller vänta här sder jag att den har 2 line ingångar. min stereo hgar lineout ingångar. ska man koppla därifrån |
|
|
| Smekbar |
| har du en AUX ingång på din stereo kan du köpa en RCA förstärkare (en liten förförstärkare) som du kopplar in mellan skivspelaren och AUX ingången :) kostar inte mer än typ 200kr tror jag... |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Smekbar
har du en AUX ingång på din stereo kan du köpa en RCA förstärkare (en liten förförstärkare) som du kopplar in mellan skivspelaren och AUX ingången :) kostar inte mer än typ 200kr tror jag... |
åhh fan. vad köper man den |
|
|
| Kongo_kim |
säljer dom såna i butiken eller måste man beställa via nätet |
|
|
| dj_hysterix |
| Allt som säljs på sidan ska finnas i butiken:) |
|
|
| keddo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nån som vet om Café Svaj har nån hemsida så man kan kolla vad som spelas framöver... Inte för man känjner till nån DJ som brukar lira där men man brukar ju kunna se vilken genre dom spelar. |
hmm, http://www.svaj.com/ ? :> |
|
|
| Glorie |
| ja får så mycke spammail å virusmail tror jag det är.. (såna som är 25 kb stora) så jag blir alldeles less på ögat. vad ska man göra åt det egentligen? :/ |
|
|
|
|