|
Hjälptråden (pg. 88)
|
View this Thread in Original format
| Christian Ö. |
Jag har lite problem med ett Matte-D tal, hoppas att jag kan få lite hjälp:)
Tre Städer (A,B,C) ska förbindas med kablar. De är belägna i en triangel med B i spetsen. A-B är lika lång som C-B, och A-C är 20 km. De dras som ett Y där alla sidor(x) mellan centrumet och punkterna A,B,C är lika långa. Hur ser funktionen ut för den totala kabellängden och hur kommer man fram till det? Jag lägger in en bild på talet snart så ni lättare kan förstå om ni inte gör det nu |
|
|
| mr_fisken |
Just när man köpt sig lite tunga låtar från beatport och audiojelly och ska bränna ut för att slutligen spela in sweta-setet så har cd-romen pajat. Har en 4mån gammal Dell-Inspirion 6000 med en "Sony DVD+-RW DW-D56A" dvd-brännare. Har alltid fungerat felfritt tills idag då den bara tuggar o tuggar o tuggar och sen så händer det inget. Spelar ingen roll om det är en tom skiva eller en köpt skiva. Tugg tugg och sen stop :(
vad kan man göra?:( |
|
|
| jofawe |
| nån som vet något smidigt phpscript som gör så man får en watermark på bilder i en katalog? |
|
|
| Aendy |
| Kan man rippa streamvideo från nätet, hade just en polare som var med i TV4:s nyheter och tänkte jävlas lite... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Kan man rippa streamvideo från nätet, hade just en polare som var med i TV4:s nyheter och tänkte jävlas lite... |
http://www.cocsoft.com/ |
|
|
| jofawe |
´elvete!
B-one har stängt av mitt konto hos dem (inkl. adressen) vad göra?!
De påstår att jag brutit mot deras regler.. vilket jag inte har.. tror jag.
Nån som har några liknande erfarenheter med webhotell? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jofawe
´elvete!
B-one har stängt av mitt konto hos dem (inkl. adressen) vad göra?!
De påstår att jag brutit mot deras regler.. vilket jag inte har.. tror jag.
Nån som har några liknande erfarenheter med webhotell? |
Steg 1 känns som att ringa dom och fråga vad du har gjort för fel? |
|
|
| reveal |
| Fungerar ICQ för er? Jag har inte kunnat logga in på ett par dar nu... |
|
|
| reveal |
| Mitt Skype startar automatiskt när datorn (Windows) startar, trots att jag ställt in att det inte ska göra det. Jag vet att detta är ett känt problem, och att det finns en lösning (har för mig att det handlar om ett registerhack) för det, men jag lyckas inte hitta det. Nån som vet hur man ska gå tillväga? |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by reveal
Mitt Skype startar automatiskt när datorn (Windows) startar, trots att jag ställt in att det inte ska göra det. Jag vet att detta är ett känt problem, och att det finns en lösning (har för mig att det handlar om ett registerhack) för det, men jag lyckas inte hitta det. Nån som vet hur man ska gå tillväga? |
Efter en snabbsökning på Google så:
http://forum.skype.com/viewtopic.ph...cc0a3296a2ceef5 |
|
|
| Jeremy H |
Jag och ett kompisgäng tänkte ta bilen ner till Tyskland (lr Danmark?) nu innan sommaren är slut och bunkra upp alkohol-förråden inför den kalla vintern. Frågan är då vart som blir billigast att åka (resväg + sprit/öl-priser)? ... Blir helsingborg-helsingör -> rödby-puttgarden billigast? Eller kanske rent av Trelleborg-Travemünde? Eller kanske något helt annat? Vi bor i Göteborg förresten!
Har åkt alla dessa turer mängder med gånger, men aldrig betalat färjepriser osv själv.. så jag har rätt så dålig koll :) Nästan alltid köpt alkohol vid boarder-shops osv oxå..
Borde finnas en del människor här som har koll på vart man bör åka! Vore tacksam för hjälp :) |
|
|
|
|