|
Hjälptråden (pg. 62)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Try
jo jag tänkte flytta till uppsala och borja plugga och bo i studentstadens bostäder till hösten, ska välja bostad senast kl 24 idag =)
någon sweta som bor i uppsala som vill hjälpa mig? kanske smidigast att PMa men annars så får ni skriva här om ni vet nått eller har tips ;-)
har lite gator att välja på
rackarbergsgatan
i Kungsgärdet
sernanders väg
i flogsta
kantorsgatan
i kvarngärdet
och
studentstaden
den gatan finns dock inte på eniro/mappoint men finns enligt studentstaden =)
http://studentstaden.devainvision.s...jID=40111-24211
vilken av dessa gator/områden är bäst att bo i?
MVH Tryggve |
Hör efter med Toka som bor i Uppsala, han finns under det nicket både på TA och TC :) |
|
|
| Try |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Hör efter med Toka som bor i Uppsala, han finns under det nicket både på TA och TC :) |
ah, just det han bor ju där =) tack stevemannen! han var tom online på msn =) |
|
|
| GyLLe |
| vet nån hur man kollar på en DVD-R på datorn??? |
|
|
| MiB |
| quote: | Originally posted by GyLLe
vet nån hur man kollar på en DVD-R på datorn??? |
stoppar i den i dvdn ;) eller menar du uppackade filerna bin/cue??
behöver grym hjälp med om det är nån som sitter på VHS orginalbanden med konserter med jean michel jarre... har dom flesta på datorn men vill ha dom i bättre rippar.. |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by GyLLe
vet nån hur man kollar på en DVD-R på datorn??? |
Har du den i en fil, typ .bin/iso el. likn. eller??
Eller är det en sjuhelsikes massa .rar filer?? |
|
|
| GyLLe |
| just nu är de massa RAR. men jag ska packa upp dom så att d blir en IMG fil... |
|
|
| MiB |
| bara bränna image filen i typ nero eller nåt nåt sen.. eller "mounta" den i daemon tools ifall man inte vill bränna den.. men dvdr brukar oftast hamna i hyllan |
|
|
| SteveTranz4ever |
Nån som vet ett bra program för att ladda över info. från NOKIA telefoner till datorn och även göra logor till den... Har ett program som man fick med telefonen men jag är inte helt nöjd med den + man kan inte göra stor loga som operatörsloga... Jag har en NOKIA 6510...
På måndag ska jag fan fixa en ny telefonjävel... kan välja vad jag vill upp till 1800 spänn... vad kan va bäst då måntro |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
På måndag ska jag fan fixa en ny telefonjävel... kan välja vad jag vill upp till 1800 spänn... vad kan va bäst då måntro |
3G :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by reveal
3G :D |
Väntar nog ett par år när dom krympt från tegelsten till fickformat och har bättre standby/taltid...
Jag behöver ändå bara kunna ringa med skiten :D |
|
|
| Dioxys |
funderar på att köpa ny dator innan jul nu när man fått sin sommarjobbslön
Vet att en del folk på forumet är mycket kunniga i allt vad datorer heter.. skulle vilja veta om det är värt å vänta tills vintern eller gåre lika bra å köpa nu? (så man inte köper en dator för mycket pengar helt i onödan)
vill iaf att den ska hålla några år (2ungefär), ska spela lite spel på den när jag inte proddar musik.. så ett gansak hett grafikkort och ett ganska standard typ creative ljudkort :)
minst 1gb ram-minne hade varit kul och en massa utrymme på hdd'n :)
har en budget på typ 18000 exkl moms (betalar halva själv, farsan andra halvan :) )
så, några bra tips på butiker å sen processor val? jag gillar inte å mecka speciellt mkt med datorn och är inte någon överklockare :/ så skippa alla mods å sånt :) vill ha en fungerande stabil sak man kan arbeta och koppla av med :)
tacksam i förhand :) (ps. valde att skriva här för jag gillar stämmningen bättre här än på sweclockers t.ex. där allt bara blir OT efter 3poster och alla bara klagar på allas val (alla ska veta bäst)ds.) |
|
|
| Dioxys |
funderar på att köpa ny dator innan jul nu när man fått sin sommarjobbslön
Vet att en del folk på forumet är mycket kunniga i allt vad datorer heter.. skulle vilja veta om det är värt å vänta tills vintern eller gåre lika bra å köpa nu? (så man inte köper en dator för mycket pengar helt i onödan)
vill iaf att den ska hålla några år (2ungefär, kan vara schysst om den är uppgraderingsbar i framtiden också), ska spela lite spel på den när jag inte proddar musik.. så ett gansak hett grafikkort och ett ganska standard typ creative ljudkort :)
minst 1gb ram-minne hade varit kul och en massa utrymme på hdd'n :)
har en budget på typ 18000 exkl moms (betalar halva själv, farsan andra halvan :) )
så, några bra tips på butiker å sen processor val? jag gillar inte å mecka speciellt mkt med datorn och är inte någon överklockare :/ så skippa alla mods å sånt :) vill ha en fungerande stabil sak man kan arbeta och koppla av med :)
tacksam i förhand :) (ps. valde att skriva här för jag gillar stämmningen bättre här än på sweclockers t.ex. där allt bara blir OT efter 3poster och alla bara klagar på allas val (alla ska veta bäst)ds.) |
|
|
|
|