|
Hjälptråden (pg. 74)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| Den här frågan har kommit upp tidigare men jag hittar inte hjälp med sökfunktionen. Om man ska spela av något man streamar från nätet (radioprogram från Sveriges Radio) hur går man tillväga då? |
|
|
| reveal |
^^^ Stream Down för att rippa real-media-skit :)
Fråga: Hur ställer man in i Firefox så man kan ladda hem fler än 2 filer från samma host samtidigt? |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by reveal
Fråga: Hur ställer man in i Firefox så man kan ladda hem fler än 2 filer från samma host samtidigt? |
SVAR: Man använder en downloadhjälp typ FlashGet .. Superbra!
NÄSTA!! |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by reveal
Fråga: Hur ställer man in i Firefox så man kan ladda hem fler än 2 filer från samma host samtidigt? |
Gå till "about :config" och leta efter
- "network.http.max-connections"
- "network.http.max-connections-per-server"
Finns också några andra (persistant connections), men antagligen räcker det om du ändrar de två ovan. Jag har 24 resp. 8. (vilket visade sig vara default ;))
Fast det är en hel del http-servare som inte tillåter mer än 2 anslutningar per klient i alla fall. |
|
|
| Christian Ö. |
Ena displayen i min dubbel cd har lagt av, först glappa den lite men då va det bara att slå lite lätt på displayen så kom den igång igen men nu är den helt död.
Kan man fixa det själv eller måsta man lämna in den? |
|
|
| Christian Ö. |
| hmm, när jag köpte datorn skulle "Norman antivirus" följa med och vara uppdaterat i 1 år, det va förinstalerat på datorn och nu när jag formaterade den och slängde in norman skivan så är det bara en DEMO!:eyes: Har skickat ett mail för att få en key för att kunna uppdatera och den har jag fått nu men det funkar ändå inte.. fan vad jag är trött på norman, det är ju bara rent skit! Samma är det med dreas brandvägg som redan va instalerat men som jag inte fick en skiva till(!?) Men den va ännu värre, bara massa popups och strul hela tiden så nu undrar jag om någon som kan tipsa om ett bra och ett gratis antivirusskydd, gärna även en brandvägg! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
hmm, när jag köpte datorn skulle "Norman antivirus" följa med och vara uppdaterat i 1 år, det va förinstalerat på datorn och nu när jag formaterade den och slängde in norman skivan så är det bara en DEMO!:eyes: Har skickat ett mail för att få en key för att kunna uppdatera och den har jag fått nu men det funkar ändå inte.. fan vad jag är trött på norman, det är ju bara rent skit! Samma är det med dreas brandvägg som redan va instalerat men som jag inte fick en skiva till(!?) Men den va ännu värre, bara massa popups och strul hela tiden så nu undrar jag om någon som kan tipsa om ett bra och ett gratis antivirusskydd, gärna även en brandvägg! |
Norton Personal Firewall och Norton Antivirus .. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Efter att ha kopplat ur ett par diskar och satt in andra så kan jag inte längre använda min CD-rom... ser den under management med korrekt namn osv. men ja sen tar de stopp... hur löser jag detta...
Kanske avinstallera den helt och tom. koppla ur den, starta om och sen stänga ner och installera igen ? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Efter att ha kopplat ur ett par diskar och satt in andra så kan jag inte längre använda min CD-rom... ser den under management med korrekt namn osv. men ja sen tar de stopp... hur löser jag detta...
Kanske avinstallera den helt och tom. koppla ur den, starta om och sen stänga ner och installera igen ? |
Hur sitter byglarna på baksidan och vad har du för inställningar i BIOS? Sätt bygeln på CD-ROMen på antingen CS (Cable select) eller Slave och testa att boota om... |
|
|
| jofawe |
| nån som har reservdelar till en Ixus 500? :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
nån som har reservdelar till en Ixus 500? :) |
Wafalls? Har ditt fish-eye-moddande spårat ur? :) |
|
|
|
|